اخبار


پایداری شبکه ارتباطات در نوروز امسال با اقدام‌های دولت سیزدهم

وزیر ارتباطات اقدام‌های دولت برای پایداری شبکه و بهبود وضعیت ارتباطات در نوروز را تشریح کرد که توسعه پهنای باند شبکه ارتباطات زیرساخت، هسته شبکه مخابرات و اپراتورهای همراه از مهم‌ترین اقدام‌ها بود.
به گزارش «ایران»، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست اینستاگرامی خود نوشت: شاید تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانم در وزارت ارتباطات و اپراتورهای ثابت و همراه در ایام نوروز از دیدگان شما پنهان مانده باشد اما حتماً نمود آن را در پایداری شبکه هنگام مکالمه با دوستان و عزیزانتان، دید و بازدید، مسافرت، دریافت خدمات یا تماشای محتواهای مورد نظرتان از سکوهای توزیع و پخش محتوا احساس کرده‌اید. وی افزود: بسیاری از همکارانم در تعطیلات نوروز مشغول رصد شبکه و بهبود وضعیت ارتباطات بودند تا شما شهروندان عزیز با خیال راحت از آیین‌های نوروزی لذت ببرید.
وزیر ارتباطات در ادامه به برخی از تلاش‌هایی که در این مدت انجام شده، اشاره کرد و گفت: توسعه پهنای باند شبکه ارتباطات زیرساخت، هسته شبکه مخابرات، اپراتورهای همراه در شهرها و مناطق پرتردد ساحلی، زیارتی و سیاحتی، آماده‌باش ادارات کل ارتباطات و نمایندگان اپراتورها در استان‌ها و شیفت‌بندی کارکنان فنی و هماهنگی با تمامی نهادهای مرتبط استانی، استقرار گشت‌های فیبرنوری بویژه در مسیرهای پر خطر و حادثه‌خیز، افزایش پهنای باند سایت‌های تلفن همراه در جاده‌های ورودی و پر تردد استان‌ها، تأمین اقلام فنی ضروری و ذخیره در انبارهای سطح کشور برای استفاده در مواقع اضطراری به منظور تسریع در رفع اشکالات احتمالی از جمله کارهاست. زارع‌پور افزود: انجام سرویس‌های دوره‌ای منظم سایت‌ها و تجهیزات قبل از شروع ایام نوروز، استقرار سایت‌های سیار برای مناطق پرتردد و مسافرپذیر برای زمان افزایش تردد یا افت کیفیت ترافیک، پایش روزانه طیف فرکانسی اپراتورهای سیار به منظور رفع تداخلات فرکانسی احتمالی، افزایش پوشش و ظرفیت شبکه در محدوده حرم مطهر رضوی با استقرار ۶ سایت همراه اول و ایرانسل و استقرار سایت‌های سیار در اطراف محدوده حرم در ساعات تحویل سال، استقرار سایت های سیار خدمات ارتباطی در مقاصد گردشگری کشور و یادمان‌های دفاع مقدس، نصب ۴ ایستگاه تلفن همراه در اطراف مسجد جمکران و ۴ ایستگاه در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از جمله کارهایی است که برای پایداری ارتباطات در ایام نوروز انجام شده است.

تأسیس 290 استارتاپ با همکاری ایرانیان خارج از کشور

معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اعلام وضعیت همکاری ایرانیان خارج با دانش بنیان‌ها گفت: ۲۹۰ استارتاپ و شرکت دانش بنیان توسط این افراد تأسیس شده است.
به گزارش مهر، سید علی حسینی با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از متخصصان ایرانی در حوزه‌های مختلف به کشور بازگشته‌اند، گفت: ۱۹ درصد این افراد فارغ‌التحصیل ۲۰ دانشگاه برتر دنیا بوده و حدود ۷۹ درصد این افراد تجربه زندگی بیش از ۵ سال را در خارج از ایران داشته‌اند.
وی افزود: عمده این افراد از دانشگاهای برتری همچون ام‌آی‌تی، استنفورد، هاروارد، برکلی، ایلینوی، امپریال کالج، پرینستون، میشیگان، ملی سنگاپور، ای پی اف ال سوئیس و... فارغ‌التحصیل شده‌اند. حسینی گفت: علاوه بر بازگشت این تعداد از ایرانی‌ها، بیش از ۱۰ هزار نفر از متخصصان و محققان خارج از کشور به طرق مختلف و از راه دور با مؤسسات و دانش بنیان‌های ایرانی مشارکت می‌کنند. وی با تأکید بر اینکه به‌صورت میانگین روزانه ۳ درخواست از سوی ایرانیان مقیم خارج به کشور داریم، گفت: البته که در این پلتفرم، تنها بازگشت آنها به کشور مطرح نیست، بلکه افزایش ترددهای علمی و فناورانه با محققان ایرانی نیز مهم است.
معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری با اشاره به آمار بازگشتی ایرانی‌های مقیم خارج در سال ۱۴۰۰ گفت: امسال ۴۰۰ نفر از این افراد که عمدتاً از امریکای شمالی، کانادا، اروپا، آلمان، سوئیس، سوئد و نروژ بودند به کشور بازگشتند. حسینی با اشاره به فعالیت این متخصصان در کشور گفت: تاکنون ۲۹۰ استارتاپ و شرکت دانش بنیان در حوزه‌های مختلف تخصصی توسط این افراد ایجاد شده که زمینه اشتغال تخصصی مستقیم برای بیش از ۳۴۰۰ نفر از بهترین متخصصان و فارغ‌التحصیلان داخلی را فراهم کرده است. وی تأکید کرد: تاکنون بیش از ۴۸۰ نفر از محققان بازگشته به کشور در قالب این برنامه جذب هیأت علمی دانشگاه‌های تراز اول داخلی شده اند که این امر در بالا رفتن سطح کیفی فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و بین‌المللی دانشگاه‌ها تأثیر شایانی داشته است.

آسان شدن چت با مخاطبان جدید در «واتس‌اپ»

برای کاربرانی که در برنامه بتای واتس اپ حضور دارند، قابلیت‌های جدیدی مربوط به شماره‌های تلفن وجود دارد.
به گزارش ایسنا، طبق مشاهدات وب سایت WABetaInfo علاوه بر ایموجی‌های جدید و پیام صوتی به روزرسانی شده که اوایل هفته گذشته منتشر شدند، کاربران بتا ابزارهای جدیدی را برای تعامل با شماره تلفن‌هایی که پیام ارسال می‌کنند، دریافت کرده‌اند. پیش از این هنگامی که کاربر روی شماره تلفن یک چت می‌زد، فوراً شماره به اپلیکیشن شماره‌گیر ارسال می‌شد تا بتواند تماس بگیرد. پس از این تغییر، واتس‌اپ ابتدا یک پنجره مکالمه را نمایش می‌دهد. همچنین اپلیکیشن بررسی خواهد کرد که آیا شماره مذکور با حساب واتس‌اپی مرتبط است یا خیر و اگر مرتبط باشد به کاربر گزینه آغاز چت با حساب مذکور را عرضه می‌کند.
براساس گزارش وب سایت اندروید پلیس، این قابلیت نخستین بار در نسخه بتای ۲.۲۲.۸.۱۱ برای اندروید مشاهده شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7877/25/607859/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها