دیگه چه خبر؟


قدرت منطقه‌ای ایران و واکنش نشریه امریکایی

 خبر اول اینکه، یک نشریه امریکایی با انتقاد شدید از ناتوانی و درماندگی بایدن در مقابل ایران نوشت: ایران آنقدر قدرت یافته که دیگر شخصاً اقدام می‌کند. به گزارش جهان‌نیوز، نشریه هیل در مطلبی به قلم مایکل روبین با انتقاد از سیاست‌های بایدن نوشت: «تهران همچنان به فریب دیپلمات‌های امریکایی در مذاکرات هسته‌ای در وین ادامه می‌دهد و در عین حال بر حمایت خود از شبه‌نظامیان حوثی علیه تولیدکنندگان نفت عربستان سعودی و امارات متحده عربی کمک می‌کند و بحران انرژی را تشدید می‌کند که در سراسر جهان گسترش یافته است. حمله اخیر به اربیل نشان داد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دیگر حتی به خود زحمت نمی‌دهد از طریق شبه‌نظامیان عراقی دست به اقدام بزند و خودش مستقیماً دست به کار می‌شود.

پیام ضعف امریکا صدای معاون ترامپ را درآورد

 خبر دیگر اینکه، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ رئیس‌‌جمهور پیشین امریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز، از تلاش‌های دولت کنونی کشورش برای احیای برجام و تلاش برای خرید نفت از ایران انتقاد کرد و آن را برای مردم امریکا غیر قابل قبول دانست. به گزارش ایسنا، وی گفت: برای مردم امریکا غیرقابل درک است که ما در حال مذاکره با ایران برای لغو تحریم‌ها جهت خرید نفت هستیم و هیأتی را نیز به ونزوئلا فرستاده‌ایم تا برای نفت التماس کند، در حالی‌که ما ذخایر عظیمی در کشور داریم که توسط دولت (بایدن) بسته شده است. پنس مدعی شد: امریکا درحال همکاری با روسیه برای متقاعد کردن ایران به منظور بازگشت به توافق هسته‌ای است و این، پیام‌ ضعفی است که مردم امریکا آن را نمی‌خواهند. معاون ترامپ در ادامه به افزایش قیمت بنزین و گاز در امریکا به دلیل تحریم نفت روسیه اشاره کرد و گفت، این افزایش قیمت‌ها نباید موجب شود که واشنگتن از ایران یا ونزوئلا نفت خریداری کند.

حقوق نمایندگان تا تیر ماه در «پاکنا» ثبت می‌شود

 شنیدیم که، حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس خبر داد که طبق مصوبه مجلس دستگاه‌های اجرایی مکلفند از تیرماه سال ۱۴۰۱ همه پرداخت‌های خود را در سامانه پاکنا درج کنند. نمایندگان مجلس، بندی را اضافه کردند که آنها نیز تا تیرماه سال‌جاری حقوق‌های خود را در این سامانه اعلام کنند.

اقدام سازمان حفاظت محیط زیست برای «ممنوعیت شکار» در پی تذکر مقام معظم رهبری

 با خبر شدیم که، تسنیم گزارش کرد که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به رئیس دفتر رئیس جمهور، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر«مجاز نبودن شکار غیرضرور» از اصلاح دستور جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست خبر داده است. رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری (15 اسفند ماه 1400) در رابطه با اهمیت حفاظت از حیات وحش و مسأله شکار فرمودند: «مسأله‌ شکار غیرقانونی را باید جدی گرفت. در شرع مقدس اسلام، شکار فقط در صورتی که کسی برای تغذیه نیاز به شکار داشته باشد مجاز است؛ درغیر این مورد، اصلاً شکار مجاز نیست، شرعاً اجازه‌ شکار داده نشده.»

کمیسیون اصل نود برای حواشی بازی ایران- لبنان پرونده تشکیل داد

 خبر رسیده اینکه، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر از تشکیل شدن پرونده ویژه مسابقه فوتبال ایران و لبنان در کمیسیون اصل نود خبر داد. به گزارش فارس، بازی ایران و لبنان که از سری مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر بود با پیشنهاد فدراسیون فوتبال در شهر مشهد و در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شد. قبل از بازی مقرر شد حدود 10 درصد از تماشاگران در ورزشگاه حضور یابند اما در روز مسابقه بانوانی که بلیت خریداری کرده بودند نتوانستند در ورزشگاه حضور پیدا کنند که برخی علت ممانعت حضور بانوان در ورزشگاه را بلیت‌های جعلی اعلام کردند. از این‌رو رئیس جمهور مأموریت ویژه‌ای به وزارت کشور و وزارت ورزش داد تا پیگیر موضوع شوند و خاطیان امر را مشخص کرده و گزارش آن را ارئه کنند.

اهمیت بندر چابهار برای هندی‌ها

 یک خبر دیگر اینکه، رئیس جمهور هند در سفر به ترکمنستان و دیدار با همتای ترکمنستانی خود در کاخ «اوگزهار» عشق آباد، بر اهمیت بندر چابهار در بهبود و توسعه روابط تجاری هند با کشورهای آسیای میانه تأکید کرد. به گزارش ایرنا به نقل از ANI، «رام نات کوویند» در این دیدار گفت: بندر چابهار در ایران که هند در توسعه آن مشارکت داشته است، سکوی اوج‌گیری روابط تجاری هند با آسیای میانه است و می‌تواند موجب بهبود روابط تجاری ما شود.

تصادف نماینده تبریز با خودروی قاچاقچیان انسان!

 خبر دار شدیم که، مسعود پزشکیان که با خودروی زانتیا در حال سفر از ارومیه به تبریز بود، در حوزه شهرستان میاندوآب با خودروی پژو پارس قاچاقچیان انسان حامل برخی افراد مشکوک تبعه همسایگان شرق کشور بشدت برخورد کرد. به گزارش همشهری آنلاین، حادثه زمانی رخ داد که راننده خودروی قاچاقچیان با سرعت و بی احتیاطی محض به ناگاه مقابل خودروی نایب رئیس سابق مجلس پیچید. در این حادثه به نماینده تبریز و سایر سرنشینان خودرو وی آسیبی نرسید اما راننده قاچاقچیان انسان که مصدوم و از صحنه متواری شده بود، در یکی از مراکز درمانی میاندوآب توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.

مجوز مجلس برای واردات خودرو پابرجاست

 دست آخر  اینکه، سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره برخی اظهارنظر‌ها درخصوص حذف بند مربوط به واردات خودرو در قانون بودجه ۱۴۰۱ افزود: مجلس یازدهم در یک سال و نیم گذشته در این زمینه مصوبات زیادی داشت که البته با ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شده بود، اما آخرین اقدام مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ است که در نهایت به صورت کلی واردات خودرو به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسید و این موضوع جای هیچ خدشه‌ای ندارد. سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: در مصوبه نهایی مجلس که پیش از سال جدید برای شورای نگهبان ارسال شده بود، در ذیل بند «ک» تبصره ۷ برای واردات خودروی سواری تعداد ۷۰ هزار خودرو ذکر شده بود که در پی ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام و با مجوزی که صحن علنی مجلس داده بود، این عبارت حذف شده است، اما در ابتدای این بند صراحتاً عبارت «صدور مجوز واردات خودرو» آمده که به معنی واردات هر نوع خودرو از جمله خودروی سواری است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7877/5/607989/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها