ساعت 23:30 امشب؛ رئال مادرید – چلسی در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

قهرمان به معجزه فکر می‌‌کند


گروه ورزشی/ چلسی مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا امشب در پایتخت اسپانیا به مصاف رئال مادرید می‌‌رود و امیدوار به یک بازگشت بزرگ است. آبی‌ها در بازی رفت در لندن 3-1 شکست خوردند اما همچنان امیدوار به صعود به مرحله نیمه نهایی و ادامه دادن به چالش دفاع از عنوان قهرمانی خود هستند. قاتل چلسی در بازی رفت، کریم بنزما ستاره فرانسوی رئال بود که هر 3 گل تیمش را به ثمر رساند تا آمادگی فوق‌العاده خود در این روزها را بار دیگر به رخ بکشد. رئال مادرید با کارلو آنچلوتی یک پایش را در نیمه‌نهایی گذاشته و با پیروزی آسان 2 بر صفر در لالیگا مقابل ختافه که نهمین پیروزی‌اش در هشت بازی آخر در رقابت‌های مختلف بود، اختلاف امتیازی دورقمی‌اش با نزدیک‌ترین رقیب در راه قهرمانی لالیگا را حفظ کرد.
سفیدها ثابت کردند شکست تحقیرآمیز 4 بر صفر در ال‌کلاسیکو یک اتفاق بود. این تیم در 10 مرتبه قبلی که بازی رفت مراحل حذفی لیگ قهرمانان را برده، تنها یک بار از صعود بازمانده که مربوط به شکست مقابل آژاکس است؛ خاطره تلخ آژاکس همچنان برای هواداران رئال آزاردهنده است. دومین صعود متوالی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان پیش روی رئال است و آنها در سه بازی خانگی آخرشان در لیگ قهرمانان حداقل دو گل زده‌اند اما چلسی با یک نمایش پرگل مقابل ساوتهمپتون» پاسخ خوبی به آن شکست داد. دفاع از قهرمانی اروپا با باخت خانگی هفته قبل بسیار سخت شده اما گل کای‌ هاورتز در بازی رفت امیدهای این تیم را زنده نگه داشته است. بعد از باخت‌های خانگی سنگین به رئال و برنتفورد، توماس توخل آن واکنشی که امیدوار بود، مقابل ساوتهمپتون دید و با دو گل میسون ماونت و تیمو ورنر و یک گل از مارکوس آلونسو و ‌هاورتز به برد 6 بر صفر رسید. توخل نمی‌توانست آرزوی بازی بهتری قبل از سفر به اسپانیا داشته باشد و حالا باید کاری کنند که هیچ تیم انگلیسی در برنابئو انجام نداده، پیروزی با اختلاف دو گل. چلسی اما در این فصل هفت بازی خارج از خانه را برده و تنها در یکی از 15 بازی آخر خارج از خانه در لیگ قهرمانان گل نزده و به همین دلیل حالا تیم آنچلوتی باید مراقب باشد بلایی که بر سر پاریسی‌ها آورد، سر خودش نیاید.
 
غایبان؛ از ادن آزار تا روملو لوکاکو
میلیتائو برای این بازی محروم است، ادن آزار به خاطر مصدومیت نمی‌تواند مقابل تیم سابقش بازی کند مثل لوکا یوویچ، ایسکو هم وضعیت مبهمی دارد. فرلان مندی در لیگ استراحت کرد و باید جای مارسلو را در دفاع چپ بگیرد ضمن اینکه ناچو فرناندس به جای میلیتائو بازی می‌کند. چلسی هم بن چیلول، کالوم ‌هادسون اودوی و روملو لوکاکو را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. سزار آزپیلیکوئتا هم به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بعید است در بازی امشب مورد استفاده قرار گیرد. توخل در بازی شنبه،‌ هاورتز، ماونت و تیاگو سیلوا را بیرون کشید اما ورنر با آنکه دو گل زد بعید است جای حکیم زیاش یا کریستین پولیشیچ را در ترکیب اصلی بگیرد.
 ترکیب احتمالی
رئال مادرید: کورتوآ؛ کارواخال، ناچو، آلابا، مندی؛ کروس، کاسمیرو، مودریچ؛ آسنسیو، بنزما، وینیسیوس جونیور
چلسی: مندی؛ کریستنسن، سیلوا، رودیگر؛ جیمز، کوواچیچ، کانته، آلونسو؛ زیاش، ماونت؛‌ هاورتز

بــــرش
اولین حضور چلسی در برنابئو

باشگاه چلسی برای اولین بار در تاریخ رقابت‌های اروپایی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به میدان خواهد رفت.  رئال مادرید امشب در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه خانگی خود میزبان چلسی خواهد بود. نکته جالب این بازی این است که چلسی برای اولین بار در تاریخ رقابت‌های اروپایی قرار است در این ورزشگاه تاریخی و جذاب به میدان برود. این دو تیم فصل گذشته نیز در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند اما رئال مادرید در حال بازسازی ورزشگاه برنابئو بود و به همین دلیل در ورزشگاه آلفردو دی استفانو از این تیم میزبانی کرد. چلسی تنها باشگاه بزرگ اروپایی است که پیش از این هرگز فرصت بازی در برنابئو را به دست نیاورده و حالا باید برای جبران شکست 1-3 در دیدار رفت در ورزشگاه استمفورد بریج قدم به این بازی بگذارد. تنها تیمی که موفق شده با وجود شکست در دیدار رفت، نتیجه را در بازی برگشت در برنابئو به سود خودش تغییر داده و راهی مرحله بعدی شود آژاکس بوده که در فصل 19-2018 موفق شد در بازی برگشت با نتیجه 1-4 برابر رئال به پیروزی رسیده و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. اکثر تیم‌های بزرگ اروپایی معمولاً در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برابر رئال مادرید به مشکل می‌خورند اما هیچ یک به اندازه بایرن مونیخ در مادرید به دردسر نیفتاده‌اند. این تیم  مجموعاً 13 بار در پایتخت اسپانیا به مصاف رئال رفته و تنها دو بار در سال‌های 2000 و 2001 موفق به کسب پیروزی شده است.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7884/17/609231/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها