اخبار


معاون وزیر ورزش و جوانان:
دریافت وام ازدواج آسان‌تر می‌شود

 معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه دریافت وام ازدواج آسان‌تر می‌شود، گفت: بانک مرکزی بخشنامه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را با وثایقی سهل‌تر به شبکه بانکی ابلاغ کرد. به گزارش «ایران»، وحید یامین‌پور در صفحه توئیتر خود نوشت: «دریافت وام ازدواج آسان‌تر می‌شود. بانک مرکزی بخشنامه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را با وثایقی سهل‌تر به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.»
وی افزود: «امیدوارم رئیس بانک مرکزی نظرات را بخوانند و ببینند چطور عملکرد برخی بانک‌ها باعث از دست رفتن اعتبار بخشنامه‌های بانک مرکزی و نظام بانکی ما شده، سختگیری در نظارت بر بانک‌ها در این فقره شاید اعتماد را بیشتر کند. مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانک‌های عامل و کلیه مدیران و کارکنان ذی ربط است. عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.»

در ماه مبارک رمضان
طرح ترافیک ساعت 17 پایان می‌‌یابد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۷ عصر در ماه رمضان خبر داد.
به گزارش ایسنا، مجتبی شفیعی گفت: از فردا (دوشنبه) طرح ترافیک ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز و تا ساعت ۱۷ عصر ادامه خواهد داشت و این تصمیم براساس مصوبه شورای ترافیک تهران و به علت شروع ماه مبارک رمضان برگزار شده است. وی درباره افزایش اتوبوس به ناوگان با بیان اینکه اتوبوسرانی همیشه به صورت تمام ظرفیت فعال بوده، ادامه داد: تهران به 7 هزار و 500 اتوبوس احتیاج دارد اما فعلاً 2 هزار و 200 دستگاه در اختیار داریم که سعی می‌کنیم با مدیریت زمان‌بندی در اعزام، این مشکلات را حل کنیم. شفیعی گفت: با توجه به مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک ساعات پایانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ساعت ۱۹ است که به علت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تا آخر ماه مبارک، ساعت پایانی طرح ترافیک ساعت ۱۷ خواهد بود.

۳۸ فوتی و شناسایی ۱۲۷۵ ابتلای جدید کرونا در کشور

از ظهر روز 13 فروردین تا ظهر۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۲۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است که ۲۱۵ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۶۴۶ نفر رسید.
به گزارش وبدا، در طول این بازه زمانی، ۳۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۳۱۵ نفر رسید.خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۸۸۶ هزار و ۹۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. یک هزار و ۶۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۴۹ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۱۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.در حال حاضر ۳۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۹۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین تاکنون مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۷ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۱۱۱ دوز رسید.

رفع تصرف بیش از ۷۷ هزار متر از اراضی ملی تهران در گشت‌های نوروزی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان تهران از اجرای ۷۲ مورد رفع تصرف در اراضی ملی استان تهران به مساحت ۷۷ هزار و ۷۰۰ متر توسط گشت‌های نوروزی یگان‌های حفاظت خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ احمد ناصری نیکو گفت: متأسفانه در ایام نوروز افراد فرصت‌طلب و سودجو با تصور اینکه در این ایام نظارت دقیقی وجود ندارد و بیشتر ادارات و سازمان‌ها تعطیل هستند، از موقعیت پیش آمده نهایت سوء استفاده را می‌کنند و نسبت به تصرف اراضی ملی، تخریب منابع طبیعی و تغییر کاربری‌ها اقدام می‌کنند.
احمد ناصری نیکو افزود: باتوجه به اینکه برخی افراد فرصت‌‌طلب و سودجو جهت تصرف اراضی ملی و دولتی و تجاوز به منابع طبیعی در ایام نوروز اقداماتی کردند، گشت‌های نوروزی یگان حفاظت استان و شهرستان‌ها با تمام قوا و به صورت ۲۴ ساعته درمنطقه حضور داشتند و با این افراد به‌صورت قانونی برخورد شد. ناصری در پایان گفت: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی، فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

ارائه دهمین بسته کمک‌های دارویی و درمانی بلاعوض به بیماران نیازمند

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به اینکه حمایت از بیماران نیازمند از اولویت‌های جمعیت هلال احمر است از ارائه دهمین بسته کمک‌های دارویی و درمانی بلاعوض به بیماران نیازمند خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، وحید سلیمی درخصوص فعالیت‌های حمایتی از بیماران نیازمند گفت: در ادامه طرح کمک‌های دارویی و درمانی به بیماران نیازمند از سوی جمعیت هلال احمر، دهمین مرحله از این طرح در قالب کمک‌های بلاعوض به مبلغ ۵۲ میلیارد ریال در استان‌های سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد تا در مجموع در سال گذشته مبلغ یک هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال در این خصوص به استان‌ها اختصاص داده شود.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: بیماران نیازمند می‌‌توانند پس از ارائه اسناد درمانی و دارویی و پس از انجام امور مددکاری، هزینه درمان و داروی خود را دریافت کنند. مسئولان جمعیت هلال احمر برای آرامش و خدمت‌رسانی به مردم در آمادگی کامل هستند و جمعیت هلال احمر برای درمان شهروندان مبتلا به بیماری‌های خاص که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با مشکل مواجهند، تمام تلاش خود را خواهد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7877/20/607938/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها