اخبـــــار


شرط تزریق واکسن همراه با تست منفی کرونا برای ورود به کشور

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن اعلام حذف محدودیت‌های کرونایی مربوط به همه کشورها، آخرین مقررات پذیرش مسافران ورودی در پروازهای بین‌المللی به ایران را اعلام کرد.
«میراکبر رضوی» اظهار داشت: براساس مصوبه یکصد و دوازدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، محدودیت‌های کرونایی مربوط به همه کشورها حذف شده و تمامی مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به ایران با تزریق دو دوز واکسن کرونا و داشتن تست‌های پی سی آر منفی، می‌توانند وارد کشور شوند.
وی افزود: مسافران ورودی به کشور باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز، به انجام آزمایش PCR اقدام کنند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته و از آخرین نوبت تزریق واکسن آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد.
رضوی در ادامه افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد، ایرلاین‌ها برای صدور بلیت برای سفرهای هوایی به سامانه «ایران من» متصل باشند و کنترل مسافران جهت مدیریت بیماری کرونا از طریق سامانه مذکور صورت گیرد.

حمل و نقل ریلی گلوگاه جهش اقتصادی کشور

مدیرعامل شرکت راه آهن، حمل و نقل ریلی را گلوگاه جهش اقتصادی کشور دانست و گفت: اکنون مسئولان ارشد نیز به این موضوع باور دارند.
سید میعاد صالحی افزود: تغییراتی در سیاست‌های راه‌آهن ایجاد شده است و بزودی شاهد ثمرات و نتایج اقداماتی که در ۵ ماه گذشته انجام شده است، خواهید بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: خیلی‌ها اعتقاد نداشتند که حمل و نقل ریلی گلوگاه جهش اقتصادی کشور است ولی اکنون مسئولان ارشد بر این موضوع باور دارند.
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اکنون در حوزه حمل و نقل ریلی، ده‌ها مشکل به ما به ارث رسیده است که یکی از این موضوعات، بحث معیشت کارکنان محترم راه‌آهن است.
وی تأکید کرد: ما در وضعیت استخدامی مشکل داریم و امیدواریم بتوانیم این مشکلات را به صورت سیستمی و در برخی از مسائل دیگر به صورت نقطه‌ای برطرف کنیم.
صالحی یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در کشور مغفول مانده مربوط به حوزه حمل و نقل ریلی است. امیدواریم که بتوانیم در بحث سیاستگذاری اقدامات مؤثری انجام دهیم و این اقدام میسر نمی‌شود مگر اینکه امید ایجاد کنیم تا کارها رو به جلو بروند.

جابه‌جایی بیش از ۱۷ میلیون تن کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون تن کالاهای اساسی از بندر امام (ره) جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۳۳،۴ درصدی را نشان می‌دهد.
غلامعباس بهرامی نیا در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ جابجایی کالاهای اساسی با رشد ۳۳،۴ درصد به میزان ۱۷ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۲۷۰ تن به ثبت رسید.
وی افزود: این میزان جابه‌جایی کالاهای اساسی توسط ۷۳۵ هزار و ۸۵۴ کامیون به سایر نقاط کشور انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: امسال نیز برنامه ریزی شده در صورت همزمان شدن جابه‌جایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) با محصولات کشاورزی این استان، بیشترین ناوگان حمل و نقل کالا به خوزستان هدایت شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7880/11/608405/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها