این هفته؛ تکلیف تحلیلگر تیم ملی والیبال روشن می‌شود

توتولو به ایران می‌آید؟


مهری رنجبر/ تکلیف تحلیلگر تیم ملی والیبال این هفته روشن می‌شود. بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال برای تقویت کادرش درخواست اضافه شدن یک تحلیلگر را به فدراسیون داده است. فدراسیون خیلی زود دست به‌کار شد و با چند گزینه مربی تحلیلگر اروپایی وارد مذاکره شد. توماسو توتولو دستیار ولادیمیر آلکنو بین گزینه‌های فدراسیون سرشناس‌تر است. ظاهراً فدراسیون تا این هفته قرار است تحلیلگر تیم ملی را از بین گزینه‌هایش انتخاب کند. با تمام این اوصاف نکته اینکه استخدام تحلیلگر خارجی با قصه ادامه کار با کادر تمام ایرانی کمی فاصله دارد.
امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی دراین‌باره به خبر ورزشی می‌گوید: «مربیان تحلیلگر مد نظر ما بجز توتولو بقیه خیلی سرشناس نیستند، اما رزومه خوبی دارند. البته بین آنها توتولو گزینه جدی است، چرا که هم با تیم ملی ما کار کرده و بازیکنان را خوب می‌شناسد و هم معلوماتش خوب است و کاربلد. فعلاً در حال بررسی هستیم اما فکر می‌کنم نهایت این هفته تکلیف مشخص شود. البته مشکل کار اینجاست که لیگ‌های اروپایی دیر تمام می‌شود و آنها هم تا پایان لیگ‌ها درگیر باشگاه‌هایشان هستند.»
به گفته سرپرست تیم ملی والیبال، تحلیلگر خارجی کادر فنی، نیازی به مترجم ندارد: «مترجم لازم نیست، چرا که عطایی تا حدودی زبان می‌داند و علیرضا طلوع کیان دستیار عطایی هم مشکلی از این بابت ندارد، از طرفی کار کوچ و تمرین بازیکنان هم با عطایی و دستیاران ایرانی است.»
فدراسیون بعد از «نه» فرانسوی‌ها برای بازی تدارکاتی با تیم ملی ایران، دست به‌کار شده تا بازی‌های تدارکاتی را با کشورهای دیگر جفت و جور کند: «ما بعد از جواب رد فرانسه، برای بازی تدارکاتی با کشورهای دیگر مکاتبه کردیم. کشورهایی که در لیگ ملت‌ها حریف تیم ما نیستند، به همین دلیل با برزیل، اسلوونی و صربستان مکاتبه کرده‌ایم و منتظر جواب آنها هستیم.»
با اینکه قرار بود اردوی تیم ملی فردا شروع شود، اما ظاهراً بهروز عطایی 4 روز به دوره ریکاوری بازیکنان اضافه کرده تا بدون خستگی بیایند. خوش خبر معتقد است، عصر 20 فروردین ماه بازیکنان باید خودشان را معرفی کنند، حتی آنهایی که مصدوم بوده‌اند: «با تشخیص سرمربی تیم بچه‌ها بیشتر استراحت می‌کنند و با تأخیر 4 روزه، عصر شنبه هفته آینده باید خودشان را معرفی کنند. حتی بازیکنانی که مصدوم بوده‌اند هم باید به اردو بیایند و مراحل درمانی را زیر نظر پزشک تیم ادامه دهند. قرار نیست بازیکن مصدوم خارج از اردو درمانش را ادامه دهد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7877/18/607842/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها