خبر در خبر


ایسنا- «مسعود منصور» رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از نصب ۳۸دوربین در مناطق بحرانی جنگل‌ها و مراتع خبر داد و گفت: به بیش از ۴۰۰دوربین برای نصب و پایش منابع طبیعی در سراسر کشور نیازمند هستیم که تاکنون بخشی از آن تأمین و در مناطق بحرانی نصب و راه‌اندازی شده است. در کنار دوربین‌ها، نصب جی‌پی‌اس و بیسیم دیجیتال نیز در فرایند حفاظتی بسیار کمک‌کننده هستند.

ایسنا- اداره‌کل موزه‌های وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد: ساعت کاری موزه‌ها، محوطه‌ها و کاخ‌های تاریخی در ماه مبارک رمضان یک ساعت کمتر شد. در نیمه اول سال ۱۴۰۱ ساعت ‌کاری موزه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ است که براساس بخشنامه جدید اداره‌ کل موزه‌ها در ماه مبارک رمضان این زمان به ساعت ۹ تا ۱۸ تغییر کرد. فروش بلیت در این مجموعه‌ها تا ساعت ۱۶ ادامه دارد. ساعت کاری واحدهای اداری موزه‌ها و کتابخانه آنها نیز در این روزها از ساعت ۸ تا ۱۵ است.

مهر- رضا خلیلی، مدیرعامل انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی ورزنه از ثبت ملی چادر سفید زنان این شهر تاریخی در فهرست میراث ناملموس ایران خبر داد و گفت: «پس از ارائه مستندات توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی ورزنه و با تلاش‌های مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهردار ورزنه، چادر سفید زنان این شهر ۱۷اسفند‌ماه ۱۴۰۰ به شماره ۲۶۷۳ در فهرست میراث ناملموس ایران ثبت ملی شده است.»

ایرنا- رضا حسن‌پور، معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اظهار داشت: ۲۴۱پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری حدود هشت هزار میلیارد تومان در استان گیلان اجرایی می‌شود. با بهره‌برداری از ۲۴۱پروژه در دست اجرا، هفت هزار اتاق و ۱۵هزار تخت به فضاهای اقامتی استان گیلان اضافه می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم با افتتاح این پروژه‌ها برای پنج هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شود.

ایسنا- پرهام جانفشان، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران گفت: بیش از ۶۰۰هزار نفر شب‌اقامت از ۲۶اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳فروردین ۱۴۰۱ در (اقامتگاه‌های رسمی) استان تهران ثبت شده است.

ایسنا- کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران که مسئولیت پاسخگویی به مسافران نوروزی را داشت، از دریافت ۹۶ هزار تماس خبر داد و اعلام کرد: بیش از یک هزار و ۶۰۰ شکایت به سامانه «ملی سفر» رسید که بیشترین شکایت‌ها به «تأسیسات اقامتی» و «آژانس‌های مسافرتی» اختصاص دارد.

ایرنا- اصغر دانشیان، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ طرحی بدون پیوست زیست محیطی آغاز نمی‌شود به نحوی که دولت، سازمان برنامه و بودجه را مکلف به پرداخت اعتبار به طرح‌های دارای مجوز زیست‌محیطی کرده است. دولت گذشته طرح‌های فاقد پیوست زیست‌محیطی زیادی را آغاز کرده اما در این دولت اجازه این کار داده نشده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7880/24/608459/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها