در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به خوزستان صورت گرفت

آبرسانی به 19 روستا با افتتاح تأسیسات آبرسانی شهید سلیمانی


در سفر روز گذشته معاون اجرایی رئیس جمهور به استان خوزستان، تصفیه‌خانه و تأسیسات آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به بهره‌برداری رسید. این طرح با اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده و آب آشامیدنی پایدار و با کیفیت ۱۹ روستای مسیر قلعه سحر و شهر الهایی خوزستان را تأمین می‌کند.
به گزارش ایرنا، صولت مرتضوی علاوه بر افتتاح مجتمع آبرسانی ۱۹ روستای اهواز، از خط دوم راه آهن اهواز – اندیمشک، کمربند غربی اهواز، ایستگاه چمران طرح آبرسانی غدیر و بیمارستان گلستان اهواز دیدن کرد.
 معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین از دستور ویژه رئیس جمهور به خود برای پیگیری وضعیت ریزگردها در سفر به خوزستان خبر داد و گفت: با بازدید میدانی از خوزستان و نشست‌های متعدد، گزارش جامعی از وضعیت ریزگردها به رئیس جمهور و شورای عالی محیط زیست برای اخذ تصمیم لازم ارائه می‌شود.
وی در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی غدیر با بیان اینکه بخشی از منشأ ریزگردها در داخل و بخش مهمی نیز در خارج کشور است، افزود: وضعیت ریزگردها و طرح‌های در دست اقدام در این سفر پیگیری شده است.
مرتضوی با بیان اینکه برای کنترل کانون‌های ریزگرد داخلی تصمیم‌های خوبی گرفته شده و منابعی نیز برای درآن  نظر گرفته شده است که برای سرعت بخشی به این موضوع پرداخت آنها تسریع می‌شود، ادامه داد: کانون‌های ریزگرد خارجی که بخش مهمی از منشأ گرد و غبار در کشورمان است، نیاز به اقدام و پیگیری فراسرزمینی است که این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد.
معاون اجرایی رئیس جمهور، یکی دیگر از محورهای سفر خود به خوزستان را پیگیری مصوبه‌های سفر رئیس جمهور به خوزستان بیان کرد و افزود: تمام طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به این استان فعال هستند و از پیشرفت فیزیکی بسیار مطلوبی برخوردارند.
وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور نسبت به سرعت بخشی به طرح انتقال آب غدیر گفت: این طرح با سرعت بسیار خوب و بر اساس برنامه جامع زمان بندی شده در حال تکمیل است که با اجرایی شدن کامل آن آب آشامیدنی ۵۲ درصد از جمعیت استان خوزستان به صورت پایدار و باکیفیت تأمین می‌شود.
بهره‌برداری از طرح غدیر تا خرداد سال آینده
مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه طرح انتقال آب غدیر تا پایان خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: اجرایی شدن این طرح آب آشامیدنی پایدار و باکیفیت برای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از استان خوزستان فراهم می‌کند.
وی همچنین با بیان اینکه همه شهرهای خوزستان بر‌اساس چالش‌ها و آمایش سرزمینی در مصوبه‌های استانی سهم دارند گفت: وزارت نفت در راستای رسالت اجتماعی خود، اعتبار قابل توجهی برای اجرای برخی طرح‌ها بویژه تأمین آب آشامیدنی در خوزستان در نظر گرفته است که این موضوع می‌تواند در کاهش مشکل مردم این استان مؤثر باشد.
گام‌های مهم دولت سیزدهم برای حل مشکل فاضلاب خوزستان
حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز طی سخنانی در این مراسم، با انتقاد از برخی بدعت‌های تشریفاتی در امور اداری و افتتاحیه‌ها گفت: تأکید دولت سیزدهم از بین بردن زرق و برق‌های اشرافیگری از مدیریت کشور است که در این دولت که چهارچوب انقلابی در آن ترسیم شده باید این مهم مورد تأکید همه مسئولان باشد. به گزارش ایرنا، امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه توسعه خوزستان در ماه‌های اخیر سرعت گرفته است، گفت: رهبر معظم انقلاب برای حل مشکل فاضلاب در استان تأکید داشته و دولت خدمتگزار و انقلابی سیزدهم نیز در این مسیر گام‌های مهمی برداشته است. نماینده ولی فقیه در خوزستان تأمین آب را یکی از چالش‌ها و مطالبه‌های مهم مردم خوزستان دانست و ادامه داد: برای تأمین آب در غیزانیه که شامل ۸۵ روستاست در دولت قبل شعارهای بسیاری داده شد ولی آب شربی که به این منطقه آمده تنها کفاف چند ساعت در شبانه روز است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7867/2/605791/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها