سرمربی تیم ملی والیبال از حضور درهمایش آموزشی راضی است

عطایی: روش کار هینن را می‌پسندم



گروه ورزشی/ بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال از حضور درهمایش آموزش مربیگری ویتالی هینن خیلی راضی است. او که روش مربی بلژیکی را می‌پسندد، به نظرش همایش هم خیلی کاربردی و متفاوت بود. عطایی به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «من در همایش‌های آموزشی ولاسکو، آناستازی و کولاکوویچ هم بوده‌ام، به نظرم همایش هینن خیلی متفاوت‌تر از آنها بود. او اطلاعات ریز و دقیقی را می‌داد که برای مربیان خیلی کاربردی است. بابت این مسأله از کمیته آموزش و فدراسیون تشکر می‌کنم که شرایطی را فراهم کرد تا مربیان اطلاعات تأثیرگذار را فرا بگیرند. هینن همایش سه روزه اثرگذاری را برگزار کرد.»
سرمربی تیم ملی والیبال معتقد است اطلاعات همایش آموزشی در کارش کاربردی است: «نکاتی که هینن در این همایش مطرح کرد، حتی برای تصمیمات من و کارم هم کاربرد دارد، هر چند از آنها به شیوه خودمان استفاده می‌کنیم. او مباحث خیلی خوبی را مطرح کرد. به هر حال هینن یکی از مربیان مطرح دنیای والیبال است که متفاوت کار می‌کند. من کاری به مسائل شخصی ندارم و منظورم بیشتر عملکرد و اداره بازی و کوچینگ است. من روش کار هینن را می‌پسندم، چرا که جزو مربیان به روز است، خیلی با کیفیت کار می‌کند و در اوج کاری است.»
به گفته عطایی، استقبال مربیان ایرانی از همایش نشانه خیلی خوبی است: «حضور 250 مربی در دوره مربیگری هینن نشان می‌دهد که مربیان ایرانی در مسیر ارتقای دانش قدم
برمی دارند و اگر شرایط مهیا باشد، استقبال خوبی می‌کنند.»
او توجه مربی بلژیکی به ریزه کاریها را دلیل موفقیتش می‌داند: «در این دوره هینن روی موضوعات ریز و پر اهمیت تأکید داشت، مثل نوع استفاده از توپ. او اطلاعاتی درباره توپ‌های نو و قدیمی داد که چطور در نوع سرویس و دریافت تفاوت به وجود می‌آورد، یا اینکه در تمرین با بعضی توپ‌ها باید سرویس موجی زد و بعضی توپ‌ها سرویس پرشی. اگر این نکات را بدانیم و لحاظ کنیم، شرایط خیلی فرق می‌کند. حتی این مسائل در فوتبال هم هست. به‌عنوان نمونه در جام جهانی چه نوع توپی به‌دلیل سرعت بیشتر کار را برای دروازه‌بانها سخت‌تر می‌کرد. کلیت را همه مربیان می‌دانند، اما اجرای جزئیات مهمتر است که معمولاً آنها وارد بحث‌های ریز نمی‌شوند، اما هینن توجه زیادی به آنها دارد. به هر حال توجه به ریزه‌کاری‌ها باعث موفقیت او شده است. البته من تا به حال با هینن همکاری نزدیک نداشته‌ام اما از نوع آموزشش متوجه شدم که جزئیات برایش خیلی اهمیت دارد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7880/18/608434/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها