خبر

حمله عوامل غرب به کنسولگری ایران در هرات


 در ادامه تحریک رسانه‌ای برای ایجاد  اختلاف میان دو ملت ایران و افغانستان، دیروز عده‌ای در هرات به سرکنسولگری ایران حمله کردند و علاوه بر آتش زدن لاستیک در مقابل سرکنسولگری، دوربین های امنیتی را شکستند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمله کنندگان موفق به ورود به سرکنسولگری نشدند و نیروهای طالبان نیز آنها را متفرق کردند.

دشمن به‌دنبال فتنه میان ایران و افغانستان است
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فتنه میان دو ملت ایران و افغانستان، تأکید کرد: اوضاع برای مهاجرین افغانستانی مطلوب بوده و بزودی اتفاق خوبی در این زمینه می‌افتد. کاظمی قمی گفت: اتفاقاتی که مقابل کنسولگری ایران در هرات و سفارت کشورمان در کابل افتاد نیز دارای پشت‌صحنه بیرون از افغانستان است و تحرکاتی از بیرون وجود دارد.

امنیت نمایندگی‌های ایران باید به‌طور کامل تأمین شود
در همین‌باره، سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته با یادآوری مسئولیت قطعی هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان در حفظ و صیانت از امنیت اماکن دیپلماتیک، تأکید کرد: امنیت کامل سفارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان باید به طور کامل تأمین و تضمین‌های لازم برای فعالیت امن این نمایندگی‌ها ارائه شود.

 پشت پرده تعرض به نمایندگی ایران از زبان یک منبع آگاه
همچنین به گزارش سایت افغانستان خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه در هرات اعلام کرد: معترضین امروز در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، از برخی اهالی روستاهای اطراف شهر هرات بوده که به‌صورت از قبل برنامه‌ریزی شده و با به همراه داشتن کیسه‌های سنگ در مقابل نمایندگی کشورمان حضور یافته و در خلال اعتراضات اقدام به سنگ‌پراکنی به سمت درب و پنجره‌های خدمات کنسولی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات نمودند. نیروهای محافظ نمایندگی کشورمان با شلیک تیرهوایی اقدام به پراکنده‌ کردن این افراد داشتند که در نهایت با حضور مولوی «اسلام‌جار» والی حکومت سرپرست افغانستان در هرات در مقابل نمایندگی سیاسی کشورمان، این غائله ختم شده است. منابع در هرات می‌گویند پشت صحنه این تظاهرات گروه‌های غربگرای «جنبش عدالت و آزادی» و «تیم بانوان عدالت‌جو» بودند که پیش از این توسط غربی‌های حاضر در افغانستان تأمین مالی می‌شدند و این گروه‌ها برای روزهای آینده نیز فراخوان تظاهرات داده‌اند. پیش از این و در دوران اشغال افغانستان نظیر چنین تظاهراتی توسط برخی افراد و گروه‌های دیگر از جمله نجیب کابلی بارها در مقابل سفارت و نمایندگی‌های کشورمان اتفاق افتاده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7884/2/609247/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها