در پی وقوع حادثه تروریستی و شهادت یک طلبه مشهدی

علمای ایران و افغانستان هتک حرمت حرم رضوی(ع) را محکوم کردند


هرچند برخی تلاش کردند روی ملیت یا مذهب ضارب حادثه مشهد تمرکز کنند، اما محکومیت این حادثه فراتر از ملیت‌ها و مذاهب مطرح شد. چنان‌که علاوه بر موضعگیری شخصیت‌ها و مقام‌های کشوری، علما و شخصیت‌های اهل سنت، نه تنها از سراسر ایران اسلامی، بلکه علمای اهل سنت افغانستانی نیز این حادثه را بشدت محکوم کردند.
«شورای علمای اهل سنت مهاجر افغانستانی مقیم ایران» در بیانیه‌ای، «حمله بی رحمانه و سفاکانه به علمای اهل تشیع در مضجع منور و ملکوتی اهل بیت پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)» را بزرگ‌ترین خطا و جنایت بشری و گناهی نابخشودنی توصیف و تأکید کرد: امت مسلمان بویژه ملت شریف و بیدار جمهوری اسلامی ایران بدانند که دشمنان اسلام، جبهه کفر و مشرکین، شبانه روز در حال فکر و طرح تئوری‌های متفاوت جهت شکستن وحدت اسلامی در کشور ایران و ایجاد تفرقه در جبهه مقاومت و مستضعفین جهان توسط ایادی و نوکران خود هستند.
 پیام تسلیت و محکومیت علمای اهل سنت
به گزارش فارس، شورای تقریبی اهل سنت خراسان شمالی هم در بیانیه خود، ضارب حادثه مشهد مقدس را از عناصر خودفروخته و اجیر شده استکبار جهانی و گروهک‌های تکفیری دانسته و آورده اند: امروز امریکا و اسرائیل و گروهک‌های تکفیری از امنیت بی نظیر ایران و متلاشی شدن نقشه‌های شوم‌شان در سوریه و عراق توسط سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی عزیز به ستوه آمده‌اند و برای درمان شکست‌شان در پروژه‌های اسلام هراسی در جهان اسلام دست به چنین اقدامات ناجوانمردانه و غیر بشری می‌‌زنند.
علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان هم ضمن محکومیت این حادثه، جریان‌های تکفیری وهابی را دشمنان واقعی اسلام ‌‌دانستند.
به گزارش تسنیم، ‌‌مولوی نذیر احمد سلامی،‌ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان در نگاه هر انسان با وجدان مسلمان یا غیر مسلمان بشدت محکوم است، از مسئولان درخواست کرد که هر چه سریع‌تر این جنایتکاران را به سزای عمل خود برسانند. ‌مولوی عبدالرحیم ریگیان‌پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه نیز با بیان اینکه‌ از دیدگاه اهل سنت تعرض به حریم مقدس رضوی و جسارت و درگیری با ‏زائران، آن هم در ماه مبارک رمضان محکوم است، گفت: از دستگاه قضا می‌خواهیم تا با هر آن کس که به اتحاد، وحدت و اخوت مردم شیعه و سنی در این خطه از کشور لطمه وارد می‌کند و امنیت آنها را برهم ‏می‌زند، با عدالت اسلامی برخورد قاطع کند.
همچنین ‌مولوی عنایت‌الله رسولی‌زاده، امام جمعه اهل سنت سرباز، ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج، ماموستا محمد امین راستی، امام جمعه موقت سنندج، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه بانه نیز این حادثه را محکوم کردند.
ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان نیز تأکید کرد: یقیناً چنین جنایاتی از سوی گروهک‌های تکفیری و عوامل خودفروخته و نوکر استکبار جهانی، جز با خواست و چراغ سبز دولت مستکبر امریکا و صهیونیسم خون‌آشام انجام نمی‌شود. وی بیان کرد: جنایت تروریست‌ها در به شهادت رساندن مسلمانان بویژه روحانیون مدافع نظام اتفاق جدیدی نیست و همواره این جنایت‌ها و ترورها اتفاق افتاده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7880/2/608546/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها