باحذف پرسپولیس در جام حذفی، ناکامی سرخ‌ها ادامه پیدا کرد

مغلوب در خانه


گروه ورزشی/ مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی، یکشنبه شب با یک دیدار ادامه پیدا کرد که طی آن پرسپولیس مقابل دیدگان 30 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی، مقابل آلومینیوم قرار گرفت. این دیدار با حملات سرخپوشان پایتخت آغاز شد و پرسپولیس پس از فشار زیادی که روی دروازه میهمان اراکی‌اش آورد، در دقیقه 9 توسط احسان پهلوان به گل رسید اما پس آن شاگردان سیدمهدی رحمتی که به دنبال جبران گل خورده بودند، دقیقه 20 روی اشتباه مرگبار وحدت هنانوف مدافع تاجیکی سرخ‌ها، بازی را به تساوی کشیدند. هنانوف که به ترکیب اصلی بازگشته بود، قصد داشت با پاس رو به عقب، توپ را به احمد گوهری برساند اما محمد علی‌نژاد از ضربه آرام مدافع پرسپولیس استفاده کرد و خود را به توپ رساند و با پاس در عرض، محمدرضا آزادی را در موقعیت مناسب گلزنی قرار داد و او هم توپ را به تور رساند. در حالی که نیمه اول رو به پایان بود، شرزود تمیروف در دقیقه 45 در محوطه جریمه آلومینیوم نقش بر زمین شد تا سید وحید کاظمی داور بازی اعلام پنالتی کند و مهدی ترابی که پشت ضربه ایستاده بود، موفق به گلزنی شد تا قرمزها پیروز به رختکن بروند. با شروع نیمه دوم، این آلومینیوم بود که بازی را در اختیار گرفت و دقیقه 52 روی شوت تماشایی و از راه دور علی‌نژاد به گل دوم رسید. این تیم در ادامه هم بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و دقیقه 65 با استفاده از آشفتگی خط دفاع پرسپولیس توسط آزادی به گل سوم دست یافت تا ورزشگاه آزادی در بهت و حیرت فرو برود. در شرایطی که قرمزها کاملاً بهم ریخته بودند، هنانوف بازهم اشتباه مهلکی مرتکب شد و پاس رو به عقب او باعث شد تا پوریا آریاکیا در موقعیت تک به تک قرار بگیرد اما گوهری او را با خطا متوقف کرد تا داور این بار برای آلومینیوم پنالتی بگیرد اما دروازه‌بان پرسپولیس ضربه آزادی را مهار کرد تا این بازیکن سابق استقلال موفق به هت‌تریک برابر پرسپولیس نشود. در ادامه هم پرسپولیس حملاتی روی دروازه آلومینیوم تدارک دید ولی به نتیجه نرسید تا سرخ‌ها 3-2 بازنده شوند و ناکامی دیگری را در این فصل تجربه کنند. آماری که در پایان بازی به ثبت رسید هم قابل توجه است؛ مالکیت توپ 63 به 37 در اختیار پرسپولیس بود و در پاس‌ها هم قرمزها با 587 پاس نسبت به 271 پاس برتر بودند و دقت پاس‌ها هم 85 درصد برای پرسپولیس و 69 درصد برای آلومینیوم ثبت شد. البته در شوت برتری با اراکی‌ها بود؛ 14 به 11. آنها در شوت در چارچوب هم 9 به 7 برتر بودند. ضمن اینکه در بخش امید به گل هم شاگردان رحمتی با آمار 2.43 نسبت به 1.49 برتر بودند.
عذرخواهی 2 پرسپولیسی پس از باخت
پس از پایان این مسابقه، بیشتر بازیکنان پرسپولیس حاضر به انجام مصاحبه نشدند. در میان آنها ترابی وقتی قصد داشت از میسکدزون آزادی خارج شود، ضمن عذرخواهی از خبرنگاران برای پاسخ ندادن به آنها گفت: «ببخشید، عذرخواهی می‌کنم.» او در مورد اینکه آیا صحنه دقیقه 98 پنالتی بود، پاسخ داد: «من آن صحنه را ندیدم، باز هم ببخشید.» ‌هافبک پرسپولیس در مورد  اعتراضش به داور پس از آن صحنه توضیح داد: «باز هم می‌گویم ببخشید معذرت می‌خواهم.» همچنین تمیروف مهاجم ازبکستانی پرسپولیس در زمان خروج از ورزشگاه آزادی در جمع خبرنگاران گفت: «باختیم، ببخشید و من حرفی برای گفتن ندارم.»
عذرخواهی هنانوف: هر چه دوست دارید به من بگویید
وحدت هنانوف که مقابل آلومینیوم نمایش بسیار ضعیفی داشت و یکی از عوامل شکست پرسپولیس بود، با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرامش نوشت: «از همه، هواداران، مربیان و بازیکنان عذرخواهی می‌کنم. فوتبال روز خوب و بد داره و امروز روز بد من بود... هر کسی هر چی دوست داره به من بگه، واقعاً شرمنده همه تونم.»
شبکه آفتاب بر طبل شادانه کوبید!
آلومینیوم با کسب برتری مقابل پرسپولیس، حریف تیم خلیج فارس ماهشهر در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی شد ‌و شاگردان سید‌مهدی رحمتی پس از بازی در رختکن به جشن و پایکوبی پرداختند. نکته جالب اینکه شبکه تلویزیونی آفتاب که شبکه استان مرکزی محسوب می‌شود، پس از پایان مسابقه، آهنگ حماسی «بر طبل شادانه بکوب» را روی تصاویر پایان بازی قرار داد؛ آهنگی که معمولاً در مواقع افتخارآفرینی‌های ورزشکاران در میادین بین‌المللی از رسانه‌ملی پخش می‌شود. گفتنی است کاربران زیادی این ویدیو را به اشتراک گذاشتند و خیلی زود در فضای مجازی وایرال شد.
 تمرین پرسپولیس تعطیل شد!
از آنجایی که مسابقات لیگ برتر قرار است پس از پایان ماه مبارک رمضان ادامه پیدا کند و به دلیل شکست سرخ‌پوشان مقابل آلومینیوم و حذف از جام‌حذفی، تمرین پرسپولیس تعطیل شد و زمان شروع مجدد تمرینات به اعضای تیم، اعلام می‌شود.
مهاجم پرسپولیس راضی به جراحی شد
عیسی آل‌کثیر مهاجم مصدوم پرسپولیس که به دلیل پارگی رباط صلیبی در 3 ماه‌ اخیر جایی در ترکیب پرسپولیس نداشته، در نهایت تصمیم خود را برای انجام عمل جراحی گرفت. او در ماه‌های اخیر و با وجود تأیید پزشکان تیم پرسپولیس مبنی بر پارگی رباط صلیبی‌اش، راضی به انجام جراحی نشد و قصد داشت با شرایط موجود بازی کند که این مسأله با مخالفت کادر فنی روبه‌رو شد. در این شرایط بالاخره عیسی راضی شده زیر تیغ جراحان برود تا بتواند هرچه سریع‌تر با رسیدن به بهبودی کامل دوباره پا به میدان بازی بگذارد.
مدافع سرخ‌ها 3 هفته دور از میدان
پس از گل اولی که پرسپولیس از آلومینیوم دریافت کرد، فرشاد فرجی دچار آسیب‌دیدگی شد و دقیقه 24 جای خود را به سعید آقایی داد تا زوج خط دفاعی با علی نعمتی و وحدت هنانوف تشکیل شود. مصدومیت فرجی از ناحیه مچ پا است و برآورد تیم پزشکی پرسپولیس نشان می‌دهد که او 3 هفته بعد آماده بازگشت به میادین خواهد بود و با توجه به تعطیلی لیگ، احتمالاً به بازی‌های آینده سرخپوشان می‌رسد.
نظر کارشناسان داوری درباره پنالتی‌ها
شکست پرسپولیس در حالی رقم خورد که در آخرین دقایق نیمه اول خطای پنالتی میثم مجیدی روی شرزود تمیروف اعلام شد که بازیکنان تیم میهمان اعتقاد داشتند بازیکن پرسپولیس شبیه‌سازی کرده است. در نیمه دوم داور یک پنالتی به سود آلومینیوم اعلام کرد و در دقایق پایانی نیز بازیکنان پرسپولیس معتقد بودند خطای هند در محوطه جریمه رخ داده است. در این شرایط چند کارشناس داوری به اظهارنظر درباره این صحنه‌ها پرداختند. در صحنه خطای میثم مجیدی روی تمیروف به جز ابراهیم میرزابیگی که معتقد است پنالتی بدرستی گرفته شده، نوید مظفری، نوذر رودنیل، غلامرضا جباری و هادی دزفولی معتقدند خطایی رخ نداد و بازیکن شبیه‌سازی کرده است. در صحنه خطای احمد گوهری دروازه‌بان پرسپولیس همه این کارشناسان روی نظر داور مبنی بر اعلام پنالتی صحه گذاشتند. در صحنه برخورد توپ به دست بازیکن آلومینیوم در دقیقه 96 هم مظفری، رودنیل و دزفولی معتقدند باید پنالتی گرفته می‌شد، ولی جباری و میرزابیگی چنین نظری ندارند.

بــــرش
رکوردهای پرسپولیس در یک شب برباد رفت

شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم، با از بین رفتن رکوردهای مختلفی همراه شد. آخرین شکست پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، 17 مرداد 1399 در هفته بیست‌وهشتم لیگ نوزدهم برابر ذوب‌آهن (1-0) رقم خورده بود و حالا روند شکست‌ناپذیری سرخ‌ها در خانه بعد از 34 بازی و 611 روز شکسته شد. همچنین آلومینیوم که از فصل گذشته تاکنون 3 بار پرسپولیس را برده، در کنار الدحیل قطر تبدیل به تیمی شد که در 5 فصل گذشته بیشترین پیروزی را مقابل پرسپولیس داشته است. فولاد، ذوب‌آهن، السد و الهلال نیز با دو پیروزی در رده دوم هستند. ضمن اینکه آخرین باخت پرسپولیس در خانه با 3 گل، هزار و 807 روز پیش رقم خورده بود. گفتنی است از سال 93 نیز پرسپولیس در جام حذفی و در جریان 90 دقیقه نباخته بود و حالا بعد از 22 بازی این رکورد هم شکسته شد. درخصوص آمارهای دیگر می‌توان به این اشاره کرد که آلومینیوم پیش از این 3 بار در آزادی به مصاف پرسپولیس و استقلال رفته بود که حاصل آن ۳ باخت 2-0 بود که این طلسم نیز شکسته شد. رحمتی هم که در ۲ تقابل پیشین خود با پرسپولیس یک باخت و یک تساوی را به ثبت رسانده بود، اولین پیروزی‌اش را مقابل سر‌خ‌پوشان کسب کرد و آلومینیوم هم برای اولین بار به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی رسید. محمدرضا آزادی نیز برای اولین بار توانست در یک بازی ۲ گل به ثمر برساند و دبل کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7884/16/609222/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها