مجله‌ای برای 7 تا 13 ساله‌ها



لیلا جوشقانی
معاون سردبیر
مجله «هوپا» با مدیر مسئولی علی عسگری و سردبیری سیدنوید سیدعلی اکبر با 104 صفحه رنگی گلاسه و با تصویرگری‌ جذاب و مطالب خواندنی مجله‌ای است برای 7 تا 13ساله‌ها که از اسفند 1400 هر دوماه یک‌بار منتشر می‌شود.
اعضای تحریریه مجله هوپا سعی دارند علاوه بر محتوای علمی-فلسفی-هنری یا داستانی که برای کودک و نوجوان تهیه می‌کنند، مشارکت مخاطبان خود را هم جذب کنند و از آثار و اندیشه‌های کودکان و نوجوانان هم برای تولید محتوا بهره ببرند. یکی از صفحه‌هایی که با تعامل مخاطبان اجرا می‌شود صفحه «میزگرد و صندلی‌های مربع» است. در این میزگرد بچه‌ها همراه یک مجری بزرگسال درباره موضوع مشخصی با هم گفت‌وگو می‌کنند و از این طریق راه‌های مناسب مخالفت‌کردن و احترام به نظر یکدیگر را تمرین می‌کنند.
برای ارتباط بهتر با کودکان، شخصیتی به‌نام «قوطی کنسرویان» که در گذشته یک گربه خیابانی بوده به‌عنوان دُم‌دبیر (سردبیر در دنیای گربه‌ها) در بیشتر صفحه‌ها حضور دارد و گاهی هم مزه‌پرانی می‌کند.
همچنین در این مجله داستان‌هایی می‌خوانیم با ژانر وحشت، کارآگاهی، ماجراجویی، افسانه و داستان‌هایی که خود بچه‌ها نوشته‌اند.
در هر شماره با یک دایناسور به دور دنیا سفر می‌کنیم. عکاسی و آشپزی یاد می‌گیریم. به دردسرهایی که برای کره سرسبز زمین درست کردیم فکر می‌کنیم. یک تنبل (که لقبش قهرمان است) ما را با ورزش‌های مختلف آشنا می‌کند. سر از شغل‌های جذاب درمی‌آوریم. پرونده مرموز ابرقهرمان‌ها را بررسی می‌کنیم. کمیک استریپ‌ و کاریکاتورهای کودکانه می‌بینیم. پدر و مادرها را وادار می‌کنیم که اعتراف کنند بچگی‌هایشان چه شر و شورهایی بوده‌اند. به دنیای حیوانات سرک می‌کشیم و کلی مطالب دیگر.
مجله هوپا
سردبیر: سیدنوید سیدعلی‌اکبر
نویسندگان شماره یک: پیام ابراهیمی، علی بخشی، نعیم تدین، مونا توحیدی، شهلا جوشقانی، لیلا جوشقانی، فریبا چاووشی، لیلا حبیبی، الیار روشن، فاطمه سرمشقی، هدا عسکری، اعظم مهدوی.
نویسندگان کودک: نیکناز پرستگاری، یسنا حسین‌پور، لیلی ساجدی‌فر، علی عباسی، مانی وطن‌چی.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7867/32/605784/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها