ایران در ایران


مجازات‌های جایگزین یک زندان را از زندانیان خالی کرد

کرمان - رئیس دادگستری شهرستان بافت گفت: با استفاده از تسهیلات ارفاقی قوه‌قضائیه، مجازات‌های جایگزین حبس و همچنین با صدور قرار تأمین مناسب، اندرزگاه نسوان زندان «بافت» خالی از زندانی و تعطیل شد.
به گزارش تسنیم، سجاد علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه اندرزگاه نسوان زندان بافت از 23اسفندماه سال گذشته خالی از زندانی و تعطیل شده است، اظهار داشت: زندان شهرستان بافت با اجرای طرح‌های آموزشی، فرهنگی و توسعه اقدامات در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، زمینه‌ای را فراهم کرده تا از ورود مددجویان به زندان جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه تعدادی از مددجویان بند نسوان این زندان با اخذ وثیقه از زندان آزاد شده‌اند، گفت: تعدادی از این مددجویان نیز با سپری کردن دوران محکومیت خود از زندان رهایی یافتند.
رئیس دادگستری شهرستان بافت با اشاره به اینکه تعدادی از این مددجویان نیز با طرح در شورای طبقه‌بندی، به‌ بند باز اعزام شده‌اند، افزود: با اقدامات انجام شده و با استفاده از تسهیلات ارفاقی قوه‌قضائیه، مجازات‌های جایگزین حبس و نیز با صدور قرار تأمین مناسب قبل از تعطیلات نوروزی، بند نسوان زندان بافت خالی از زندانی و تعطیل شد.
وی با اشاره به اینکه درمجموع 12نفر از محکومان نسوان زندان بافت رأی باز هستند، بیان کرد: جرایم مددجویان بند نسوان زندان بافت مرتبط با جرایم سرقت و مواد مخدر بوده است.

ثبت ۳۵ هزار درخواست مردمی در سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان رضوی

مشهد - مسئول ستاد پاسخگویی برخط و پردازش نامه‌های مردمی در هجدهمین سفر استانی رئیس‌جمهور به خراسان رضوی گفت: در جریان این سفر در مجموع ۳۵ هزار و ۶۲۷ نامه و تماس‌تلفنی در قالب طرح مسائل و مشکلات مردمی با مسئولان ثبت شده است.
به گزارش تسنیم، سیدمیثم میرمحمدی اظهار داشت: ستاد پاسخگویی برخط و پردازش نامه‌‌های مردمی در خراسان رضوی از 8 فروردین ماه در مشهد مقدس تشکیل شد و تاکنون 24 هزار و 765 تماس تلفنی و 10 هزار و 862 نامه مردمی را در سامانه «سامد» ثبت کرده است.وی افزود: ستاد پاسخگویی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس دایر است و 210 کاربر در قسمت پاسخگویی برخط و ثبت‌نامه و 150 کاربر نیز در قسمت پردازش نامه به فعالیت مشغول هستند.

استقبال دانش‌آموزان کرمانشاهی از حضوری شدن مدارس

کرمانشاه - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان استان از حضوری شدن مدارس، گفت: سلامت دانش‌آموزان خط قرمز دستگاه تعلیم و تربیت است.
مجید یزدان‌پناه اظهار کرد: در بازدیدی که امروز(14 فروردین) به اتفاق معاون سیاسی استانداری کرمانشاه به‌صورت سرزده از حدود 10 مدرسه در استان داشتیم، استقبال دانش‌آموزان از حضور در مدارس در سطح بالایی بود و به جرأت می‌توانم بگویم حداقل 70 درصد دانش‌آموزان در مدارس حاضر شده بودند.
 وی اضافه کرد: این میزان از حضور دانش‌آموزان با توجه به اینکه حتی در سال های نرمال هم در روز نخست بعد از تعطیلات نوروزی عده‌ای از دانش‌آموزان بواسطه حضور در مسافرت یا هر دلیل دیگری غیبت دارند، قابل قبول است.مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: در مدارس مناطق روستایی استان که از قبل هم آموزش‌ها حضوری بوده، مشکلی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد و شاهد حضور حدود 100 درصدی دانش‌آموزان در مدارس هستیم.
وی سپس با تأکید بر آمادگی مدارس برای حضور دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: خانواده‌ها اطمینان خاطر داشته باشند که سلامت دانش‌آموزان اولویت اول و خط قرمز دستگاه تعلیم و تربیت است، لذا نگرانی از بابت حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد.

رتبه نخست سیستان و بلوچستان در اجرای طرح ملی مسکن

زاهدان - مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه براساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی این استان رتبه نخست عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن را در بین استان‌های کشور از آن خود کرد، از تحویل واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.
به گزارش ایسنا، عطاءالله اکبری افزود: واحدهای طرح نهضت ملی مسکن این استان در قالب ساخت ۵۲۵۱ واحد با میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در حال ساخت است که براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال‌جاری تحویل متقاضیان می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در ثبت‌نام جدید طرح نیز ۸۷ هزار و ۵۷۵ نفر از شهروندان استان سیستان و بلوچستان اقدام به‌نام‌نویسی کرده‌اند که این اداره کل به منظور اجرای هر چه سریع‌تر طرح، زمین برای اجرای دوسال نخست اجرای طرح را تأمین کرده است و این روند همچنان تا چشم‌انداز تعیین شده طرح ادامه دارد.

 5 برابر شدن تعداد شرکت های فناور خراسان شمالی طی 3 سال

بجنورد- رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: ۶۰درصد از واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان در حوزه کشاورزی، فناوری اطلاعات(IT)، الکترونیک و هوشمندسازی فعالیت می‌کنند.
به گزارش ایرنا، مهران گرمه با اشاره به نوپا بودن پارک علم و فناوری و جوان بودن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی افزود: در ۲سال اخیر شاهد رشد و جهش چشمگیری در تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم و با بالغ شدن دانشگاه‌های استان سهم ناچیز ما در فناوری شروع به رشد کرد و این رشد سریع همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه شمار شرکت‌های دانش‌بنیان استان در 3سال گذشته 5برابر شده است خاطرنشان کرد: شمار شرکت‌های دانش‌بنیان استان از ۶ شرکت به ۳۱ شرکت افزایش یافته است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی به رشد صنایع خلاق در استان نیز اشاره کرد و گفت: در زمینه صنایع خلاق با دارا بودن ۲۲ واحد فعال در حال رقابت با استان‌های بزرگ و باسابقه در این عرصه هستیم و امروز محموله‌های صادراتی برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان ما در حال صدور به کشورهای اروپایی است.
وی خاطرنشان کرد: شمار اشتغال برخی شرکت‌های دانش‌بنیان استان به ۷۰۰ نفر نیز می‌رسد و در عین حال شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان و مراکز رشد که شمار آنها به ۱۴۲ واحد فناور و ۱۸ شرکت دانش‌بنیان می‌رسد نیز ۹۰۰ نفر است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7877/21/607852/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها