در نشست رسانه‌ای هفته هنر انقلاب مطرح شد:

تقدیر از 30 هنرمند انقلابی



گروه فرهنگی: نشست رسانه‌ای هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور مجدالدین معلمی دبیر هفته هنر و سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری صبح روز چهارشنبه 17 فروردین در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد. معلمی در ابتدای این نشست گفت: «کرونا و شیوع آن مانع  ایجاد بسیاری از امور فرهنگی و هنری کشور شد از جمله برپایی هفته هنر انقلاب که تحت تأثیر آن قرار گرفت.»
او افزود: «هنگامی که سینما، تئاتر و کنسرت‌های موسیقی تعطیل می‌شود، فرهنگ و هنر کشور بسختی کار خود را پیگیری می‌کند به این ترتیب سال گذشته سال دشواری برای رویارویی عادی مردم با هنر و هنرمندان بود پس تعامل مردم و هنرمندان باید در سال پیش رو را تقویت و پررنگ‌تر کنیم.»
دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: «تکریم و تجلیل از هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۰»، «تشکیل ۲۰ هیأت علمی» و «گسترش زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای خلق اثر هنری» سه شاخص مدنظر هفته هنر هستند.
معلمی ادامه داد: «حوزه هنری از هفته آینده هر شب میزبان یکی از رشته‌های هنری خواهد بود که این برنامه به منظور تعاملی میان ما و هنرمندان برپا می‌شود. این برنامه‌ها با افطار شروع می‌شود و بنا داریم هر شب گزارشی از وضعیت این رشته‌های تخصصی بدهیم، در هر رشته هم از سه نفر تجلیل می‌کنیم. به جای معرفی نامزدها از سه نفر در رشته‌های مختلف تقدیر می‌کنیم، اختتامیه را هم روز جمعه با معرفی چهره هنر انقلاب برگزار می‌کنیم.»
وی با بیان اینکه آکادمی انتخاب چهره سال هنر انقلاب در هر رشته هنری 20 هیأت علمی داشت که موضوع را پیگیری می‌کرد، گفت: «در هر رشته هیأت علمی تشکیل دادیم که از آنها نظرخواهی شد و نهایتاً امسال با30 برگزیده که از دل این لیست هیأت علمی بیرون آمده، مراسم را برگزار می‌کنیم.»
معلمی ادامه داد: «از شاخص‌های انتخاب چهره برای ما پر مخاطب بودن اثر تولیدی، سوابق فرد هنرمند و گستراندن هنر انقلاب میان جوان، فعالیت‌های استانی در راستای هنر انقلاب، واکنش هنرمندانه به رویدادهای روز، کسب موفقیت و مقام و جوایز ملی و بین‌المللی است.» وی افزود: «سینماهای حوزه هنری کشور روز یکشنبه 21 فروردین همزمان با شب سینما و تئاتر هفته هنر انقلاب امسال از افطار تا سحر اکران خواهد داشت و نیم بها خواهد بود. کتابفروشی‌های سوره مهر هم در روز سه‌شنبه با 25 درصد تخفیف آثار را به فروش می‌رساند.»
 هنر انقلاب معطوف به جغرافیای ایران نیست
شجاعی‌طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و چهره سومین سال هفته هنر انقلاب هم در این نشست گفت:«امسال 30 پوستر مبتنی بر دستنوشته‌های شهید آوینی تولید کردیم که از هنرمندان توانمند هنر تجسمی برای طراحی آنها استفاده شد. آقای نجابتی هم بر فرایند کار نظارت کردند. این پوسترها در همه مراکز استان‌ها به نمایش در می‌آید. سردیس شهید آوینی هم با هنر قدرت‌الله معماریان تولید شده است و 30 سردیس در مراکز استان‌ها نصب می‌شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7880/31/608486/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها