منچسترسیتی عذاب کشید و برنده شد

نبرد یکطرفه مقابل دیوار اتلتیکو


گروه ورزشی/ منچسترسیتی در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان یک بازی سخت را مقابل اتلتیکو مادرید پشت سرگذاشت اما در نهایت به دفاع سرسخت این تیم نفوذ کرد و با گل پیروزی بخش کوین دبروینه برتری خفیفی را به دست آورد تا برای بازی برگشت در اسپانیا نگرانی کمتری داشته باشد. از ابتدا هم پیش‌بینی می‌‌شد که اتلتیکو در لاک دفاعی فرو برود و سیتی تیم تهاجمی میدان باشد اما فشردگی دفاعی اتلتیکو این بار بیش از چیزی بود که گواردیولا فکرش را می‌‌کرد. دیه‌گو سیمئونه رسماً مهاجم تیمش را به خط‌ هافبک آورده بود و بدون مهاجم و با سیستم 0-5-5 بازی می‌‌کرد. با وجود برتری تیم میزبان در مالکیت توپ، یان اوبلاک به ندرت به زحمت افتاد تا وقتی که مجبور شد توپ را از درون دروازه‌اش بیرون بیاورد. میهمان هم کاملاً امیدوار است در واندا متروپولیتانو این نتیجه را جبران کند.
قبل از بازی همه حرف‌ها درباره تقابل دو ذهن با فلسفه کاملاً متفاوت بود. جریان بازی دقیقاً همین را تأیید کرد، تیم تهاجمی و توقف ناپذیر پپ گواردیولا خود را در برابر تیم رسوخ ناپذیر دیه‌گو سیمئونه یافت. برای اتلتیکو مالکیت بی معنا بود و سیتی بارها جلو آمد و به دروازه نزدیک شد اما موقعیت‌های زیادی کسب نکرد. در نیمه اول تیم میزبان در زمین میهمان خیمه زده بود و به دنبال کوچک‌ترین منفذ می‌‌گشت. در نهایت تیم مهاجم به خواسته‌اش رسید البته فقط  نیمی از مسیر رقابت سپری شده و همه چیز در دیدار برگشت ممکن است.
ناکامی در خلق موقعیت
منچسترسیتی در نیمه دوم هم فشار سنگینی به حریف وارد کرد اما نمی‌توانستند موقعیت ایجاد کنند. با آمدن فیل فودن به زمین اما روند بازی عوض شد. ستاره جوان انگلیسی بین خطوط حرکت پیدا کرد و به دبروینه پاس گل داد. او یک بار دیگر نیز با حرکات تکنیکی خود خط دفاعی حریف را به هم ریخت و به دبروینه پاسی در موقعیت ایده‌آل داد که ستاره بلژیکی قدر این موقعیت را ندانست. نیمکت‌نشینی فودن با توجه به کارایی‌های متنوعی که دارد جای شگفتی داشت اما او با اثرگذاری سریع، اهمیت خود را ثابت کرد. پپ اما توانست با آوردن فودن به بازی، جریان را عوض کند تا بیرون گذاشتن او را توجیه کند و کمتر بابت تصمیم خود مورد انتقاد قرار گیرد.
رضایت
تیم اسپانیایی راضی بود از اینکه عقب بنشیند و به دنبال ضدحمله باشد. سیمئونه ترجیح می‌‌داد تیمش واکنش نشان بدهد تا اینکه کنشگر باشد اما این تیم مقابل هواداران خودی نمی‌تواند چنین روالی را در پیش بگیرد و بدون شک این باعث می‌شود بازی برگشت جذابیت و هیجان بیشتری داشته باشد. این برای سیتی بهتر است که برای رسیدن به گل برتری در اتحاد انتظار زیادی کشید. اتلتیکو هم می‌‌تواند به حمله رو بیاورد و این سؤال‌های بیشتری را در مورد تاکتیک‌های دفاعی این تیم به وجود می‌‌آورد. گواردیولا قبل از بازی از توان هجومی حریف حرف زد و اینکه به اندازه کافی از این جهت تحسین نمی‌شود. اتلتیکو اوایل فصل مقابل لیورپول مجبور به بازی هجومی شد و برتری 2 بر صفر قرمزها در اسپانیا را خنثی کرد قبل از آنکه در نهایت 3 بر 2 بازنده شود. این یعنی تیم دیه‌گو سیمئونه اگر گل بخواهد، در حمله بسیار متبحر است و باید انتظار بازی متفاوتی از آنها در هفته آینده داشته باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7880/17/608427/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها