هنرمندان در فضای مجازی


چندی است که فعالیت بخش‌های مختلف فرهنگی با رعایت برخی اما و اگرها به روال گذشته بازگشته است. با این حال تجربه‌هایی که محدودیت‌های کرونایی طی دو سال گذشته سبب شده همچنان مورد توجه اهالی فرهنگ و هنر است؛ از آن جمله می‌توان به علاقه‌مندی برای تداوم پخش نشست‌ها و میزگردهای فرهنگی به شکل آنلاین و بهره‌مندی از امکانات دنیای مجازی اشاره کرد.

یاد او
این روزها به ششمین سالروز درگذشت منوچهر ستوده، ایران‌شناس و استاد دانشگاه تهران گره خورده، پژوهشگری که نام وی به‌عنوان نخستین فردی در کشور درج شده که دست به تألیف فرهنگ گویشی زده است. از این جغرافی‌دان تاریخی حدود 60 جلد کتاب و نزدیک به 300 مقاله به یادگار مانده است. از جمله خدمات ماندگار علمی- فرهنگی ستوده می‌توان به راه‌اندازی مجله فرهنگ ایران زمین به همراه محمدتقی دانش‌پژوه، مصطفی مقربی، ایرج افشار و عباس زریاب خویی اشاره کرد. «فرهنگ گیلکی»، «فرهنگ کرمانی»، «فرهنگ بهدینان»، «فرهنگ سمنانی»، «فرهنگ نائینی» و همچنین تصحیح آثاری نظیر «مهمان‌نامه بخارا» و «تاریخ گیلان و دیلمستان» از جمله کتاب‌هایی هستند که به همت و کوشش وی در اختیار محققان و علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند. پیکر این استاد دانشگاه بیست و دوم فروردین ماه سال 1395در امامزاده آقاسیدحسین سلمانشهر به خاک سپرده شد.

چهره‌ها

پیروز ارجمند، نوازنده و آهنگساز، فراخوان شرکت در نمایشگاه «تصویرسازی قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» را در استوری خود به اشتراک گذاشته، علاقه‌مندان برای ارسال فایل‌های خود از 25 تا 30 اردیبهشت ماه فرصت دارند. آن‌طور که در بخشی از پست این هنرمند درباره نمایشگاه مذکور آمده، موضوع بخش اصلی این نمایشگاه «داستان‌های منتخب از مجموعه کتاب‌های قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» و در بخش ویژه هم موضوع خود مهدی‌ آذریزدی به‌عنوان قصه‌گوی خوب کودکان ایرانی است. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند سری به صفحه پیروز ارجمند بزنند.

سجاد افشاریان، بازیگر و کارگردان تئاتر، بخشی از اجرای نمایش «بک تو بلک» را با مخاطبان به اشتراک گذاشته، اجرای این نمایش در پردیس تئاتر شهرزاد است. آن‌طور که افشاریان نوشته با اتمام بلیت‌ها، تمدید سانس‌های جدید روی سایت تیوال آغاز شده است.
افشاریان پیش‌تر نیز این تئاتر را در زمستان 1400 روی صحنه برده و علاقه‌مندان از آن استقبال کرده بودند.

حمید خزاعی، خواننده موسیقی ایرانی هم بخشی از کار تازه‌اش با عنوان «شهر من(تهران)» را منتشر کرده، در اطلاعات این قطعه خواننده کار خود خزاعی و آهنگساز و تنظیم‌کننده آن بابک شهرکی عنوان شده است.شاعر آن هم «صالحه زهره‌وند» و کار عکس را هم «رضا اردشیری» انجام داده است.

علیرضا ثانی‌فر، بازیگر و نویسنده، پوستر سریال «نوبت لیلی» را منتشر کرده و از آغاز پخش آن خبر داده است. در توضیحات پست ثانی‌فر آمده:«پخش سریال(نوبت لیلی) به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی از دوشنبه آغاز شده است.» این مجموعه به صورتی هفتگی، هر دوشنبه، ساعت 20 از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود. از جمله بازیگران حاضر در این سریال می‌توان به حمیدفرخ‌نژاد، مریلا زارعی، پردیس احمدیه، لادن مستوفی، علی ثانی‌فر و مهران غفوریان اشاره کرد. ساخت این مجموعه یک سال به طول انجامیده و در نهایت برای پخش در 22 قسمت آماده شده است.

بهرام افشاری، بازیگر هم پستی انگیزشی منتشر کرده و در ضمیمه آن هم نوشته: «فراموش نکنید، دیروز به تاریخ پیوست، فردا معما و امروز هدیه است.»

جمال رحمتی، هنرمند کاریکاتوریست، تصویری از تازه‌ترین کار خود که رستم را در حال ساز زدن نشان می‌دهد، منتشر کرده، البته اطلاعات چندانی در این رابطه ارائه نکرده و تنها به ذکر توضیحات چند کلمه‌ای اکتفا کرده که نشان می‌دهد وی مشغول طراحی خوان رستم، خوان چهارم شاهنامه است.

سینا جهان‌آبادی، نوازنده و آهنگساز تصویری از خود به همراه محمد معتمدی و همچنین محمد جابری دیگر هنرمندان این عرصه منتشر کرده و در توضیحات آن نیز نوشته: «با دوستان در کنسرت شب گذشته تئاتر دولویل پاریس»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7884/32/609202/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها