هنرمندان در فضای مجازی


چیزی به فرارسیدن نوروز 1401 باقی نمانده و اغلب پست‌های منتشر شده در فضای مجازی بیش از همه به اکران ایام پیش‌رو و از سویی تلاش دیگر اهالی فرهنگ و هنر برای سهیم شدن در چگونگی گذران اوقات فراغت مردم اختصاص یافته است.

عروسکی که باعث ذوق کارگردان شد
فیلم کوتاهی از ایرج طهماسب منتشر شده که در شبکه‌های مجازی  بازتاب بسیار داشته است. این فیلم گفت‌وگوی دختر طهماسب با او است که طبق معمول از گفت‌وگو فرار می‌کند تا اینکه اسم عروسک می‌آید و او پاسخ می‌دهد. هوتن شکیبا این فیلم را در صفحه خود منتشر کرده  و نوشته است: «ای قربونت بشم که اسم عروسک میاد اینجوری ذوق می‌کنی.» این بازیگر خطاب به این کارگردان ادامه داده که: «سینما، تلویزیون، مجموعه سازی برای کودکان و برنامه‌های عروسکی ایران مدیون شماست. این رو فقط مردم می‌دونن» اما چند خط  انتهایی نوشته  این بازیگر و گوینده کتاب‌های صوتی خبر خوبی برای علاقه‌مندان ساخته جدید طهماسب است، بر اساس این خبر تازه‌ترین اثر ایرج طهماسب به تهیه‌کنندگی حسن خدایی مجموعه «مهمونی» است که به‌زودی از نماوا پخش می‌شود.

چهره ها

جابر قاسمعلی فیلمنامه‌نویس در پستی به 60 سالگی خود اشاره کرده و از روزهای پرکار خود نوشته است: ‌«منتظرم تا پایان سال 1400، کار نگارش سریال تلویزیونی «روشنایی‌های شهر» (که بسیار اذیت‌ام کرده‌اند و شرح آن بماند برای وقتی دیگر) را تمام کنم و با انرژی مهیب و پیش‌رونده‌ای که در این سال‌ها در خود می‌بینم دورخیز کنم برای نوشتن فیلمنامه سینمایی «رافا» که داستان و شخصیتی غریب دارد و خیال می‌کنم (و طبعاً امیدوارم) اتفاق خوبی را در سرنوشت حرفه‌ای 30 ساله‌ام رقم بزند.»

بهزاد عبدی آهنگساز با انتشار فیلمی که مربوط به سال 1392 است یادی از گذشته‌ها کرده است: «یادی از گذشته سال ۱۳۹۲تمرین و ضبط موسیقی فیلم «دهلیز» به کارگردانی بهروز شعیبی با حضور کوارتت ارکستر ناسیونال اوکراین. حتماً این فیلم سینمایی زیبا را دیده‌اید و اگر ندیده‌اید ببینید.»

سیروس همتی بازیگر و کارگردان عکسی از خود و فرهاد آییش به مناسبت روز درختکاری منتشر کرده است. او درباره این اقدام نوشت: «امروز در حرکتی کم سابقه به دعوت مدیر فرهنگسرای نیاوران-ابوالفضل همراه- درختی درفضای باز فرهنگسرا کاشتم به نام خودم... حسی غریب؛ غیرقابل وصف، به امید تداوم این حرکت.»

علی جعفری پویان 14 اسفند وارد چهل و سومین سال زندگی خود شده است. او به مناسبت این روز یادی کرده از  هنرمندانی  همچون آیدین الفت، پورنگ پورشیرازی، پدرام پناهی، حسن صفری که امسال درگذشتند تا به گفته خودش فقدان این دوستان «چیزی به نام روز تولد را برایم بی معنی کرده بود.» این نوازنده ویولن در آخر متن خود نوید کار جدیدی را داده است: «به پاس تشکر از شما دوستان بزرگوارم طی دو‌روز آینده با انتشار یک اثر موسیقایی پاسخگوی مهر و محبت شما باشم.» این اثر به مناسبت هفتاد و چهارمین زادروز مجید انتظامی اثری برای ویولن و ارکستر بر مبنای بخشی از زیباترین و ماندگارترین موسیقی فیلم‌های ایشان سه‌شنبه ۱۷ اسفند ساعت ۲۰ منتشر خواهد شد.

یوریک کریم‌مسیحی  در صفحه خود خبر از برگزاری کارگاه داستان نویسی داده است. البته این کارگاه، کارگاه متفاوتی با دیگر کارگاه‌های داستان‌نویسی است. این نویسنده و عکاس و منتقد هنری در شرح کارگاه «مشق هنر» نوشت: «هر عکس بی‌شمار قصه در خود دارد و ما در این کارگاه می‌خواهیم قصه‌های شخصی خود را برای آنها بنویسیم، برای عکس‌هایی که کارگاه انتخاب می‌کند و عکس‌هایی که شرکت‌کننده انتخاب می‌کند و عکس‌هایی که به ‌اتفاق انتخاب می‌کنند، قصه‌هایی که به صورت گروهی می‌نویسیم و قصه‌هایی که شرکت‌کنندگان به تنهایی می‌نویسند.»

دنیای نشر
انتشار مجموعه «سایه روباه» نوشته چولی کاگاوا با ترجمه نجلا محقق توسط نشر باژ خبری برای دوستداران انیمه است. در معرفی این کتاب آمده است: «دنیایی که در آن تخیل و اسطوره‌های ژاپنی درهم می‌آمیزند.» این کتاب برای رده سنی 17 سال به بالا است و در ژانر فانتزی قرار می‌گیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7867/32/605786/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها