خبرخوان




افزایش ۳۰ درصدی مصرف بنزین کشور در نوروز ۱۴۰۱

متوسط مصرف بنزین در نوروز امسال به 107.7 میلیون لیتر در روز رسید که در مقایسه با میزان مصرف بنزین در مدت مشابه سال قبل، رشدی 30 درصدی را نشان می‌دهد.
طبق اعلام وزارت نفت، در فاصله 18 روزه تعطیلات نوروزی (۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا سیزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) به‌صورت میانگین روزانه ۱۰۷ میلیون و ۷۰۰ هزار میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده که این عدد در مدت مشابه پارسال با 83.4 میلیون لیتر، 30 درصد افزایش یافته است.

کسری مخازن زیرزمینی آب، سالانه بیش از چهار میلیارد مترمکعب است

مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور گفت: روند نزولی آبخوان‌ها باعث وقوع کسری مخزن شدید شده که بر اساس متوسط ۲۰ سال اخیر، مقدار کسری مخزن سالانه حدود ۴.۴ میلیارد مترمکعب است. به گزارش وزارت نیرو، فیروز قاسم‌زاده گفت: بر اساس آخرین آمار موجود، تعداد محدوده‌های مطالعاتی ممنوعه و ممنوعه بحرانی کشور به ۴۲۱ محدوده رسیده است. وی ادامه داد: کشور ایران دارای اقلیم خشک و نیمه خشک بوده و متوسط بارش آن ۲۵۰ میلی‌متر است که این میزان بارش حدود یک سوم متوسط جهانی است.
وی افزود: برای جلوگیری از تشدید بحران و صیانت از منابع آب تجدید پذیر، اقدام‌های گسترده‌ای لازم است که باید در قالب یک برنامه آمایش آب‌محور دنبال شود و به طورقطع رمز موفقیت در این زمینه مشارکت مردم و پرهیز از رفتارهای اسراف‌گرایانه در بخش آب است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7877/14/607910/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها