۱۴ تیرانداز ایرانی در جام جهانی برزیل محک می خورند

هدف‌گیری بعد از دوری یکساله


گروه ورزشی/ تیراندازان با دوری یکساله از مسابقات، برای محک آمادگی‌شان در جام جهانی، فردا راهی برزیل می‌شوند. امیرمحمد نکونام، مهیار صداقت، هادی قره‌باغی، نجمه خدمتی، الهه احمدی، فاطمه امینی و فاطمه کرم‌زاده تیراندازان تفنگ و گلنوش سبقت‌اللهی، هانیه رستمیان، الهام هریجانی، لعیا محمدی، جواد فروغی، سجاد پورحسینی و وحید گلخندان ملی پوشان تپانچه هستند که با جا ماندن از جام جهانی مصر، فردا پرواز می‌کنند تا سه روز مانده به رقابت‌ها، آنها با شرایط آب و هوایی و اختلاف ساعت تطبیق پیدا کنند. محک تیراندازان ایران دو روز بعد از شروع جام جهانی با رقابت ملی پوشان تفنگ از 22 فروردین ماه در برزیل شروع می‌شود.
حسین باقری سرمربی تیم ملی تفنگ، بعداز یکسال بدون مسابقه ماندن، جام جهانی برزیل را برای شاگردانش لازم می‌داند: «با لغو سفر تیم به مصر، تیراندازان یکسالی است که در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده‌اند و برای آمادگی بیشتر در برزیل شرکت می‌کنند.»
او که تیمش را برای بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو آماده می‌کند، به جز برزیل، دو مسابقه دیگر هم در نظر دارد: «هدف اصلی ما از حضور تیم آمادگی برای بازی‌های آسیایی است و به همین خاطر تیم بعد از برزیل در جام جهانی آذربایجان و کره هم حاضر می‌شود. البته مسافران هانگژو بعداز سه ورلدکاپ غربال می‌شوند.»
به گفته سرمربی تیم ملی، تیراندازان ملی پوش علاوه بر محک نیم نگاهی هم به مدال جام جهانی دارند:«با اینکه هدف آمادگی است، اینطور نیست که نتیجه تیم مد نظر نباشد، به همین خاطر سبد مدال‌هایمان را دنبال خودمان می‌بریم.»
باقری بابت تمرین شاگردانش با فشنگ خوشحال است: «معمولاً در همه ورلدکاپ‌ها ما شانس خرید فشنگ را نداریم، اما در برزیل این شرایط فراهم هست که فشنگ بخریم و بچه‌ها با فشنگ تمرین جدی کنند.»
مسابقات تیراندازی جام جهانی برزیل ۲۰ تا ۳۰ فروردین در ریودوژانیرو برگزار می‌شود.
 برنامه مسابقات تیراندازی جام جهانی برزیل:
دوشنبه ۲۲ فروردین:
مقدماتی و فینال تفنگ بادی مردان دسته یک و دو ساعت ۱۹:۳۰
مقدماتی و فینال تفنگ بادی زنان دسته یک و دو ساعت ۲۱:۳۰
سه‌شنبه ۲۳ فروردین:
مقدماتی و فینال تپانچه بادی مردان دسته یک و دو ساعت ۱۸:۱۵
مقدماتی و فینال تپانچه بادی زنان دسته یک و دو ساعت ۱۹:۱۵


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7877/18/607843/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها