دنیای تصویر


1 قرار است در نوزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر، شبی به فرشته طائرپور که هم خودش و هم دخترش غزل شاکری، همراه همیشه تصویر سال بودند، اختصاص داده شود که تداعی و بزرگداشتی برای این تهیه‌کننده عرصه‌ سینمای کودک و بزرگسال خواهد بود. این برنامه امروز سه‌شنبه هفدهم اسفندماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۹ به یاد این کارگردان در نوزدهمین جشن تصویر سال، درتالار شهناز خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌‌شود. شبی که اهالی فرهنگ، هنر و سینما، دوستان و خانواده‌ این بانوی شریف سینمای ایران حضور دارند و با نمایش فیلم «آینه‌های روبه‌رو» ساخته نگار آذربایجانی و به تهیه‌کنندگی زنده‌یاد فرشته طائرپور همراه است.

2 «نوروز» قطعه‌ای محلی است که کیوان علی‌محمدی و اعضای گروه روناک برای سال نو آماده کرده‌اند تا سهمی کوچک در شادی بهاری مردم داشته باشند و همچنین نقبی دیگر بر شعار این گروه با مضمون «با هر لهجه و گویش و زبان و در هر لباسی که باشیم، ایرانی هستیم» زده باشند. «روناک» به رهبری و سرپرستی کیوان علی‌محمدی از گروه‌های جوان ایرانی است و در این قطعه نیز مانند دیگر آثار خود، سعی در شناساندن موسیقی نواحی ایرانی به اقوام مختلف دارد. این گروه درسال ۹۵ آلبومی با نام «حاجی فیروز» منتشر کرده بود و قطعه «نوروز» از قطعات منتشر شده در این آلبوم است.

3 مستند «‌سمفونی حمید» به کارگردانی جعفر صادقی از دیروز۱۶ اسفندماه در سینماهای «‌هنر و تجربه» روی پرده رفت. «سمفونی حمید» که دومین مستند بلند جعفر صادقی پس از مستند فرشاد آقای گل (مستند زندگی فرشاد پیوس) و محصول سال ۱۴۰۰ است، روایتی از زندگی حمید علیدوستی، ستاره دهه‌های قبل فوتبال ایران است. ترانه علیدوستی، پیمان معادی، عادل فردوسی‌پور، علی پروین، پژمان جمشیدی، امیر حاج‌رضایی، بهتاش فریبا، ناصر محمدخانی، ناصر ابراهیمی، بهمن فروتن، مهدی دادرس، مرتضی فنونی‌زاده، نعیم صفری، پژمان راهبر،‌ هادی نراقی، محمد توانایی، احمد سنجری و حمید علیدوستی از جمله حاضران در این مستند هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7867/31/605814/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها