اخبـــار


توسعه بندر چابهار پیوندهای منطقه‌ای را تقویت می‌کند

زاهدان - محمد شکوهی‌فر: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هدف جمهوری اسلامی ایران از توسعه بندر چابهار توسعه سواحل مکران و محور شرق و بهبود پیوندهای تجاری و اقتصادی با کشورهای منطقه بویژه با افغانستان و کشورهای آسیای میانه است و بندر چابهار می‌تواند به عنوان یک نقطه مهم و استراتژیک در یک شبکه حمل و نقل چندوجهی جریان کالا و مسافر بین ایران، هند، افغانستان، کشورهای منطقه و آسیای میانه فعالیت کند. بهروز آقایی با اشاره به اینکه موفقیت دو کشور ایران و هند در همکاری مشترک توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به‌عنوان یک پروژه می‌تواند تبدیل به یک الگوی موفق برای همکاری‌های بیشتر بین دو کشور مطرح شود گفت: هدف جمهوری اسلامی ایران از توسعه بندر چابهار، توسعه سواحل مکران و محور شرق و بهره‌مندی مردم کشورمان از مواهب دریا و همچنین بهبود پیوندهای منطقه با کشورهای منطقه است.  آقایی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و شرکت دولتی آی.پی.‌جی.‌ال هند زیر نظر وزارت کشتیرانی هند دارای همکاری‌های منسجم کوتاه مدت و بلندمدت در توسعه نقش بندر چابهار در تجارت بین‌الملل هستند اضافه کرد: در جریان سفر ریاست جمهوری سابق به هند در فوریه ۲۰۱۸، قرارداد اجاره کوتاه مدت بین سازمان بنادر و شرکت IPGL امضا شد که متعاقب آن عملیات بندری توسط شرکت دولتی هند از دی ماه 1397 آغاز شده که تاکنون ادامه داشته است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دو کشور هند و ایران با احساس نیاز به بهبود پیوندهای فرامنطقه‌ای خود به صورت مداوم ظرفیت‌های ترانزیتی و لجستیک دوجانبه خود را توسعه می‌دهند افزود: تلاش هند در ارتقای این بندر انجام فعالیت‌های بندری، دریایی و سرمایه‌گذاری در حوزه تجهیز بندر چابهار است و در این راستا دو طرف دارای یک قرارداد بلند مدت در این زمینه هستند.  وی در ادامه گفت: سرمایه‌گذار هندی قرار است تجهیزات راهبردی بندری به ارزش ۸۵ میلیون دلار برای تجهیز اسکله فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار سرمایه‌گذاری کند که از این میزان تجهیزات سنگین راهبردی به مبلغ مجموع 24 میلیون دلار تأمین شده است که شامل 6 دستگاه جرثقیل‌های موبایل ساحلی با ظرفیت‌های سنگین و تجهیزات جانبی برای خدمات به کالاهای فله، عمومی و کانتینری است.  وی افزود: این تجهیزات با قابلیت کار در حالت دیزل و حالت برق در ایران منحصر به فرد تلقی می‌شوند.

آغاز تخریب ساخت‌وسازهای  غیرمجازاز هفته آینده در مازندران

ساری- نماینده ویژه استاندار در امور صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی در استان مازندران با تأکید بر برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز گفت: در هفته‌های آینده از غرب تا شرق استان قانون اجرا خواهد شد و در اجرای قانون، دانه‌درشت‌ها در اولویت هستند و ما به عنوان سربازان نظام زیر بار هیچ فشاری نخواهیم رفت.
به گزارش فارس، ناصر اکبرزاده نماینده ویژه استاندار در امور صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی گفت: اگر بخشداری بر امور مسلط باشد، به هیچ عنوان ساخت‌ و ساز غیرمجاز رخ نخواهد داد، بعضی از دهیاران به جای حفاظت از منابع طبیعی دفتر املاک تأسیس می‌کنند، دهیاری که تخلف کند به سرعت و شدت برخورد و برکنار می‌شود، مدیران منابع طبیعی و جهاد کشاورزی می‌توانند از ظرفیت نظارتی برای نظارت بر دهیاران و شورا‌ها استفاده کنند.

خروجی سد زاینده رود کاهش یافت

اصفهان- مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود و کوهرنگ گفت: خروجی سد زاینده‌رود از شامگاه شانزدهم فروردین ماه کاهش یافت. به گزارش مهر، سید مجتبی موسوی نائینی با اعلام این خبر اظهار داشت: اکنون حجم آب سد زاینده‌رود ۳۱۸ میلیون مترمکعب است که مشابه سال گذشته است.
وی افزود: در متوسط درازمدت حجم آب ذخیره شده ۷۹۸ میلیون مترمکعب بوده که امسال ۶۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود و کوهرنگ اضافه کرد: ورودی سد زاینده‌رود نسبت به پارسال ۱۳ درصد افزایش و نسبت به متوسط بلندمدت ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.‌ موسوی نائینی با بیان اینکه تاکنون میزان بارش‌ها در کوهرنگ یک هزار و ۱۵۴ میلی‌متر ثبت شده است، خاطرنشان کرد: بارندگی‌ها نسبت به زمان مشابه در سال قبل ۴۷ درصد افزایش و نسبت به میانگین درازمدت سه درصد کاهش دارد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت نرمال مخزن سد زاینده‌رود یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب است، گفت: در حال حاضر موجودی آب ذخیره شده در آن حدود ۳۱۸ میلیون مترمکعب است، به عبارت دیگر حجم آب ذخیره شده در مخزن سد، حدود
۲۶ درصد ظرفیت آن است.

کاهش ذخایر خونی در کرمان

کرمان - مدیرکل انتقال خون استان کرمان از کاهش ذخایر خونی در پایگاه‌های انتقال خون این استان خبر داد. به گزارش مهر، ایرج شکوهی با اشاره به کاهش ذخایر خونی در پایگاه‌های انتقال خون استان کرمان اظهار کرد: پایگاه‌های انتقال خون در هر دو شیفت مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.
وی با بیان اینکه تمامی پایگاه‌ها همه روزه صبح‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ دایر هستند، افزود: در شیفت بعدازظهر در مرکز استان کرمان پایگاه واقع در بلوار ۲۲ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۲۲ آماده پذیرش افراد است. شکوهی بیان کرد: شیفت عصر در شهرستان‌ها فقط روزهای زوج از ساعت ۱۷ تا ۲۲ است. مدیرکل انتقال خون استان کرمان اظهار کرد: از مردم شریف استان کرمان دعوت می‌کنم که بیماران نیازمند به خون را تنها نگذارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7880/21/608447/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها