در دیدار استاندار ایلام با استاندار دیاله عراق مطرح شد

طرح ایجاد شهرک صنعتی مشترک با عراق در مرز هلاله شمالی


ایلام - محمد کریم ویسی: استاندار ایلام در دیدار با استاندار دیاله عراق با بیان اینکه عزم و اراده ایران برای بازگشایی بازارچه هلاله شمالی بسیار جدی است، گفت: ما خواستار ایجاد شهرک صنعتی مشترک در مرز هلاله شمالی برای توسعه صادرات و رونق اقتصادی بین دو استان ایلام و دیاله هستیم.
حسن بهرام‌نیا افزود: پس از بازگشایی بازارچه هلاله شمالی و ایجاد شهرک صنعتی با توافق طرفین می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد رونق و توسعه صادرات بین دو استان باشیم.
استاندار ایلام گفت: با ایجاد این بازارچه شاهد رونق تجاری بین دو کشور هستیم و در این زمینه می‌توان شاهد کالاهایی نظیر کاشی، سرامیک، ظروف شیشه‌ای، محصولات پلاستیکی، سنگ آهن، سیمان و غیره به استان دیاله عراق شد.
دکتر بهرام‌نیا تأکید کرد: با توجه به نیازمندی‌های استان ایلام در هر بخش و حوزه نیز می‌توانیم اقلام و کالاهای مورد نیاز استان و کشور را نیز وارد کنیم.
مثنی علی مهدی، استاندار دیاله عراق بازگشایی مرز هلاله شمالی را زمینه ساز گسترش روابط و مبادلات فرهنگی و تجاری بین دو استان ایلام و دیاله و دو کشور عنوان کرد و گفت: ارتباطات دو استان فقط موضوع تجارت نیست بلکه پس از گسترش تجارت بین دو استان در سایر حوزه‌ها نیز همکاری خواهیم داشت.وی اظهار داشت: مرزهای مندلی و سومار در گذشته به دلایل امنیتی بسته شد و استانداران سابق نمی‌پذیرفتند که این مرز باز شود ولی با ارتباطاتی که ایجاد کردیم توانستیم مرز را باز کنیم و روابط تجاری و معیشت مرزنشینان خیلی بهتر از گذشته شد.مثنی علی مهدی اضافه کرد: آمادگی داریم نیازهایی را که جمهوری اسلامی حتی در زمان تحریم به آنها نیاز دارد تأمین کنیم و اگر چنانچه این مرز باز شود ما این مرز را به دیگر مرزهای خود با ایران ترجیح می‌دهیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7877/21/607849/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها