گربه شد تحریم و پریشانا



محمدرضا رضایی
اخیراً انجمن بین‌المللی گربه‌دوستان در راستای حمایت همه‌جانبه از اوکراین، ضربه مهلکی بر پیکره حکومت روسیه وارد و اعلام کرد ‌نژاد گربه‌های روسی و گربه‌هایی را که در روسیه پرورش داده می‌شوند تحریم می‌کند و هر چقدر هم که میومیو کنند، محل سگ به آنها نخواهد گذاشت. ضمن تبریک بابت این اقدام که واقعاً روسیه را از پای درمی‌آورد، ما هم برای زودتر تمام شدن این جنگ اروپابرانداز پیشنهادهایی ارائه می‌دهیم.
1. اول از همه تکلیف سایر حیوانات روسی را مشخص کنید. الان مرغ‌های کمونیست روسی همچنان تخم می‌گذارند، گاو و گوسفندهایشان هنوز وقیحانه شیر و پشم و گوشت وارد بازار می‌کنند، سگ‌هایشان هم بدون توجه به عواقب جنگ، از گله‌هایشان محافظت می‌کنند. تا وقتی این حیوانات جنگ‌طلب هم مثل گربه‌ها تحریم نشوند، اقتصاد روسیه مثل اسب کار خواهد کرد.
2. آیا برای توقف چنین جنگی، فقط تحریم داستایوفسکی کافی است؟ لئو تولستوی را که با جنگ و صلحش، شکست مفتضحانه ناپلئون بناپارت کبیر و چشم‌آبی را تعریف می‌کند، ول کرده‌اید به امان خدا؟ یا مثلاً الکساندر سولژنیتسین را فقط به‌خاطر فامیلی سختش کنار گذاشته‌اید؟ آنتوان چخوف هم که خوراک پست و استوری‌ است و فرت فرت سبک زندگی روسی را در جامعه جهانی پمپاژ می‌کند. تحریمشان کنید، تمام شود این جنگ نابرابر.
3. شما از اصل‌کاری غافل شده‌اید. بابا سربازان خودتان صبح به صبح که از خواب بیدار می‌شوند، باید چیزی بپوشند که اسمش پوتین است؛ یا تولید پوتین را متوقف کنید و دستور دهید سربازها کفش ورزشی یا حتی دمپایی ابری بپوشند، یا استفاده از اسم پوتین را ممنوع کنید و یک اسم جدید انتخاب نمایید. برای جایگزینی اسم پوتین هم اگر کمک خواستید، ما چند تا از اعضای فرهنگستان زبان خودمان را برایتان می‌فرستیم که معمولاً اسم‌های جایگزین خوبی توی دست و بالشان دارند.
4. به‌عنوان آخرین توصیه هم پیشنهاد می‌کنیم خیلی خودتان را خسته نکنید؛ ابرقدرتی شما همان روزی که بایدن در یک مکان عمومی آن‌جور کرد، رسماً تمام شد. حالا روسیه ببرد یا ببازد خیلی توفیری به‌ حال شما نخواهد داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7867/30/605775/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها