پاسخ وزیر آموزش و پرورش به چند سؤال درباره بازگشایی مدارس


وزیر آموزش و پرورش گفت: حضور دانش‌آموزان و تعامل و ارتباط آنها با یکدیگر و مربیان خود منجر به ارتقای مهارت‌های مختلف به‌ ویژه مهارت‌های زندگی در آنها می‌شود.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، یوسف نوری گفت:  آموزش مجازی مکمل است، اما آموزش حضوری، یک آموزش کامل است. بخشنامه‌ای نیز در این زمینه ابلاغ شده است. تمام مراحل بازگشایی در این بخشنامه قید شده و جلسات متعددی با استان‌های مختلف برگزار و برای هراستان یک استان معین تعیین شده است. وی با بیان اینکه یکی از الزامات بازگشایی مدارس واکسیناسیون بوده است، گفت: تزریق دوز اول در فرهنگیان به ۹۵ درصد، تزریق دوز دوم به ۹۰ درصد و دوز سوم به ۵۱ درصد رسیده است. در میان دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله نیز ۹۲ درصد دوز اول و ۸۰ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند و تزریق دوز سوم ندارند. به همین علت موضوع حضوری شدن مدارس جدی شد و به تصویب رسید.
وی در پاسخ به پرسشی پیرامون مباحثی که درباره احتمال افزایش یک ماه به سال تحصیلی مطرح شده بود، گفت: افزایش سال تحصیلی در چند جای قانون مطرح شده است. برنامه درسی ملی که زیرنظام سند تحول بنیادین است از جمله این قوانین است که زمان تحصیل را مشخص کرده است. در سال ۱۳۷۶ نیز مجلس زمان کلی تحصیل دانش‌آموزان را در قالب قانونی تعیین و اعلام کرده است که بر اساس آن اتمام سال تحصیلی، پایان اردیبهشت است و امتحانات خرداد ماه برگزار می‌شود. در قانون شوراهای آموزش و پرورش نیز زمان آموزش را باز گذاشته‌اند و منعطف است که باید از طریق مصوبه شورا باشد، اما به طور کلی به نظر می‌رسد باید مصوبه مجلس را برای تغییر زمان آموزش بگیریم. پیش از این بررسی‌هایی از طریق شورای عالی آموزش و پرورش انجام شده است، اما هنوز به این نتیجه نرسیدیم که این نیاز چه میزان است و باید چه اقداماتی انجام دهیم. فعلاً تلاش ما بر این است که با آموزش حضوری و استفاده از سامانه شاد این خلأها را جبران کنیم. دانش‌آموزان هم تلاش مضاعفی خواهند داشت.
 وی درباره همزمانی یک ماه پایانی سال تحصیلی با ماه مبارک رمضان و اینکه تغییر در ساعات برگزاری کلاس‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: مدارس از ساعت 7:30 صبح شروع به کار می‌کنند و به نظرم روزهای اول به‌دلیل عدم هماهنگی سرویس‌های ایاب و ذهاب با اشکالات جزئی روبه‌رو باشیم که خواستیم تدابیر لازم از طریق سرویس‌های معین اتخاذ شود.
وزیر آموزش و پرورش در خاتمه گفت: به جامعه حق می‌دهم، اولیا ممکن است نگرانی‌هایی داشته باشند، من هم ولی دانش‌آموز هستم؛ اما همان‌طور که قبلاً تأکید شد ما بر اساس مصوبه ستاد کرونا عمل کرده و تمهید مقدمات انجام شده و سامانه نظام مراقبت کرونا هم در دست مدیران است و اگر دانش‌آموزی مبتلا شود رصد می‌کنند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7877/20/607937/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها