اخبار


جمع‌آوری مدارس کانکسی در خراسان رضوی

مشهد - استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه جمع‌آوری تمامی مدارس کانکسی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌رضوی است، گفت: هم‌اکنون در کل استان ۳۰۰ مدرسه کانکسی داریم که با برچیده شدن آنها فضای آموزشی لازم برای دانش‌آموزان فراهم می‌شود.
یعقوبعلی نظری در نخستین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان با اشاره به اینکه سرانه آموزشی در استان پایین‌تر از کشور است، گفت: بر اساس مصوبات این سفر تعداد ۱۶مدرسه ۵۰کلاسه از محل مصوبات سفر در استان ساخته می‌شود.
وی از تلاش مدیران آموزش‌وپرورش برای بازگشایی مدارس و حضوری شدن کلاس‌ها قدردانی کرد و گفت: دوری دانش‌آموزان طی ۲سال گذشته از فضای مدرسه، آسیب‌های فراوانی به همراه آورد و دانش‌آموزان ترک‌تحصیل کرده را هم باید به کلاس بازگرداند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی هم در این جلسه گفت: این استان با بیش از یک میلیون و۴۰۰هزار دانش‌آموز و ۴۷ منطقه آموزشی با حجم عظیمی از مشکلات و مسائل روبه‌رو است.
سیدامیر شوشتری ادامه داد: کمبود نیروی انسانی در استان، تجهیزات و امکانات، فرسودگی مدارس وکاهش سرانه مدارس جزو چالش‌های متعدد است و شیوع کرونا و تبعات ناشی از آن، مسکن مقطعی بر این مشکلات بود. وی با ابراز نگرانی از اینکه بعد از امتحانات خرداد‌ماه شاهد ترک‌تحصیل آشکار و مشهود شدن افت‌های تحصیلی باشیم، تصریح کرد: به‌دلیل کمبود نیرو دو تا سه بار جذب غیراصولی نیرو در استان طی سال‌های گذشته، غیر از مسیر دانشگاه فرهنگیان داشته‌ایم که این خود یک چالش است. شوشتری با اشاره به برنامه‌های مدون تهیه شده برای مدیریت چالش‌های موجود گفت: برای سال تحصیلی آینده ۲۰هزار نیرو کمبود داریم که به معنای خالی بودن این تعداد کلاس از معلم است.

سرمازدگی 58 هزار هکتار از گندمزارهای آذربایجان غربی

ارومیه - سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد که ۵۸ هزار هکتار از گندمزارهای آذربایجان غربی دچار سرمازدگی شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ،پرویز وحدت گفت: ۱۱ هزار هکتار از مزارع آبی و ۱۷ هزار هکتار و ۵۰۰ هکتار از مزارع گندم دیم در استان دچار خسارت سرمازدگی شده است.
وی افزود: ۳۸۱ هزار هکتار از مزارع این استان زیر کشت گندم است که ۹۱ هزار هکتار کشت آبی و بیش از ۲۹۰ هزار هکتار نیز به‌صورت کشت دیم است. وی با اشاره به وضعیت سبز مزارع گندم استان، اضافه کرد: در حال حاضر ۴۳ درصد مزارع در مرحله شروع پنجه زنی، ۱۶.۶ درصد پنجه زنی کامل، ۳۷ درصد سه تا چهار برگی و ۱.۲ درصد مرحله یک برگی قرار دارند. سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اهداف سازمان در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها ادامه داد: امسال ۱۵۶ هزار هکتار از مزارع دیم در راستای اجرای این طرح زیر کشت قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: امسال سطح بیمه محصولات زراعی نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است اما نیاز است فرهنگ‌سازی لازم برای توسعه عملیات بیمه گری در سایر محصولات کشاورزی نیز انجام گیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7885/21/609328/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها