اخبار


۷۰۰ کلاس درس در استان همدان بیش از ۳۶ دانش‌آموز دارد

همدان - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: از ۱۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس موجود در این استان ۸۰ کلاس بالای ۴۷ و ۷۰۰ کلاس بالای ۳۶ دانش‌آموز دارد.
«محمود نقوی» گفت: میانگین حضور دانش‌آموزان در مدارس کشور ۸۴درصد و در استان همدان ۹۵ درصد است. وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش این استان در زمینه نظارت بر مدارس رتبه دوم کشور را کسب کرد و هفته اخیر یک هزار و ۷۰۰ مدرسه بازدید و نتیجه این بازدیدها در سامانه ثبت شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: به تازگی ۱۰۰ هزار عدد ماسک، پنج هزار عدد مایع بهداشتی یک نفره و ۵۰۰ گالن شوینده سطوح در مدارس توزیع شده و این هفته هم ۳۰۰ هزار عدد ماسک با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) در مناطق محروم و حاشیه شهر توزیع می‌شود. نقوی با بیان اینکه تراکم نیروی انسانی از ۱۹ به ۲۶ نفر افزایش داشته است، ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ نیروی انسانی کمبود داریم و ۶۰۰ نیروی انسانی هم به‌زودی بازنشسته می‌شوند.

پیشگامی گیلانی‌ها برای کشت قراردادی

رشت - مدیر تعاون روستایی گیلان با اشاره به اجرای طرح قراردادی کشت برنج برای اولین بار در این استان گفت: تاکنون ١٣٣ شالیکار از شهرستان‌های مختلف گیلان برای کشت قراردادی برنج اقدام کرده‌اند.
کشت قراردادی برنج شامل فرایند تولید محصولات کشاورزی بر اساس قرارداد مکتوب بین تولید کننده و خریدار است و محصول به‌صورت توافقی، تضمینی و با قیمت مشخص خریداری می‌شود، این طرح برای نخستین بار در استان‌های شمالی کشور به اجرا درآمده است. عباس جعفرپوربه ایرنا گفت: این تعداد کشاورز در استان گیلان با بیش از ۲۵۵ هکتار شالیزار وارد قرارداد کشت با مباشران شده‌اند. در اجرای طرح کشت قراردادی، بذر برای خزانه‌گیری با ارقام هاشمی، آنام، خزر و گیلانه بر اساس توافق در اختیار این تعداد از کشاورزان قرار گرفته است. مدیر تعاون روستایی گیلان درباره شیوه‌ اجرای طرح کشت قراردادی برنح اظهار داشت: ٢ اتحادیه تعاونی روستایی و تعاونی‌های تولید روستایی گیلان به‌عنوان مباشران اصلی طرح در استان موظفند تا بذر و نهاده‌های کشاورزی لازم شامل، کود و سم را بدون دریافت پیش پرداخت و از طریق پشتیبان طرح (شرکت خدمات حمایتی) تأمین و هزینه آن را هنگام تحویل محصول از کشاورز برنجکار طرف قرارداد، کسر کنند.

آمادگی ۳۰ کارخانه چایسازی برای خرید برگ سبز چای

رشت- رئیس سازمان چای از اعلام آمادگی ۵۰ کارخانه چایسازی جهت عقد قرارداد با سازمان چای و خرید برگ سبز خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۳۰ کارخانه فرآیند عقد قرارداد خود را به انجام رسانده‌اند.
حبیب جهانساز، با بیان اینکه کارخانجات چایسازی آماده خرید برگ سبز چای از چایکاران هستند، اظهار کرد: امسال شورای قیمت‌گذاری، بهای برگ سبز چای و شرایط خرید و قدرالسهم کارخانجات چایسازی را از ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ اعلام کرده و بنابراین این اقدام بموقع موجب شده سازمان چای با آمادگی کامل در حال عقد قرارداد با کارخانجات باشد. وی از اعلام آمادگی ۵۰ کارخانه چایسازی جهت عقد قرارداد با سازمان چای و خرید برگ سبز خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۳۰ کارخانه فرایند عقد قرارداد خود را به انجام رسانده‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7884/21/609146/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها