افزایش خودسرانه قیمت نان در تبریز


تبریز - با وجود اینکه قیمت نان در تبریز از سوی مراجع رسمی و قانونی افزایش نیافته است اما برخی از نانوایان، قیمت نان را خودسرانه افزایش داده‌اند و با تعطیلی گاه و بی‌گاه خود، موجب نارضایتی مردم شده‌اند.
چند نرخی بودن قیمت نان و طمع برخی از نانوایان برای فروش آرد آزاد، یکی از مشکلاتی است که اکنون کلانشهر تبریز با آن مواجه شده اما هنوزهم به‌دلیل افزایش قیمت گندم، فروش آرد آزاد ادامه دارد.
رئیس اتحادیه صنف نانوایان تبریز به مهر گفت: قیمت نان براساس قیمت مصوب به فروش می‌رسد و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده گرانفروشی به سامانه ۱۲۴ و اتحادیه صنف نانوایان گزارش دهند تا برخورد قانونی اعمال شود.
محمد عباس‌وند با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نانوایی در شهرستان تبریز وجود دارد، در رابطه با تمهیدات لازم در آستانه ماه مبارک رمضان توضیح داد: در ماه مبارک رمضان، پخت نان لواش طبق روال قبلی از ساعت ۶:۳۰ صبح تا اتمام سهمیه ادامه خواهد داشت.
عباس وند ادامه داد: اما در ماه مبارک رمضان، پخت نان سنگک، بربری و نان روغنی، یک سوم سهمیه خود را در شیفت صبح و پخت مابقی سهمیه از ساعت ۴:۳۰ تا نیم ساعت بعد از افطار خواهد بود.رئیس اتحادیه صنف نانوایان تبریز افزود: همچنین در ماه مبارک رمضان، روند بازرسی به طور مستمر ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به افزایش قیمت گندم افزود: افزایش قیمت گندم موجب شده تا برخی اقدام به فروش آزاد سهمیه آرد کنند اما همچنان که گفته شد برخورد قانونی می‌شود و با نظارت بیشتر سعی بر این است تا از وقوع چنین اعمالی خودداری شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7877/21/607851/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها