اخبار


خودکشی مجرم سابقه‌دار مقابل چشمان پلیس

گروه حوادث/ مرد سابقه‌دار، وقتی پلیس را در یک قدمی خود دید با گذاشتن سلاح روی شقیقه‌اش به زندگی خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت ۶ و نیم عصر شنبه 20 فروردین، مأموران پلیس، حین گشت در حوالی میدان مالک اشتر، منطقه غیاثی به مرد 30 ساله‌ای مشکوک شدند. باتوجه به اینکه آن محدوده، پاتوق تعدادی از موادفروشان بود، با این احتمال که مرد جوان نیز در رابطه با خرید و فروش مواد در آنجا تردد دارد، به او دستور ایست دادند.
اما مرد جوان با دیدن مأموران چند قدمی عقب رفت و آنها را تهدید کرد که اگر یک قدم دیگر جلوتر بیایند خودش را می‌کشد.
سه مأمور پلیس که تهدیدهای مرد جوان را جدی نگرفته و تصور می‌کردند وی به‌دنبال ترفندی برای فرار است به سمت او رفتند تا دستگیرش کنند اما ناگهان مرد جوان در حالی که فقط چند قدم با مأموران فاصله داشت یک قبضه اسلحه کلت کمری از جیبش بیرون آورد و قبل از اینکه مأموران واکنشی نشان دهند اسلحه را روی شقیقه‌اش گذاشت و شلیک کرد.
با مرگ مرد جوان، موضوع به بازپرس محمد حسن زارعی اعلام و تحقیقات آغاز شد. در بازرسی از جیب‌های وی، مدارک شناسایی او به‌دست آمد و در استعلام هویت او مشخص شد که مرد 30 ساله دوسابقه رابطه نامشروع و شرب خمر در پرونده خود دارد. روی بازوی او نیز جمله‌ای با این مضمون خالکوبی شده بود:
«قبل از رسوایی، خودت را خلاص کن»
در آزمایشات صورت گرفته از سوی کارشناس اسلحه، خودکشی او تأیید شد. به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی پایتخت جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای مشخص شدن انگیزه او از این مرگ خودخواسته ادامه دارد.

بازداشت مرد حیوان آزار در گنبد کاووس

گروه حوادث/ معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان از شناسایی و دستگیری عامل حیوان آزاری در یکی از روستاهای گنبدکاووس خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا رضی روز گذشته در این باره گفت: در پی پخش کلیپی از آزار و اذیت یک قلاده سگ در فضای مجازی و جریحه‌دار شدن احساسات کاربران و شهروندان، بلافاصله موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس گلستان قرار گرفت و کارشناسان پلیس با اقدامات فنی و تخصصی متهم این پرونده را در یکی از روستاهای شهرستان گنبدکاووس شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، وی را دستگیر کردند.
وی گفت: انتشار هرگونه کلیپ که نشان دهنده کودک آزاری، دگرآزاری یا حیوان آزاری باشد، به‌عنوان یک فعل مجرمانه و یک عمل غیرانسانی تلقی شده و پلیس و دستگاه قضایی در صورت مشاهده موارد مشابه با عامل یا عاملان آن که باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی هموطنان می‌شود، با جدیت و برابر قانون برخورد خواهند کرد.
رضی در پایان با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم و معرفی وی به مرجع قضایی از مردم خواست، در صورت مواجهه با موارد مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا یا تماس تلفنی به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

تخلف رانندگی، دست سارق خودرو را رو کرد

گروه حوادث/ مأموران پلیس راهور وقتی راننده خودرو پژو ۲۰۷ را به‌دلیل ارتکاب تخلف در بزرگراه آزادگان متوقف کردند متوجه شدند وی سارق و خودرو سرقتی است.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 22:30 شنبه شب در محدوده بزرگراه آزادگان به شرق بعداز پل شهید کاظمی، تیم گشتی منطقه ۲۶ پلیس بزرگراه، راننده یک خودرو پژو 207 را که مرتکب تخلف رانندگی شده بود، متوقف کردند اما بعد از استعلام وضعیت خودرو، متوجه شدند خودرو سرقت شده است.
مأموران در ادامه به تحقیق از راننده پرداختند که وی با حرف‌های متناقض و در فرصتی مناسب قصد فرار از دست مأموران را داشت که با ممانعت تیم راهور، سارق دستگیر و به همراه خودروی سرقتی تحویل عوامل کلانتری شد.
سرهنگ علی‌اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در این باره گفت: خودرو سرقتی پس از مشخص شدن مالک آن و دریافت دستور از مرجع قضایی بزودی به مالک اصلی تحویل داده می‌شود.
وی از شهروندان خواست چنانچه مدتی است خودرو یا موتورسیکلتی در گوشه‌ای رها شده و مالک آن را نمی‌شناسند، حتماً موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف سلاح جنگی در باشگاه ورزشی

گروه حوادث/ کشف یک قبضه سلاح جنگی به همراه 8 عدد فشنگ در یک باشگاه ورزشی غیرمجاز در حوالی شهرک غرب تهران، منجر به پلمب باشگاه شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت در این باره گفت: اواخر هفته جاری اخباری در خصوص فعالیت غیرقانونی یک باشگاه ورزشی غیرمجاز در شهرک غرب تهران دریافت کردیم که موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت قرار گرفت و در بررسی اولیه مشخص شد مالک یک واحد مسکونی بدون هیچگونه مجوزی از نهادهای ذیربط و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به راه‌اندازی باشگاه ورزشی و پذیرش مشتری کرده است.
مرادی در ادامه افزود: پس از آن با هماهنگی‌های قضایی صبح روز بیستم فروردین مأموران به آدرس اعلامی اعزام شدند و بعد از بازدید از این مکان یک قبضه سلاح جنگی به همراه 8 عدد فشنگ که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و محل براساس دستور قضایی پلمب و متهم برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7883/22/608953/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها