اخبار




شروع اردوی تیم ملی روئینگ جوانان

 تیم ملی روئینگ جوانان پسران از فردا در دریاچه آزادی اردو می‌زنند. این اردو به منظور حضوری موفق در مسابقات قهرمانی آسیا از فردا شروع شده و تا 7 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. صالح برغمدی، علی رشادت، مهدی صادقی، ابوالفضل سطوتی و مهدی محمدنژاد قایقرانان دعوت شده به این اردو هستند.

سفر «ثوری» به تایلند برای حضور در کنفدراسیون آسیا

 حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس برای حضور در دومین جلسه کنفدراسیون آسیا فردا راهی تایلند می‌شود. این جلسه با حضور پیچای چانهاواجیرا رئیس، علی سلامه دبیرکل و 9 عضو هیأت رئیسه روزهای 21 و 22 فروردین در پوکت تایلند برگزار می‌شود. در این جلسه درباره تقویم آسیایی سال‌جاری، برنامه‌های پیش رو و همچنین تعیین اعضای شوراهای مختلف کنفدراسیون تصمیم‌گیری خواهد شد.

 پایان کمدی هالک قلابی و مارتین فورد

 در حالی که از مدت‌ها قبل مبارزه مارتین فورد و سجاد غریبی معروف به هالک ایرانی نقل محافل فضای مجازی شده بود، حالا فورد با کناره‌گیری به این کمدی مضحک پایان داد. این مبارزه قرار بود 14 فروردین برگزار شود که به دلایلی نامعلوم به تعویق افتاد اما حالا فورد از این مبارزه پا پس کشیده است. سجاد غریبی که در جلسه رویارویی با ضربه دست فورد به عقب پرتاب شده بود حالا در ویدیویی ادعا کرده است که فورد به‌خاطر ترس او از مبارزه انصراف داده است: «متأسفم که چنین حریف ضعیفی برای من در نظر گرفتند. او از من ترسیده و به همین خاطر مبارزه را کنسل کرده است.»

وزنه برداران مصدوم دعوت نشدند

سه ملی پوش سابق وزنه‌برداری ایران به علت مصدومیت حضور در اردوی تیم ملی برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی را از دست دادند.
محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی درحالی از ۲۲ وزنه بردار برای شرکت در اردو دعوت کرده است که در این لیست نام کیا قدمی و علیرضا سلیمانی دو ملی پوش کشورمان در رقابت‌های جهانی ازبکستان و صالح چراغی دیگر وزنه بردار ملی پوش به علت مصدومیت نیست. همچنین او تاکنون درخصوص عدم دعوت از محسن دادرس، علی میری و محمد زارعی حرفی نزده است.

خورشیدی فر لیست داد

اکبر خورشیدی فر، مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران فهرست دعوت شدگان به اردوی تیم ملی را به فدراسیون اعلام کرد. او در دیدار با مسئولان فدراسیون ضمن ارائه فهرست دعوت‌شدگان، از آنان خواست نسبت به تشکیل این اردو از اوایل اردیبهشت ماه بستر مناسب را فراهم کنند. در لیست اردونشینان، وزنه برداران رده‌های گوناگون سنی مشاهده می‌شود.

کاروان «صدای ایران» در المپیک ناشنوایان

کاروان ورزشی ایران با نام صدای ایران و با شعار موفقیت در سکوت در المپیک تابستانی ناشنوایان برزیل شرکت می‌کند. جلسه ستاد اجرایی بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی 2021 ناشنوایان در برزیل به ریاست علی رغبتی رئیس ستاد و سرپرست کاروان اعزامی ناشنوایان، با حضور تیشه گران رئیس فدراسیون، دبیر، نواب رئیس، مسئولین کمیته‌های ستاد و نماینده حراست در فدراسیون برگزار شد. در این جلسه کاروان ورزشی کشورمان با نام صدای ایران، به یاد سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و با شعار موفقیت در سکوت به بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی 2021 ناشنوایان برزیل می‌رود. المپیک تابستانی 2021 ناشنوایان، اردیبهشت ماه در کاشیاس دو سول برزیل برگزار می‌شود و کاروان 217 نفره ایران در 8 رشته فوتبال، کشتی آزاد و فرنگی، دوومیدانی، جودو، والیبال ساحلی، تیراندازی، کاراته و تکواندوی مردان و زنان حضور دارد.

سنجاب قرمز؛ نماد هندبال قهرمانی جهان

سنجاب قرمز به نام PAX نماد بیست‌ وهشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان شد. بیست‌ وهشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان با حضور 32 تیم از 21 دی ماه در سال 2023 میلادی به میزبانی لهستان و سوئد برگزارمی شود. نماد این بازی‌ها یک سنجاب قرمز با لباس آبی تیره مارک‌دار است که شورت و کفش ورزشی سفید در  پا دارد. این نماد به‌عنوان یک بازیکن هندبال پیراهن شماره 23‌ را پوشیده است. برای نام این نماد سه گزینه Pax، Sticky و Sweski معرفی شده بود که پس از رأی‌گیری آنلاین، Pax انتخاب شد. این نام در لاتین به معنای صلح است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7880/18/608438/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها