مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال با هیجان تماشاگران

قدرت نمایی شهرستانی‌ها در نبود تهرانی‌ها


پریسا غفاری/ رقابت‌های لیگ‌برتر بسکتبال از امروز وارد مرحله نیمه‌نهایی می‌شود تا پس از سری پنج‌گانه، فینالیست‌ها مشخص شوند. فصلی که از 24مهرماه با رقابت 16تیم در دو گروه 8تیمی آغاز شد، در گروه «الف» تیم‌های شهرداری گرگان، پالایش نفت آبادان، ذوب‌آهن اصفهان، صنعت مس‌کرمان، کوچین آمل، خانه بسکتبال خوزستان، نیروی زمینی و نظم‌آوران نوین سیرجان قرار داشتند. تیم‌های مهرام، شیمیدر قم، فولاد مبارکه‌سپاهان، اکسون، صنعت مس‌رفسنجان، رعد پدافند تهران، صنایع هرمزگان و آویژه صنعت پارسای مشهد نیز در گروه «ب» آن‌هم به‌صورت متمرکز در سالن آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان برگزاری دو مرحله مقدماتی و پلی آف‌ها، چهار تیم برتر مشخص شدند.
شیمیدر – شهرداری گرگان
تیم شیمیدر با شکست دو برصفر مس‌کرمان به‌عنوان اولین تیم جواز نیمه‌نهایی را گرفت تا از ساعت 20 امروز در آزادی میزبان شهرداری‌گرگان مدافع مقام قهرمانی باشد؛ تیمی که با حضور بازیکنانی چون نوید رضایی‌فر، حامد حسین‌زاده، سینا واحدی، امیرحسین آذری و دو خارجی به نام‌های آلاده آمینو و دوایت بایکس از اول فصل تنها دو باخت را تجربه کردند و با صدرنشینی گروه، پا به مرحله پلی‌آف گذاشتند؛ اما امروز مهران شاهین‌طبع درحالی از گرگانی‌ها پذیرایی می‌کند که فصل گذشته توانسته بود در همین مرحله شیمیدری‌ها را از فینال محروم کند ولی این بار خودش باید مقابل تیم سابقش که برای اولین‌بار قهرمانی را به نام هیرکانی‌ها به ثبت رسانده بود، قرار بگیرد. شاهین‌طبع و حاتمی سرمربی سابق و مربی فعلی تیم‌ملی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که این دیدار اولین تقابل آنها در فصل جاری است. هرچند حاتمی دستش از بازیکن پر است، چراکه محمد جمشیدی، میثم میرزایی، امیر صدیقی، اشکان جعفری و پری پتی معروف و... را دراختیار دارد و در پلی‌آف توانست 2- صفر مس‌رفسنجان را مغلوب کند. این سرمربی درخصوص حساسیت این رقابت می‌گوید: «بازیکنانم شرایط خوبی دارند و آماده بازی برابر شیمیدرقم هستند. همه چیز برای حضور موفق در نیمه‌نهایی آماده است. تمام حواس و توجه‌مان روی این بازی است و به مسائل دیگر کاری نداریم. برای برد آنها برنامه ویژه‌ای داریم.»
ذوب‌آهن – نظم‌آوران سیرجان
دیگر بازی این مرحله را تیم‌های نظم‌آوران سیرجان و ذوب‌آهن، فردا شب از ساعت 20 برگزار می‌کنند. ذوبی‌ها تنها تیم بدون خارجی هستند و تا به اینجای کار هم نمایش بسیار خوبی داشته‌اند. این تیم در پلی‌آف با بازیکنان ارزشمندی چون فرید اصلانی، ارسلان کاظمی، محمدرضا اکبری، سجاد مشایخی و آرمان زنگنه توانست کاله مدعی و جوان را حذف کند. فرزاد کوهیان سرمربی این تیم می‌گوید: «در طول لیگ بسیار سخت حرکت کردیم و بچه‌ها به‌دلیل نبود بازیکن خارجی فشار مضاعفی را تحمل کردند، اما خوشحالم که برنامه‌ریزی تیم خوب پیش رفت و اکنون هم باید مقابل تیمی بازی کنیم که با حذف مهرام انگیزه دوچندان پیدا کرده‌ و این مسأله کار ما را سخت‌تر می‌کند. در ضمن سیرجان دو بازیکن خوب خارجی دارد که حملات تیمشان را برنامه‌ریزی می‌کنند، اما ما هم برنامه خاص خود را داریم و به توانایی‌های بازیکنانم اعتقاد فراوان دارم.»
اما نظم‌آوران سیرجان تیم تازه‌وارد در لیگ‌برتر است که کمتر کسی فکر می‌کرد به نیمه‌نهایی برسد. شاگردان علی آرزومندی در پلی‌آف کاری کردند کارستان و مهرام جدی‌ترین مدعی قهرمانی را با سرمربی تیم‌ملی حذف کردند. این مربی می‌گوید: «از همان ابتدا روی بحث آمادگی ذهنی کار کردیم و شرایط خوبی را ایجاد نمودیم. البته این هدف‌گذاری از همان ابتدا مدنظر ما بود تا مقابل هر حریفی که قرار گرفتیم، به خودمان باور داشته باشیم.» او ادامه می‌دهد: «در این مسیر شاهد همدلی بازیکنان نیز بودیم که با انگیزه کنار یکدیگر کار می‌کردند. نتیجه تمرینات و همدلی ارائه بازی‌های خوب بود که خوشبختانه به نیمه‌نهایی هم رسیدیم. حالا برای رسیدن به فینال تنها ذوب‌آهن را پیش‌رو داریم؛ تیمی که مربی خوشفکری دارد و کار برابر آنها خطرناک است، اما ما هم ناامید نیستیم.» نکته جالب‌تر این نیمه‌نهایی این است که پس از مدت‌ها قرار است لیگ‌برتر تماشاگر هم به خود ببیند، اما بسیار محدود و در حد 100نفر. طبق قانون هر تیم می‌تواند 50هوادار به سالن بیاورد. تماشاگرانی می‌توانند بلیت بازی را تهیه کنند که از نوبت دوز دوم واکسن آنها ۱۴روز گذشته باشد و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هم برای تماشاگران الزامی است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7880/18/608433/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها