نگاهی به سرعت اینترنت موبایل در ایران و کشورهای اطراف


با افزایش تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند در جهان، اینترنت موبایل به یک فناوری ضروری برای زندگی تبدیل شده و در صورت وجود هرگونه اختلال در آن، مشکلاتی کاملاً محسوس ایجاد می‌شود. به‌گزارش «ایران» با شیوع کووید 19 در جهان در دوسال گذشته، میزان استفاده از اینترنت موبایل نیز روندی افزایشی داشته است. تاکسی‌های آنلاین، نقشه‌های دیجیتال مورد استفاده برای مسیریابی، خرید آنلاین ازطریق گوشی هوشمند، برگزاری کلاس‌های آنلاین و همچنین جلسات کاری و... هریک باعث شده‌اند تا سرعت اینترنت موبایل بیش از پیش در جهان مورد توجه قرار بگیرد. کاربران ایرانی هم از این قاعده مستثنی نیستند به گونه‌ای که میزان استفاده آنها از اینترنت موبایل بیشتر از اینترنت ثابت است. اما سرعت اینترنت موبایل در ایران در جهان در چه جایگاهی قرار دارد و کشورهای همسایه ایران از نظر این شاخص چه وضعیتی دارند؟
داده‌های وب‌سایت اسپیدتست که شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورهای مختلف جهان بررسی می‌کند نشان می‌دهد سرعت اینترنت موبایل ایران اگرچه از کشور افغانستان ۶۰ پله بالاتر است، اما از همسایه‌های دیگرش از جمله، امارات، قطر و عربستان در رتبه پایین‌تری قرار دارد. اینفوگرافی که به نقل از داده‌های وب‌سایت اسپیدتست تهیه شده است، نشان می‌دهد که متوسط سرعت دانلود با اینترنت موبایل در ایران 23.10 مگابیت بر ثانیه است و به این ترتیب ایران از نظر سرعت اینترنت موبایل در رتبه جهانی 77 قرار گرفته است.
اگر بخواهیم سرعت اینترنت موبایل ایران را با کشورهای اطراف مقایسه کنیم باید گفت امارات متحده عربی با متوسط سرعت دانلود 135.62مگابیت بر ثانیه در رده نخست قرار گرفته است. متوسط سرعت دانلود با اینترنت موبایل در قطر و عربستان به ترتیب 109.86 مگابیت بر ثانیه و94.25مگابیت بر ثانیه است. به این ترتیب قطر و عربستان در رتبه سوم و ششم جهان از نظر این شاخص قرار گرفته‌اند.
کویت هم از نظر متوسط سرعت دانلود با اینترنت موبایل در رتبه 10 جهان قرار گرفته و پس از آن عمان در رتبه 32، عراق در رتبه 47 و ترکیه در رتبه 58جای گرفته است. آذربایجان و ارمنستان هم در جایگاه بالاتر از ایران و در رتبه 60 و 69 قرار دارند. طبق این نمودار، از کشورهای اطراف ایران که سرعت اینترنت موبایل آنها کمتر است می‌توان به پاکستان، افغانستان و ترکمنستان اشاره کرد که به ترتیب در رتبه 102، 138 و 139 جهان جای گرفته‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7869/25/606135/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها