توسط معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سنمایی صورت گرفت

تکذیب توقیف لامینور


«لامینور» تازه‌ترین اثر داریوش مهرجویی از فهرست اکران نوروزی حذف شده است. در حالی که مدیرکل نمایش و پخش سازمان سینمایی عنوان کرده که تاریخ پروانه نمایش منقضی شده و فیلم باید دوباره پروسه دریافت پروانه نمایش را طی کند، سازندگان فیلم تأکید دارند از سه ماه پیش این درخواست به سازمان سینمایی ارائه شده و هیچگونه تأخیری صورت نگرفته است.
از بامداد دوشنبه 16 اسفندماه صفحه های هنری فضای مجازی پر شده از فریادهای معترضانه داریوش مهرجویی.  اهالی سینما خواستار اکران بی‌قید و شرط فیلم داریوش مهرجویی هستند و در مقابل واکنش سازمان سینمایی همچنان اطمینان دادن بر این است که «لامینور» مشکلی برای اکران ندارد و بلکه مسأله انتخاب و ترکیب مناسب برای اکران نوروز است. «لامینور نه توقیف است و نه مانعی برای اکران آن در آینده وجود دارد» این عبارات تازه‌ترین واکنش معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بر حواشی این فیلم است. حبیب ایل‌بیگی گفته است: «برای اکران نوروزی ٢١ فیلم متقاضی بودند که از میان آنها می‌بایست ٧ فیلم انتخاب می‌شد، شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی در این انتخاب‌ها جوانب مختلفی از جمله حضور در جشنواره فیلم فجر، تنوع ژانر و مخاطب را مدنظر قرار می‌دهند، «لامینور» هم مانند ١۴ فیلم دیگری که در بسته اکران نوروز قرار نگرفته است، امکان اکران در مقاطع زمانی دیگر را دارد.»
او در ادامه افزوده است: «آقای مهرجویی از بزرگان و پیشکسوتان سینماست و برای همه ما قابل احترام است. در خصوص فیلم «لامینور» هم بارها به تهیه‌کننده فیلم گفته‌ایم که فیلم مشکلی برای پروانه نمایش ندارد و مسیر اکران آن باز است؛ دلیل این هیاهو و حواشی را نمی‌فهمیم. فیلم فقط در جدول اکران نوروز نیست.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7867/31/605811/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها