آبی‌ها در ضربات پنالتی مقابل نساجی متوقف شدند و از جام حذفی کنار رفتند

حذف بی‌شکست‌ها


گروه ورزشی/ در آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال، دوشنبه شب استقلال و نساجی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. در این دیدار فرهاد مجیدی از ترکیب متفاوتی نسبت به بازی‌های لیگ استفاده کرد و نفراتی مانند علیرضا رضایی، وریا غفوری، سبحان خاقانی و ابوالفضل جلالی را در ترکیب اصلی قرار داد. این بازی با حملات پردامنه استقلال آغاز شد ولی بازیکنان این تیم نتوانستند از فرصت‌هایشان استفاده کنند و در مقابل و دقیقه 24 ضربه صابر حردانی هم به تیر عمودی دروازه برخورد کرد. در نیمه دوم هم، استقلال با اینکه تیم برتر میدان بود و مجیدی بازیکنان اصلی‌اش را وارد میدان کرد ولی به گل نرسید و تنها دقیقه 96 شوت صالح حردانی به تیر دروازه برخورد کرد و به درون زمین بازگشت. البته در این لحظه، کادر فنی استقلال اعتقاد داشتند توپ از خط عبور کرده ولی در تصاویر آهسته مشخص بود که چنین نیست و بازی در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. در وقت‌های اضافه و دقیقه 112 آرمان رمضانی توانست دروازه نساجی را باز کند اما امیر عرب‌براقی داور بازی، خطای مهاجم استقلال به روی شاهین طاهرخانی را اعلام کرد و آبی‌پوشان پس از این اتفاق، بشدت نسبت به تصمیم داور معترض بودند. در نهایت نیز این بازی در پایان 120 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی، کوین یامگا، ایوب کلانتری، رودی ژستد، مهرداد عبدی، مهدی مهدی‌پور و سعید غلامعلی بیگی پنالتی‌های خود را گل کردند ولی آمانوف ضربه‌اش را بد زد و حقیقی آن را مهار کرد. در ادامه محمدمهدی نظری گل زد و رمضانی هم  پنالتی‌اش را گل کرد. حامد شیری هم پنالتی پنجم را به ثمر رساند تا نساجی 5-4 به برتری برسد و راهی مرحله نیمه نهایی شود. استقلال در حالی امیدوار بود با برتری در این مسابقه راهی نیمه نهایی و بعد فینال شود که آمارها نیز در طول بازی به سود این تیم بود. مالکیت 57 به 43، امید به گل 1،82 به 0،27 ، شوت 25 به 8 و  پاس 650 به 460 اما در پنالتی‌ها شانس با این تیم یار نبود و استقلال از دور رقابت‌ها کنار رفت.

سومین ناکامی مجیدی در جام حذفی
پس از اینکه ستاد ملی کرونا مجوز حضور هواداران در ورزشگاه‌ها را صادر کرد، استقلال در 3 دیدار برابر پرسپولیس، پیکان و نساجی در حضور تماشاگرانش به میدان رفته است. پیش از این نیز در دیدار رفت لیگ برتر، دیدار شاگردان مجیدی و نساجی با حضور هواداران دو تیم برگزار شد اما نکته عجیب این است که در این 4 مسابقه‌ای که استقلال امسال با حضور تماشاگرانش برگزار کرده، آبی‌پوشان به پیروزی نرسیده‌اند. آنها تنها یک بار توسط رودی ژستد در دربی پایتخت موفق به گلزنی شده‌اند و نتیجه هر 4 دیدار در پایان وقت‌های عادی و اضافی با تساوی به پایان رسیده است. از سویی این دوره سومین دوره حضور استقلال با مربیگری مجیدی در جام حذفی بود. او در اولین دوره تیمش را به فینال برد ولی استقلال 3-2 مغلوب تراکتور شد که ساکت الهامی سرمربی فعلی نساجی را روی نیمکتش داشت. آبی‌ها فصل گذشته هم به فینال جام حذفی رسیدند اما در ضربات پنالتی برابر فولاد شکست خوردند. شاگردان مجیدی این بار در مرحله یک چهارم نهایی برابر نساجی بازنده شدند و از دور این رقابت‌ها کنار رفتند.
 اعتراض استقلالی‌ها به داوری
اما داوری با اعتراض بازیکنان استقلال هم همراه بود. وریا غفوری کاپیتان آبی‌پوشان گفت: «مدام می‌گوییم VAR بیاورید، ولی ظاهراً یک‌سری کاسبی‌شان با آمدن این سیستم تعطیل می‌شود. مشخص نیست پشت‌پرده فوتبال چه خبر است که گل سالم استقلال را نگرفتند. بارها صحنه گل رمضانی را دیدم و هرچقدر خواستم خودم را قانع کنم متوجه نشدم که چرا گل ما را خطا اعلام کردند. قسم می‌خورم طبیعی نیست سر استقلال در آزادی بریده شود. مگر می‌شود سر استقلال را ببرند و خداحافظی کنند؟! حرف از فوتبال پاک می‌زنند، ولی ناپاک‌تر از این فوتبال ندیده‌ام. بیانیه دادن هم مد شده است. شنیدم باشگاه نساجی چند ساعت قبل از بازی بیانیه داده بود. آیا الان محروم کردن داور فایده‌ای برای استقلال دارد؟!» عارف غلامی مدافع استقلال گفت: «اگر برچسب توجیه به حرف‌هایم نزنیم، می‌شود یک مستند 90دقیقه‌ای درباره اشتباهات داوری علیه استقلال درست کرد.» روزبه چشمی هم اظهار داشت: «وقتی از جای دیگر برنامه‌ریزی شده که حتی اگر گل زدیم قبول نکنند، سرمربی و بازیکن نمی‌تواند کاری کند.»
باشگاه استقلال: باز هم گل سالم و پنالتی ما دیده نشد
استقلالی‌ها بشدت نسبت به قضاوت عرب‌براقی معترض بودند و اعتقاد داشتند باید در طول 120دقیقه به پیروزی می‌‌رسیدند. در همین راستا اکانت رسمی باشگاه استقلال در توئیتر نوشت: «بازهم گل سالم و پنالتی استقلال دیده نشد. حذفی تلخ با چاشنی بدشانسی.»
کارشناسی 3 صحنه مشکوک استقلال – نساجی
استقلال درحالی مقابل نساجی در ضربات پنالتی شکست خورد و حذف شد که کادر فنی این تیم به قضاوت امیر عرب‌براقی اعتراض داشت و معتقد بود که یک پنالتی باید به سود این تیم اعلام می‌شد و گل مردود این تیم در دقیقه 112 نیز به‌‌درستی وارد دروازه حریف شده بود. از آن‌سو، قائمشهری‌ها هم متوقف شدن کریم اسلامی در محوطه جریمه را مشکوک می‌دانند. در صحنه برخورد اسلامی با چشمی و غلامی، نوید مظفری، حیدر سلیمانی، ابراهیم میرزابیگی و نوذر رودنیل معتقدند اصلاً پنالتی نبود و ادامه بازی درست بود ولی غلامرضا جباری معتقد است بازیکن استقلال به جای توپ، پای چپ بازیکن نساجی را هدف قرار داد و بنابراین داور باید به نفع تیم نساجی اعلام پنالتی می‌کرد. در مشکوک به پنالتی بودن برای استقلال هم، میرزابیگی، مظفری و رودنیل معتقدند خطای هند اتفاق نیفتاده ولی سلیمانی و جباری معتقدند داور باید یک ضربه پنالتی به نفع استقلال اعلام می‌کرد. در صحنه گل مردود آرمان رمضانی نیز میرزابیگی، سلیمانی و جباری، معتقدند داور به‌درستی خطای رمضانی را اعلام کرد، ولی مظفری و رودنیل معتقدند گل کاملاً سالم بود.
عذرخواهی آمانوف و حمایت استقلال از او
عزیزبک آمانوف پس از هدر دادن ضربه پنالتی خود از استقلالی‌ها عذرخواهی کرد. این بازیکن ازبکستانی در استوری اینستاگرامش نوشت: «این باخت به‌دلیل اشتباه من بود و من از همه طرفداران شگفت‌انگیز این باشگاه بزرگ عذرخواهی می‌کنم. فقط بدانید من نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد. هواداران عزیز، شما برای پیروزی آمده بودید و ما به‌خاطر اشتباه من شکست خوردیم. متأسفم.» پس از استوری او، باشگاه استقلال نیز با بازنشر استوری آمانوف به حمایت از او پرداخت و نوشت: «سرت رو بالا بگیر، فوتبال همینه. با قدرت برمی‌گردی.»

بــــرش

حمله فرهاد مجیدی به کارشناس داوری
اگر گل آرمان رمضانی خطا باشد، دیگر مربیگری نمی‌کنم

سرمربی استقلال در پایان این دیدار و در نشست خبری به انتقاد از داوری این مسابقه پرداخت. فرهاد مجیدی گفت: «از هواداران عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم پیروز شویم. تمام مسئولیت این شکست با من است، بازیکنانم سنگ تمام گذاشتند و بازی خوبی را ارائه کردند. کل بازی 120 دقیقه حاکم میدان و زمین بودیم و ضربات پنالتی را زدیم که همیشه 50 – 50 است و نساجی توانست برنده از زمین خارج شود. اما از کمیته داوران یک خواهش دارم که لطفاً لیستی را در اختیار ما قرار دهند. چون از هفته قبل ما تمرینات ویژه‌ای را انجام دادیم، پلن‌های زیادی را برای بازی‌های 10 نفره، 9 نفره و حتی 8 نفره طراحی کردیم. ولی دیگر پیش‌بینی نمی‌کردیم که بازیکن‌مان گل سالم به ثمر برساند ولی داور آن را قبول نکند. حالا تمام کارشناسانی که با فدراسیون فوتبال کار می‌کنند، می‌گویند که تصمیم داور درست بود، بقیه می‌گویند که درست نبود. جالب است داوری که در دهه 80 و زمانی‌که خودم فوتبال بازی می‌کردم، شیتیل را گرفته بود، بازی را درآورده بود و محرومش کردند، اکنون ارتقای مقام پیدا کرده و در تلویزیون حضور پیدا می‌کند. من نمی‌دانم ایشان با چه رویی در تلویزیون نظر کارشناسی می‌دهد؟ او ادامه داد: «اگر گل آرمان رمضانی خطا باشد، من دیگر مربیگری نمی‌کنم. داور چطوری این را خطا گرفته است؟ دو دقیقه بعدش خطای هند پنالتی را اعلام نکرد.»
مجیدی با اینکه از داور مورد نظرش اسم نبرد ولی اذهان را به سمت یک نفر برد و او کسی نبود جز علی خسروی. این عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در این خصوص به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «جواب او  را نمی‌دهم.» خسروی با همین یک جمله تأیید کرد منظور مجیدی او بوده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7885/16/609422/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها