رئیس سازمان سینمایی:

با تمام قوا پشتیبان سینماگران آزاردیده هستیم


گروه فرهنگی/«سازمان سینمایی با تمام قوا از حقوق سینماگران و هنرمندان زنی که تحت آزار قرار گرفته‌اند صیانت می‌کند.» این عبارات تازه‌ترین واکنش رئیس سازمان سینمایی به بیانیه سینماگران زن در اعتراض به خشونت و باج‌خواهی جنسی در پشت صحنه سینماست. محمد خزاعی که در دستورالعملی به همین منظور از تشکیل «شورای اخلاق حرفه‌ای سینما» خبر داده بود، در توضیحات تکمیلی به مهر گفته است: «در بیانیه‌ای که صادر شد علاوه بر اشاره به اتفاق ناخوشایندی که در پشت صحنه سینما رخ داده، در اصل دوستان به کلیت ماجرا و فضای نامناسبی که ممکن است در سینما برایشان وجود داشته باشد، اعتراض داشتند. از این‌رو قطعاً سازمان سینمایی، دولت و وزارت ارشاد اگر کوچک‌ترین مسأله‌ای پیش بیاید قاطعانه با آن برخورد خواهند کرد. اصلاً چه در حوزه سینما و چه حوزه‌های دیگر صیانت از بانوان نه تنها وظیفه ما بلکه وظیفه حاکمیت است.»
آن طور که خزاعی گفته فعالیت‌های این شورا به جریان اخلاق حرفه‌ای سینما مربوط می‌شود و صرفاً مسأله بانوان را پوشش نمی‌دهد. او در عین حال در ادامه افزوده است: «زیرمجموعه این شورا را یک کمیته قرار دادیم که فقط بانوان در آن حضور دارند و متشکل از ۲ فیلمساز زن، یک روانپزشک، یک جامعه شناس و یک حقوقدان خواهند بود. با مرکز وکلای قوه قضائیه هم صحبت کردیم که وکیل رایگان در اختیار شاکیان قرار داده شود اما تا امروز مراجعه‌کننده‌ای به سازمان سینمایی و حتی خانه سینما وجود نداشته است. اگر اتفاقی افتاده است دوستان باید بیایند و حقشان را پیگیری کنند و ما هم با تمام قوا پشتشان ایستاده‌ایم تا مسائل به سرمنزل مقصود برسد.»
رئیس سازمان سینمایی از پیگیری شکایت‌ها در قالب جریان صنفی گفته و افزوده: «ممکن است به‌دلیل فشار کاری به برخی از عوامل صحنه توهین یا جسارت شود که این مسائل هم باید پیگیری شود و سازمان سینمایی با تمام راهکارهای قانونی اش آماده است شکایات هرکدام از عزیزانی که این بیانیه را امضا کرده و یا حتی جزو این ۳۰۰ نفر نیستند، پیگیری قانونی کند تا به نتیجه برسد اما اگر این جریان یک جریان صنفی نیست و قرار است به یک جریان دیگری مانند یک جنبش اجتماعی یا سیاسی در کشور تبدیل شود من در جریانش نیستم و تحلیلی از این اتفاقات ندارم.»
خزاعی در بخش دیگر این گفت‌وگو ضمن تأکید بر پیگیری قضایی تخلف سینماتیکت در جریان اختتامیه جشنواره فیلم فجر از خروج سینماتیکت از دایره سمفا خبر داده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7884/31/609191/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها