بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی مهدوی‌کیا و بازیکنانش

صالحی امیری: معتقدم تیم امید به المپیک می‌رود


گروه ورزشی/ تمرین دیروز تیم ملی فوتبال امید کشورمان با حضور میهمانان ویژه برگزار شد. سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک، پیمان فخری سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به بازی‌های آسیایی‌ هانگژو چین، حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال، غلامرضا جباری سرپرست کمیته آموزش و رئیس دپارتمان جوانان فدراسیون فوتبال از جمله میهمانان تمرین تیم امید بودند که از اردوی این تیم بازدید کردند. در حاشیه این بازدید صالحی‌امیری از مهدی مهدوی‌کیا و بازیکنان تیم امید خواست که درخواست‌های خود را مطرح کنند و البته هیچ‌ یک از بازیکنان صحبتی نداشتند که رئیس کمیته ملی المپیک به شوخی به مهدوی‌کیا گفت:‌ «آقا مهدی! شما اجازه نمی‌دهید آنها صحبت کنند که مهدوی‌کیا هم با خنده گفت: خوشبختانه در تیم امید دیکتاتوری نداریم و همه نفرات می‌توانند هر موضوعی خواستند بگویند.» در ابتدای بازدید رئیس کمیته ملی المپیک، سیدرضا صالحی‌امیری در جمع بازیکنان تیم امید، عنوان کرد که اعتقاد دارد تیم امید در المپیک پاریس حضور خواهد داشت. او با شمردن این دلایل، عنوان کرد: «دلیل اول انگیزه شما بازیکنان است. انتخاب بازیکنان زیر21 سال یعنی مهدوی‌کیا مصمم است این تیم در المپیک پاریس حضور داشته باشد و برای اولین بار کام ملت را شیرین کند. دلیل دوم انتخاب مهدوی‌کیا است که این انتخاب با مطالعه بوده و پیام روشنی دارد که مجموعه فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک مصمم هستند با انتخاب کادری قوی، تیم امید برای رویدادهای پیش رو به بهترین نحو آماده شود. نکته سوم این است که ما و فدراسیون فوتبال مصمم هستیم تا انتها کنار شما باشیم و از نظر مالی و معنوی از تیم امید حمایت خواهیم کرد.» در ادامه این مراسم حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال از صالحی‌امیری درخواست حمایت مالی بیشتر از تیم ملی امید داشت که رئیس کمیته ملی المپیک این‌گونه به درخواست کامرانی‌فر پاسخ داد: ‌«از این هفته حمایت مالی را آغاز و در برآورد نیازها حداکثر تلاش را می‌کنیم. روز دوشنبه 500 میلیون تومان برای آماده‌سازی تیم امید پرداخت کردیم و این حمایت‌های مالی استمرار خواهد داشت.» صالحی امیری در ادامه این‌گونه به تعریف و تمجید از مهدوی‌کیا پرداخت:‌ «مهدوی‌کیا هم قهرمان ملی است، هم یکی از بهترین‌های فوتبال که امروز جامعه ایران بخوبی این شخصیت را می‌شناسد. او با انگیزه و با استفاده از یک کادر فنی قوی حاضر شده و مسیری را دنبال می‌کند که به نتیجه ختم شود.»
مهدوی‌کیا: اگر امکانات در اختیارمان باشد، دست به کار بزرگی خواهیم زد
پس از صحبت‌های صالحی‌امیری نوبت به مهدی مهدوی‌کیا رسید و سرمربی تیم امید در خصوص بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از تمرینات تیم امید، اظهار داشت: «امیدواریم که بعد از سال‌ها این اتفاقی که نیفتاده (نرفتن به المپیک) طلسمش شکسته شود. این کشور پر از استعداد است و اگر امکانات در اختیارمان باشد و برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم، قطعاً با این بازیکنان دست به کار بزرگی خواهیم زد.» اما سرمربی تیم امید دغدغه‌هایی هم دارد که اصلی‌ترین آن برگزاری بازی‌های دوستانه است. او گفت: «تا مسابقات قهرمانی آسیا زمان زیادی نداریم و باید بازی‌های تدارکاتی انجام دهیم و در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنیم. در بازی‌های کشورهای اسلامی می‌توانیم بازیکنان جوان را محک بزنیم و با حضور در بازی‌های آسیایی ‌هانگژو می‌‌توانیم به هماهنگی برسیم که این هماهنگی، موضوع بسیار مهمی است. کشورهای حوزه خلیج‌فارس در بحث بازی تدارکاتی خیلی از ما جلو هستند و مثلاً قطر در 2 سال گذشته حداقل 20 بازی تدارکاتی داشته است.»
کامرانی‌فر: فدراسیون شرایط خوبی ندارد
اما حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال در حاشیه این دیدار درباره حمایت‌های مالی از تیم امید، عنوان کرد: «تمام پول‌های فدراسیون در فیفا و ای‌اف‌سی بلوکه شده و امکان انتقال وجود ندارد و به دلیل اعزام تیم ملی بزرگسالان به جام جهانی و تدارکات ویژه، فدراسیون وضعیت مالی خوبی ندارد. در تلاش هستیم که مشکلات مالی فدراسیون را برطرف کنیم. باید حقوق مربیان ملی را پرداخت کنیم و علاوه بر اینها هزینه‌های اعزام‌ها و بازی‌های دوستانه را داریم و تلاش می‌کنیم راه‌حلی برای بهبود شرایط مالی پیدا کنیم. در شرایط کنونی فدراسیون به حمایت دولت نیاز دارد.»
او همچنین درباره شرایط تیم امید، گفت: «فدراسیون در کنار تیم امید است و کارهای تدارکاتی انجام شده و برای اعزام تیم به مسابقات مقدماتی که خرداد در ازبکستان برگزار می‌شود، در حال برنامه‌ریزی هستیم. در تلاش هستیم تا تیم را به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام کنیم و هدف ما این است که برای بازی‌های تدارکاتی هم برنامه‌ریزی کنیم تا این تیم تا المپیک پیش برود.»
وی در مورد حضورش در مجلس و توضیح حواشی بازی ایران- لبنان در مشهد اظهار کرد: «در کمیسیون‌های مختلف شرکت کردیم و توضیحاتی ارائه دادیم. برگزاری بازی در مشهد با فدراسیون فوتبال بود و داخل بازی مشکلی پیش نیامد و هر مشکلی بود، بیرون رقم خورد و از اختیارات فدراسیون خارج بود. اما باز هم متولی فوتبال است و باید فدراسیون بهتر برنامه‌ریزی‌ کند. از اتفاقاتی که افتاد ناراحت هستیم و به عنوان دبیرکل از کسانی که رنجیده شدند، عذرخواهی می‌کنم.»
دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی عنوان کرد: «در کنگره فیبا و مراسم قرعه‌کشی در قطر با شیخ سلمان و اینفانتینو نشست‌های خوبی داشتیم. همان طور که می‌دانید صحبت‌های حاشیه‌ای زیادی در مورد جایگزینی برای ایران مطرح شد که خود اینفانتینو حمایت کرد و قول داد فوتبال ایران را تا جام جهانی حمایت کند. برای بازی‌های دوستانه هم با چند کشور صحبت کردیم که در حال نهایی شدن است.» همچنین دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد قرارداد دستیاران اسکوچیچ عنوان کرد: «قرارداد همکاران او تا دهم فروردین بود. قرارداد دستیاران اسکوچیچ تا چند روز آینده امضا خواهد شد.»
درخواست ویژه تیم امید از صالحی‌امیری
در جریان این بازدید، کادر فنی تیم امید از صالحی‌امیری درخواست کرد تا شرایط حضور تیم امید در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی فراهم شود که رئیس کمیته ملی المپیک نیز قول بررسی این موضوع در کمیته را داد تا در صورت فراهم بودن شرایط، تیم فوتبال امید در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به عنوان یک رویداد تدارکاتی پیش از حضور در بازی‌های آسیایی 2022‌ هانگژو شرکت کند و به میدان برود. بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قرار است مردادماه به میزبانی شهر قونیه در ترکیه برگزار شود.
امیدواری بازیکنان به شکسته شدن طلسم
سینا سعیدی‌فر، دروازه‌بان تیم امید درخصوص شرایط تیم ملی امید اظهار داشت:‌ «همه چیز عالی است. امیدوارم بتوانیم با تمرینات خوب، کمک بچه‌ها و کادر فنی در بازی‌های المپیک و آسیایی درخشان حاضر شویم. این تیم می‌‌تواند طلسم نرفتن به المپیک را بشکند.»  امیرمحمد هوشمند، مدافع تیم امید اظهار داشت:‌ «شرایط خیلی خوبی داریم و تمرینات خیلی خوبی را پشت سر می‌گذاریم. امیدوارم بعد از 45 سال طلسم شکسته و تیم امید راهی المپیک شود. تمام بازیکنانی که به تیم امید دعوت شده‌اند در تیم‌هایشان بازیکنان خوبی هستند.» مهدی‌ هاشمی‌نژاد، مهاجم تیم امید گفت:‌ «مسئولین زحمت کشیدند و امروز آمدند. قول‌هایی دادند که امیدوارکننده بود. امیدوارم بازی‌های دوستانه خوبی برایمان فراهم کنند تا بتوانیم به المپیک که هدف اصلی‌مان است، صعود کنیم.»
علی‌اصغر صادقی‌نسب،‌ هافبک این تیم نیز گفت: «امسال با حضور و کمک مهدوی‌کیا شرایط خوبی داریم. برنامه دارد بخوبی پیش می‌رود و امیدوارم با یک برنامه‌ریزی موفق، تیم نمایش خوبی را به اجرا گذارد و بتوانیم به المپیک برویم. امروز مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک وعده‌های خوبی به ما دادند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7884/15/609219/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها