به خاطر کاپ آسیا تا خرداد در تهران پارو می‌زنیم

فرزام:دغدغه‌ام اردوهای باکیفیت است


فائزه زمانی/تیم ملی روئینگ خود را برای حضوری درخشان در هانگژو آماده می‌کند. افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ دغدغه‌اش برگزاری اردوهایی باکیفیت برای شاگردانش است و در تلاش است اردوی خارج از ایران را برای قایقرانانش مهیا کند. او در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» از وضعیت تیم ملی روئینگ در سال جدید صحبت کرد:«ما به‌خاطر کاپ آسیایی مجبور هستیم تا خرداد در تهران بمانیم و احتمالاً تیر و مرداد از تهران خارج می‌شویم. به شرط امکان، برنامه اردو خارج از ایران داریم اما این اردو به فدراسیون بستگی دارد که تا چه اندازه شرایط را برای ما فراهم کند، اگر شرایط اردو خارجی فراهم شود که عالی می‌شود و اگر این اتفاق نیفتد به ناچار از پشت سدها برای تمرینات‌مان استفاده می‌کنیم.» فرزام کاپ آسیایی تهران را به چشم بخشی از روند آماده‌سازی شاگردانش برای بازی‌های آسیایی هانگژو می‌بیند: «قطعاً کاپ آسیایی تهران مثل مسابقات لیگ بخشی از تمرینات و روند آماده‌سازی قایقرانان در مسافت 500 متر و 1000 متر خواهد بود اما سعی می‌کنیم کیفیت مطلوبی از خود به نمایش بگذاریم.»
سرمربی تیم ملی روئینگ، تیم چین را اصلی‌ترین رقیب ایران در هانگژو می‌داند: «کم و بیش از اوضاع رقبایمان اطلاع داریم. چین اصلی‌ترین رقیب ما در بازی‌های آسیایی هانگژو است که همیشه نتایج خوبی رقم زده است و امسال هم با توجه به میزبانی قرار است سنت شکنی کرده و در تمام مواد مسابقه شرکت کند. بعد از چینی‌ها قایقرانان ازبکستانی و ژاپنی رقبای خطرناک ما هستند که باید آماده رقابت با آنها شویم.»
 فرزام معتقد است ملایی در قایق تک‌نفره سبک وزن می‌تواند مدالی خوش‌رنگ به ارمغان آورد: «ملایی قطعاً اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای پیش نیاید در بازی‌های آسیایی مدال می‌گیرد، البته چینی‌ها به‌دنبال این هستند که شرایط را به نفع خود پیش ببرند و حالا می‌خواهند قایق تک‌نفره سبک وزن را که ماده تخصصی ملایی است حذف کنند و همین باعث نگرانی ما شده است، اگر ملایی در این ماده پارو بزند قطعاً مدالی خوش رنگ‌تر در هانگژو به ارمغان می‌آورد اما اگر این ماده حذف شود مجبوریم او را در ارنج قایق تک‌نفره سنگین وزن یا قایق گروهی بگذاریم.»
او هدف اصلی‌اش را مدال‌آوری مردان قایقران در هانگژو می‌داند: «حمایت‌ها در این برهه خوب است اما اگر گام به گام بیشتر شود تأثیرگذار‌تر هم خواهد بود.خدارا شکر مشکل قایق‌هایمان برطرف شد و حالا دغدغه اردوی با کیفیت و پارو داریم که سعی می‌کنیم در اولین فرصت آن را برطرف کنیم. »

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7880/18/608435/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها