دیگه چه خبر؟


پیشنهاد اوکراین به غرب برای استفاده از الگوی تحریم ایران

 خبر اول اینکه، دولت اوکراین به شرکای بین‌المللی خود پیشنهاد کرده تا مدل تحریم‌های ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌ علیه شرکت گازپروم که بازوی صادرات گاز روسیه به شمار می‌رود، اعمال کنند به گونه‌ای که جریان گاز روسیه به اتحادیه اروپا ادامه یابد اما پول آن به یک حساب مخصوص خارج از دسترس روسیه واریز شود. به گزارش فارس، یاروسلاف دمچنکوف، معاون وزیر انرژی اوکراین، در حاشیه برگزاری کنفرانس امنیت و پایداری صنعت انرژی اوکراین گفت: در موضوع صادرات گاز طبیعی روسیه از طریق خط لوله جایگزینی آن بسیار سخت خواهد بود؛ چراکه شامل 40 درصد کل واردات گاز اتحادیه اروپا می‌شود. ما پیشنهاد مدل تحریم‌های ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه داریم: صادرات گاز از سوی گازپروم ادامه می‌یابد اما پول آن در یک حساب مخصوص در یک بانک اروپایی تا زمانی که روسیه به برخی شرایط عمل کند نگهداری شود.

ادعای «بنی گانتز» برای فعال کردن طرح «B» علیه ایران

 خبر دیگر اینکه، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنرانی برای یک اندیشکده امریکایی خواستار ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای برای مقابله با ایران شد. به گزارش فارس  و به نقل از روزنامه «جروزالم پست»، « گانتز» طی سخنرانی در این اندیشکده امریکایی به گرم شدن روابط این رژیم با برخی کشورهای عربی اشاره و مدعی شد که این همکاری‌ها به منظور مقابله با تهدیدات ایران بوده است. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سپس ادعا کرد: «اگر توافقی حاصل نشود، باید به سمت طرح B برویم. باید اطمینان حاصل کنیم که همکاری اطلاعاتی خود را افزایش می‌دهیم و یک ائتلاف اطلاعاتی ایجاد می‌کنیم که علیه ایران عمل و فقدان قابلیت‌های بازرسی را جبران می‌کند.»

ضارب حادثه مشهد با جاسازی سلاح را وارد حرم کرده بود

 دست آخر اینکه، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از جزئیات جدیدی درخصوص حمله به سه روحانی در حرم مطهر رضوی خبرداد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، غلامعلی صادقی گفت: پس از حادثه حرم رضوی دوربین‌های صحن مطهر در اختیار قرار گرفت و اظهارات شهود نیز کمک زیادی به این پرونده کرد، همچنین اظهارات متهم و برخی از مظنونان دستگیر شده در این حادثه نیز اخذ شده است. وی افزود: طبق تحقیقات متهم تحت تأثیر عقاید و جریان‌های تکفیری بوده و محاربه، قتل عمد و ایراد صدمات با چاقو از اتهامات متهم است و دادگاه صالح برای رسیدگی به این پرونده دادگاه انقلاب است که پس از ارسال پرونده در شعبه ویژه مورد رسیدگی فوری قرار خواهد گرفت. رئیس شورای قضایی خراسان رضوی می‌گوید: متهم در همان روز و قبل از حمله به سه روحانی به دو نفر روحانی دیگر نیز که در محیط بودند حمله کرده، اما بنا به دلایلی موفق نشده بود؛ آشنایی قبلی بین متهم و این سه روحانی نبوده و به دلیل تفکرات تکفیری دست به این اقدام وحشیانه زده است. وی خاطرنشان کرد: متهم از طریق فضای مجازی آموزش‌هایی را درخصوص جاسازی سلاح در عملیات انتحاری دریافت کرده بود و با جاسازی ماهرانه سلاح را وارد حرم کرده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7885/5/609393/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها