اگر کارهایی که سایر مربیان کردند را من می‌کردم، دارم می‌زدند

مجیدی: برای شکست استقلال راه دیگری را امتحان کنید


 دیدار استقلال و پیکان در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که سید‌رضا مهدوی داور این بازی در دقیقه 40 رافائل سیلوا، مدافع برزیلی استقلال را به دلیل خطا روی ابراهیم صالحی کاپیتان پیکان از زمین بازی اخراج کرد. در این صحنه، صالحی با یک پاس صاحب توپ شد اما زمانی که سعی داشت به دروازه استقلال نزدیک شود، توسط سیلوا متوقف شد تا داور با کارت قرمز مستقیم او را از زمین بازی اخراج کند. موضوعی که با اعتراض شدید استقلالی‌ها همراه شد و این باشگاه دیروز شکایت رسمی‌اش را از مهدوی انجام داد. با این حال، کارشناسان داوری در خصوص این اخراج به اظهار نظر پرداختند. ابراهیم میرزابیگی: «بازیکن پیکان در موقعیت آشکار گل قرار داشت و بازیکن استقلال از پشت خطا انجام داد و داور مسابقه به‌درستی او را اخراج کرد.» نوذر رودنیل: «از نظر من اخراج اشتباه بود و داور باید به بازیکن استقلال اخطار می‌داد.» حیدر سلیمانی: «اخراج درست بود چون موقعیت تک به تک مهاجم پیکان بود و روی مهاجم خطا کرد.» هادی دزفولی:« مهاجم پیکان جلوتر از مدافع استقلال و در موقعیت گل قرار داشت و مدافع استقلال از پشت دست این بازیکن را گرفت. از نظر من اخراج بازیکن استقلال درست بود.» غلامرضا جباری: «بازیکن استقلال موقعیت آشکار گلزنی را از تیم پیکان سلب کرد و مستحق اخراج بود.» حسین عسگری: «توپ در اختیار مهاجم پیکان بود و با دروازه‌بان تک به تک می‌شد و تصمیم داور در مورد اخراج مدافع استقلال کاملاً صحیح بود.»
با این حال، فرهاد مجیدی در نشست خبری پس از این بازی به انتقاد از داوری پرداخت و گفت: «من نمی‌خواهم هر دفعه مثل برخی‌ها در اینجا داد و بی‌داد کنم و بهانه بیاورم. شک نکنید اگر این اتفاق برای استقلال بود نه خطا می‌گرفتند و نه کارت می‌دادند. من صحنه را بین دو نیمه نگاه کردم؛ اولاً که بازیکن پیکان به توپ نمی‌رسید و خطایی هم نبود. نهایتاً داور باید کارت زرد می‌داد. اگر بازی‌های ما را آنالیز کنید متوجه می‌شوید که ما ضربه‌های زیادی از داوری‌ها خورده‌ایم. احساس می‌کنم که ما ضرر می‌کنیم و تیم‌های دیگر داد و بی‌داد می‌کنند. اتفاقاتی برای استقلال افتاده که من به عنوان سرمربی این تیم احساس می‌کنم دوست ندارند ما قهرمان شویم. استقلال را در نیمه اول 10 نفره کنید تا ببازد اما من پیشنهاد می‌کنم راه دیگری را امتحان کنید، چون تیم مجیدی 10 نفره هم نمی‌بازد. اگر کارهایی که سایر مربیان کردند را من می‌کردم به قرآن قسم ساعت 12 ظهر همان روز در میدان آزادی من را دار می‌زدند.»
بیژن طاهری سرپرست استقلال هم چنین صحبت‌هایی را مطرح کرد: «اتفاقاتی در فوتبال رخ می‌دهد که من در 50 سال اخیر ندیده‌ام. جالب است که ظالم اعتراض می‌کند. ما مظلوم هستیم. شخصیت فوتبال از بین رفته است. ما تلاش می‌کنیم شخصیت فوتبال بازگردد. فوتبال در گذشته شخصیت داشت و اینقدر هوچی‌گری وجود نداشت.» مهدی مهدی‌پور هافبک آبی پوشان هم عنوان کرد: «کاری به تصمیمات داور ندارم اما لحن صحبت کردن مهدوی با بازیکنان مناسب نبود. گویا سر قرار دعوا آمده بود.» سید حسین حسینی کاپیتان استقلال هم که با سیوهایش روز بسیار خوبی را پشت‌سر گذاشت، عنوان کرد: «مطمئنم داور در صحنه اخراج رافائل اشتباه کرد زیرا من به توپ می‌رسیدم. برخی دوستان از جاهای دیگر داور را تحت فشار گذاشته بودند و او نتوانست در آن صحنه عملکرد خوبی داشته باشد.» در این بین، امیر عطابخش مدیرعامل باشگاه پیکان در اظهاراتی جالب عنوان کرد: «کلی موقعیت برای پیکان از دست رفت و مساوی با ارزشی برای استقلال بود. به این تیم برای گرفتن مساوی مقابل پیکان تبریک می‌گویم. البته استقلال بحق در صدر جدول است اما حق بچه‌های پیکان را همه دیدند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7880/16/608421/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها