خرید 282 رأ س دام با چک بی محل


گروه حوادث/ زوج جوان که با سوءاستفاده از دسته چک گمشده اقدام به خرید 282 رأس دام کرده بودند در حالی که با فروش دام‌ها قصد فرار از کشور را داشتند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی البرز شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار «ایران»، سرهنگ «محمد نادربیگی» رئیس پلیس آگاهی استان البرز در تشریح این خبر گفت: چندی قبل یک پرونده کلاهبرداری با روش خرید دام با چک جعلی در شهرستان طالقان به پلیس آگاهی استان البرز ارجاع شد و بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری و پلیس آگاهی طالقان به صورت مشترک قرار گرفت. بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که یک زوج با مراجعه به مردی دامدار و جلب اعتماد وی با چک بی‌محل اقدام به خرید 282 رأس دام به ارزش حدود 2 میلیارد تومان کرده و متواری شده‌اند.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به اینکه بلافاصله صاحب چک به پلیس آگاهی دعوت و مشخص شد که دسته چک این شخص در شهرستان آبیک ناپدید شده و به دست کلاهبرداران افتاده، تصریح کرد: در ادامه کارآگاهان با اقدامات اطلاعاتی و بهره‌گیری از فنون پلیسی موفق به شناسایی هویت متهمان شده و با ردزنی مخفیگاه آنها متوجه شدند که متهمان با فروش دام‌هایی که کلاهبرداری کرده بودند با قیمت پایین‌تر، قصد گریختن به خارج از کشور را دارند.
سرهنگ نادربیگی اظهار داشت: بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی کارآگاهان وارد عمل شده و در یک اقدام غافلگیرانه متهمان را در یکی از مناطق شهرستان آبیک استان قزوین دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.متهمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت در پیش روی خود نمی‌دیدند به کلاهبرداری 10 میلیارد و 900 میلیون ریالی از طریق چک بی‌محل اعتراف کردند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان به شهروندان توصیه کرد در صورت فروش کالا به افراد ناشناس قبل از استعلام چک به هیچ وجه کالای خود را در اختیار آنها قرار ندهند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7877/22/607942/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها