مجمع کدام شرکت‌ها امروز برگزار می‌شود؟


گروه اقتصادی/ طبق اطلاعیه‌های منتشر شده در سایت کدال امروز مجمع شرکت تولیدی ایران تایر (نماد پتایر) برگزار می‌شود. بر اساس اطلاعیه مذکور، موضوع مجمع این شرکت «تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه» خواهد بود.
افزایش سرمایه «پتایر» از محل سود انباشته
شرکت تولیدی ایران تایر در زمینه تولید انواع تایر سواری و دیگر ماشین‌آلات صنعتی، فعالیت می‌کند. ظرفیت اسمی تولیدی این شرکت بالغ بر 27 هزار تن است که طبق آخرین آمار منتشر شده، تولید واقعی شرکت تا سال 1399 به حدود ظرفیت اسمی آن رسیده است.
شرکت گسترش پایا صنعت سینا با 51 درصد، شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران با 12.8درصد و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با 4 درصد از جمله مهم‌ترین سهامداران این شرکت شناخته می‌شوند. (لازم به ذکر است که شرکت گسترش پایاصنعت سینا از هلدینگ‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است و به این ترتیب این بنیاد سهامدار اصلی «پتایر» شناخته می‌شود.)
شرکت توانسته تا پایان آذرماه سال 1400، درحدود 127میلیارد تومان (28درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل) سود خالص شناسایی کند و مجموع سود انباشته خود را به حدود 444 میلیارد تومان برساند.
این شرکت قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ 988 میلیارد تومان به مبلغ 130 میلیارد تومان افزایش دهد. افزایش سرمایه مذکور از محل سود انباشته و به هدف جبران مخارج سرمایه‌گذاری و خرید دارایی ثابت برای پروژه سمنان و ممانعت از خروج وجه نقد از شرکت، اعلام شده است.
جزئیات طرح سمنان چیست؟
شرکت در سال‌های اخیر به‌دنبال اجرای طرح افزایش ظرفیت و انتقال محل کارخانه به تهران بوده است. بر این اساس در سال‌های اخیر اقدام به خرید زمین و تجهیزات کرده که این روند منجر به تحمیل هزینه‌هایی به شرکت شده است.
طبق اسناد منتشر شده، تا کنون درحدود 346 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که 56 میلیارد و 500 برای زمین سمنان، 75 میلیارد و 700 میلیون تومان برای دارایی‌های درجریان تکمیل، 84 میلیارد و 700 میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت سرمایه‌ای، 50 میلیارد و 900 میلیون تومان برای افزایش ماشین‌آلات و تجهیزات، 20 میلیارد و900 میلیون تومان برای افزایش قالب‌ها و 57 میلیارد و 200 میلیون تومان به‌عنوان مخارج انجام شده (پرداخت نقدی همراه با تعهد) پرداخت شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7884/10/609115/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها