اخبار


شناسایی ۴۳ هزار هکتار اراضی برای شهرک‌سازی

عضو هیأت ‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از شناسایی ۴۳ هزار هکتار اراضی برای شهرک‌سازی خبر داد.
ارسلان مالکی گفت: درخصوص ظرفیت ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن- بهر‌ه‌مندی از اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن- اراضی در استان‌ها شناسایی شده است اما به دلیل عدم همکاری سایر دستگاه‌ها تاکنون حدود ۴ درصد اراضی به وزارت راه و شهرسازی تحویل داده شده است و اسناد آن در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن است و مابقی را نیز در حال پیگیری هستیم. در این بخش نیاز به همکاری سایر دستگاه‌هاست. عضو هیأت ‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن درخصوص شناسایی زمین برای ایجاد شهرک‌های جدید که سیاست دولت سیزدهم است، گفت: در مناطقی که اراضی دولتی در حریم و محدوده شهرها محدود است و اراضی کافی برای اجرای طرح نهضت وجود ندارد از ظرفیت ایجاد شهرک استفاده خواهد شد. بدین منظور در خارج از حریم شهرها، شهرک‌های مسکونی ایجاد می‌شوند تا مشکلات مسکن آن شهرها از این طریق حل شود. مالکی اعلام کرد: تاکنون ۴۳ هزار هکتار در موضوع شهرک‌ها شناسایی شده است که مراحل امکان‌سنجی و بررسی برای  قابلیت بارگذاری مسکونی را در کارگروه‌های مربوطه استان‌ها و در کمیته‌های مربوطه طی می‌کنند. اینها ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن است که باید از این ظرفیت‌هایی که وجود دارند استفاده کنیم و در اختیار طرح قرار بگیرد.

 کشتیرانی، برنامه ساخت کانتینر داخلی را ادامه می‌دهد

مدیرعامل کشتیرانی ، توجه ویژه به ساخت شناور و کانتینر از سوی سازندگان داخلی را یکی از راهبردهای اصلی ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: کشتیرانی حرکت جدی را در حوزه ساخت کانتینر با اتکا به توانمندی‌های داخلی آغاز کرده است.
به گزارش روابط عمومی کشتیرانی «محمدرضا مدرس خیابانی»، گفت: توجه ویژه به کریدور شمال- جنوب و حضور پررنگ ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار از جمله راهبردهای اصلی در سال ۱۴۰۱ است؛ ضمن اینکه باید به صورت کلی در حوزه اجرای سند راهبردی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز اهتمام جدی از سوی تمامی مدیران صورت گیرد. مدیرعامل کشتیرانی، توجه ویژه به ساخت شناورها و کانتینرها از سوی سازندگان داخلی را یکی از راهبردهای اصلی ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: کشتیرانی حرکت جدی را در حوزه ساخت کانتینرها با اتکا به توانمندی‌های داخلی آغاز کرده که در سال ۱۴۰۱ با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهد یافت. وی از تلاش ویژه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای انجام تعمیرات شناورهای ناوگان در داخل خبر داد و گفت: این رویکرد جدی وجود دارد که تعمیرات دوره‌ای شناورها در داخل کشور صورت گیرد و تاکنون نیز گام‌های مؤثری در این حوزه برداشته شده؛ ضمن اینکه تأکید جدی بر این موضوع وجود دارد که تمامی اقلام مورد نیاز شناورها از داخل کشور تأمین شود. مدرس خیابانی گفت: جانشین پروری یکی از رویکردهای جدی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ارتقای سطح دانش و مهارت نیروی انسانی شاغل در این ناوگان، امیدواریم بتوانیم به این روند سرعت قابل قبولی بخشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7884/11/609122/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها