شرایط خوب آزادکاران در مسابقات قهرمانی آسیا- مغولستان

احســان پور: 8 تا 10 مــــــــدال در آسیا می‌گیریم


پریسا غفاری/ اولین مرحله از برنامه‌های تمرینی و اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی‌ آزاد پایان یافت. شاگردان پژمان درستکار تمرینات را در سال جدید از 4 فروردین در کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید سپهبد قاسم سلیمانی استارت زده بودند و دیروز آخرین جلسه تمرینی را انجام دادند تا آزادکاران نیز بعد از استراحتی کوتاه مدت، مرحله دوم و پایانی خود برای حضور مقتدرانه در پیکارهای آسیایی 2022 را اواخر هفته جاری آغاز کنند. مسابقات کشتی‌ آزاد قهرمانی آسیا سوم تا چهارم اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور برگزار می‌شود.هر چند هنوز اسامی ملی‌پوشان اعزامی به قهرمانی آسیا و مسافران اولان باتور به‌صورت رسمی اعلام نشده، در کشتی‌آزاد رضا مؤمنی، داریوش حضرتقلی‌زاده، رحمان عموزاد، محمدمهدی یگانه‌جعفری، یونس امامی، علی سوادکوهی، محسن مصطفوی، امیرحسین فیروزپور، محمدحسین محمدیان و یدالله محبی در اوزان 57، 61، 65، 70، 74، 79، 86، 92، 97 و 125 کیلو در گرگان روی سکوی قهرمانی ایستاده و مجوز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2022 مغولستان را به دست آورده‌اند. با توجه به حضور تعدادی از مدال داران و ملی پوشان اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و مسابقات قهرمانی جهان که مجوز عضویت در تیم اعزامی به اولان باتور را دارند، باید گفت شرایط آزادکاران اعزامی کشورمان به مغولستان، برای قدرتنمایی در مصاف با مدعیان قاره کهن، خیلی خوب است.
بهنام احسان‌پور، مربی تیم ملی کشتی آزاد که خود از قهرمانان آسیا و مدال‌آور مسابقات جهانی بوده است در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» از شرایط تمرینی اردو، می‌گوید: «این دومین اردوی تیم آزادکاران بود که بیشترین فشار تمرینی بر آنها وارد شد. ملی پوشان از چهارشنبه دوباره به اردو برمی گردند و تا زمان اعزام به قهرمانی آسیا زیر نظر پژمان درستکار تمرین می‌کنند. البته در چهار روز آخر کشتی گیران استراحت بیشتری دارند.»
این مربی از برگزاری چرخه انتخابی نیز بسیار راضی به نظر می‌آید: «خیلی مهم بود. هیچ کشتی‌گیری جا نماند.90 درصد از بهترین‌ها در این چرخه شرکت کردند و حقی از کسی ضایع نشد. همه کادر فنی از همان ابتدا پایبند به این چرخه بودیم و بهترین‌ها را به آسیا خواهیم فرستاد. در ضمن این فرصت به مدال آوران جهانی داده شد تا استراحتی کوتاه داشته باشند. نظر شخصی من این است با توجه به این چرخه می‌توان امید زیادی به مدال‌آوری داشت. پیش از این نفرات دوم و سوم انگیزه و امیدی برای انتخاب شدن نداشتند. اما الان همه تمرین می‌کنند تا برای جام تختی آماده شوند. شاید بسیاری از اوزان در این جام انتخاب شوند و فرد شایسته‌تر دوبنده تیم ملی را برتن کند.»
مدال‌آور جهانی همچنین به انتخاب کشتی گیران جوان برای حضور در تیم اعزامی به جهانی نروژ و بازی‌های آسیایی اشاره می‌کند: «اردوی جوانان در حال حاضر پیگیری می‌شود و همان‌طور که در جهانی نروژ 4 نفر از تیم جوانان به تیم ملی اضافه شدند برای جهانی صربستان هم این امکان وجود دارد که تعدادی از آنان را به همراه داشته باشیم. این نوید روزهای خوش برای کشتی است.»
احسان‌پور در اردوی کشتی آزاد تمرینات اوزان 57، 67 و 61 کیلوگرم را برعهده دارد. او در این باره می‌گوید: «این تصمیم گرفته شده است که هر مربی متناسب با وزن خود که کشتی گرفته است روی نفرات کار کند. مثل رحیم عموزاد ملقب به آزادکار بی‌رحم که همشهری من هم هست و توانایی این را دارد که قهرمان المپیک شود، یا در جهانی نروژ یزدانی با دو کشتی‌گیری کشتی گرفت که من شناخت داشتم، به خاطر این مسأله مسئولیت کشتی‌گیران اوزان 57، 67 و 61 کیلوگرم برعهده من است.»
اما مربی تیم ملی در قهرمانی آسیا به مدال‌آوری آزادکاران خوشبین است: «کشتی ایران یک سر و گردن از آسیا بالاتر است. هر چند نباید رقبا را دست‌کم گرفت ولی بسیار خوشبین هستم بین 8 تا 10 مدال بگیریم. اگر اتفاق خاصی نیفتد کسب این تعداد مدال دور از دسترس نیست.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7877/18/607841/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها