تأکید نمایندگان مجلس بر ضرورت تعامل بیشتر با دولت

همگرایی به نفع مردم


گروه سیاسی/ پس از توصیه رئیس جمهور به اجتناب دولت و مجلس از پرداختن به حاشیه‌ها حالا این طیفی از نمایندگان مجلس هستند که در موضع‌گیری‌های خود بر ضرورت تعامل و همگرایی بیشتر قوای اجرایی و تقنینی کشور به نفع حل مشکلات مردم تأکید دارند. مواضعی که در صورت مسموع واقع شدن از سوی مجلسیان می‌تواند در فرصت همزمانی عمر دولت سیزدهم با مجلس یازدهم به عنوان مجلسی با اکثریت انقلابی به معنای خط بطلانی بر اقدامات فرسایشی و خنثی کننده و بر عکس مؤید هم‌افزایی در تصویب طرح‌ها و لوایح کمک کننده به اصلاح امور و بهبود شرایط کشور باشد.
به گزارش تسنیم، مرتضی آقا تهرانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه قوه مقننه در تذکر شفاهی گفت: دولت سیزدهم و مجلس یازدهم انقلابی هستند لذا باید تعامل خود را افزایش دهند تا مردم احساس اختلاف میان آنها نکنند.
مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران نیز در تذکر شفاهی دیگر با یادآوری تلاش دولت در ایام منتهی به سال نو برای ایجاد شرایط معیشتی مناسب‌تر برای مردم و تأکید بر ضرورت توجه به این مهم در ماه مبارک رمضان، گفت: سال 1401 یک فرصت طلایی برای ایجاد تحولات اساسی در کشور است. این سال، سال سوم مجلس و سال دوم دولت بوده و اگر دست به دست هم دهیم و برخی رقابت‌های سطح پایین را کنار بگذاریم، می‌توانیم از این فرصت طلایی تکرارناپذیر به نفع مردم بویژه در حوزه اقتصاد و معیشت استفاده کنیم. شریعتی در ادامه افزود: از جمله مهم ترین این تحولات برنامه هفتم توسعه که ریل‌گذاری چند سال آینده کشور است، خواهد بود و در این زمینه باید بپذیریم اگر تحول هزینه‌ای دارد، هزینه آن بین مسئولان تقسیم شود و نفع آن به مردم برسد.
هفته گذشته بود که آیت‌الله رئیسی در سخنانی در جمع علما و روحانیون استان خراسان رضوی تصریح کرد: «اینکه به برخی مطالب رسانه‌ها نمی‌پردازم برای این است که بسیاری از دولت‌ها و مجالس، گرفتار حاشیه‌ها شدند. امروز یکی از ترفندهای دشمن این است که ما را گرفتار حاشیه کند. اگر گرفتار حاشیه شویم از متن که اساس آن رفع گرفتاری مردم است، باز می‌مانیم».
پیشتر هم در جریان تقدیم لایحه بودجه دولت به مجلس، رئیس جمهور با بیان اینکه برای رفع مشکلات کشور ناگزیر به اتخاذ تصمیمات مهم هستیم، تأکید کرد این تصمیمات مهم در گرو همکاری دولت و مجلس است. علاوه بر این موضع‌گیری‌ها، همکاری و همگرایی میان قوای سه گانه و بطور ویژه دولت مجلس خواستی بود که پس از انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم برجسته‌تر شد. رأی دهندگانی که در اسفند سال 98 با رأی خود اکثریت کرسی‌های مجلس را به جریان همسو با انقلاب سپرده بودند در اردیبهشت 1400 با انتخاب رئیس جمهور از همان جریان نه فقط گفتمان مورد حمایت خود را انتخاب کردند بلکه به تأثیر این همسویی بر شرایط کشور دل بستند، زیرا همسویی قوای سیاسی نه تنها مانع از تکرار فرافکنی‌های رایج در گذشته می‌شود بلکه در هر دو قوه برآمده از جریان انقلابی این عزم و اراده را تقویت می‌کند تا در هم‌افزایی نیروهای فکری، سیاسی و اجرایی خود توانمندی‌شان را در حل مشکلات آشکار کنند. با این حساب تذکرات اخیر برخی از نمایندگان به همکاران خود برای افزایش تعامل و همکاری دولت و مجلس را باید تأکیدی برای تحقق یافتن آن خواست عمومی و امیدی که رأی دهندگان به منتخبان خود از جریان انقلابی بسته‌اند تلقی کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7880/2/608547/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها