هنرمندان در فضای مجازی


از روز گذشته ماه مبارک رمضان آغاز شده است و برخی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر آغاز این ماه پربرکت را تبریک گفتند. اکبر ایرانی نویسنده و محقق از جمله چهره‌هایی است که با انتشار این ابیات از مولوی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفته: «روزه چو قربان ماست، زندگی جان ماست/ تن همه قربان کنیم، جان چو به میهمان رسید/ صبر چو ابری است خوش، حکمت بارد از او/ زآنکه چنین ماه صبر، بود که قرآن رسید»

چهره‌ها
مصطفی مستور برش‌هایی از کتاب رساله درباره نادر فارابی را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است. «رساله درباره نادر فارابی» رساله پژوهشی کوتاهی است در وقایع‌نگاری ترانه‌سرای منزوی، نادر فارابی که غروب هفدهم دی‌ماه ۱۳۹۰ به شکلی ناگهانی ناپدید شد. در برشی از این کتاب که مستور منتشر کرده می‌خوانید: «مادرم می‌گوید آدم‌ها وقتی می‌میرند، پیش خدا می‌روند ولی من دوست دارم هیچ‌کس نمیرد، خدا بیاید پیش ما....»

نسیم مرعشی نویسنده و روزنامه‌نگار از چاپ سوم کتاب «دُرسا و ماجراهای عجیب کلاس دوم» خبر داده است. «درسا و ماجراهای عجیب کلاس دوم» که برای گروه سنی 9+سال نوشته شده است، از سوی کتاب چ (کتاب کودک و نوجوان نشر چشمه) به کتابفروشی‌ها راه یافت و در مدت کوتاهی به چاپ سوم رسید.

مهوش وقاری با انتشار بخش‌هایی از اخبار شبکه سه سیما از پخش سریال «جناب عالی» خبر داده است. این سریال که در ابتدا قرار بود به عنوان سریال نوروزی شبکه نسیم روی آنتن برود به عنوان اثر نمایشی اختصاصی تلوبیون پلاس، از چهاردهم فروردین ماه از طریق این سامانه به‌صورت رایگان عرضه خواهد شد. امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی، بیژن بنفشه‌خواه، میرطاهر مظلومی، مهوش وقاری، گیتی معینی، رضا بنفشه‌خواه، محمد الهی، بیتا سحرخیز و منوچهر آذری بازیگران این سریال به کارگردانی عادل تبریزی هستند. تبریزی فیلم «گیج‌گاه» با حضور باران کوثری و حامد بهداد را آماده اکران دارد.

لیلی گلستان به مناسبت سالروز درگذشت کاوه گلستان فتوژورنالیست بزرگ معاصر تصویری از او را به اشتراک گذاشته و نوشته است: «سیزده را به در کردی و بعد رفتی روی مین. و رفتی که رفتی. برادر، کاوه جونم، بد جوری ما را تنها گذاشتی.»

نیکی کریمی تصویری از گروه تولید فیلم سینمایی «زمانی در ابدیت» در اولین روز کاری را منتشر کرده است. لیلا حاتمی که در روزهای گذشته تصاویر تست گریم او بازنشر شد تنها بازیگری است که حضورش در این فیلم قطعی شده است. فیلمنامه «زمانی در ابدیت» به کارگردانی مهدی نوروزیان به صورت مشترک توسط «هدی نوروزیان» ، «علی اصغری» و «سپیده قربانی» نوشته شده است و نیکی کریمی آن را تهیه خواهد کرد.

فرزاد فرزین با بازنشر یک ویدیو در صفحه اینستاگرامش آخرین شرایط جسمانی‌اش را تشریح کرد. این ویدیو توسط گروه اجرایی کنسرت لغو شده فرزاد فرزین و ایلیاس یالتینتاش خواننده موسیقی کشور ترکیه که قرار بود طی روزهای گذشته در ترکیه برگزار شود، منتشر شده است. گفت‌و‌گو با دکتر امیری پزشک معالج فرزاد فرزین در استانبول، مرور همه حواشی شب قبل از کنسرت مشترک فرزاد فرزین و ایلیاس و بررسی اتفاقات و اخباری که طی روزهای گذشته حاشیه‌های فراوانی را ایجاد کرده بود، بخش‌های مهم این ویدیو را تشکیل می‌دهند. فرزین از علاقه‌مندانش تشکر کرده و با استیکر مربوط به ماه رمضان و اشاره به تیتراژ پایانی «ماه عسل» نوشته است: «راستی ماهتون عسل»

دیگه چه خبر
سعید آقاخانی نوروز امسال یکی از غایبان بزرگ تلویزیون بود. او که با سریال «نون خ» به خاطرات سال‌های اخیر از نوروز و تلویزیون تبدیل شده این روزها سریال «راز بقا» را در پلتفرم‌های پخش آنلاین دارد. بهرام افشاری، حسن معجونی، نیما شعبان‌نژاد، علیرضا زمانی نسب، هدیه بازوند، فریبا جدیکار و سعید آقاخانی از جمله بازیگران این سریال هستند. آقاخانی تصویری از خودش و بهرام افشاری را در «راز بقا» به اشتراک گذاشته است.

جمال رحمتی، کاریکاتوریست که در کار تازه خود هفت خان رستم را دستمایه قرار داده است ماحصل نهایی طرحش را در فضای اینستاگرام منتشر کرده است. او در این باره نوشته: «اولین سیزه به در عمرم بود که تونستم کار کنم، احتمالاً اتودها رو تو استوری دیدین، هفت خان رستم(هفت خوان) رو دستمایه کارم قرار دادم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7877/32/607966/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها