اخبار


توافق ایران و برزیل برای تهاتر ۲ میلیون تنی کود اوره با نهاده دام

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: عوارض محصولات صادراتی برزیل ۴ درصد است اما این کشور از محصولات وارداتی ایران حدود ۱۲۰ درصد عوارض دریافت می‌کند؛ بر اساس تفاهم صورت گرفته، عوارض از ایران نیز کاهش می‌یابد و تجارت کشتی به کشتی می‌شود. محمد قربانی ، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: برای تأمین مالی بخش کشاورزی، باید روش‌های تأمین مالی را متنوع کرد تا بتوان تغییر و تحولاتی را در بخش کشاورزی ایجاد کرد. حل مشکلات صادرات، واردات، تولید، تنظیم بازار و کلیه فعالیت‌های بخش کشاورزی نیازمند سرمایه گذاری و تأمین مالی است. وی افزود: تهاتر کالا با کشورهای دیگر یکی از این راه‌های تأمین مالی است؛ برای تهاتر با برزیل جمع‌‌بندی این است که در قبال واردات نهاده دامی، کود شیمیایی به این کشور صادر شود و تهاتر کالایی شکل گیرد. معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در فاز اول 300 تا 400 هزار تن کود اوره به این کشور به صورت تهاتر صادر می‌شود که این رقم تا 2 سال آینده به 2 میلیون تن خواهد رسید. برزیل 8 تا 9 میلیون تن کود اوره در سال نیاز دارد که می‌‌تواند 2 میلیون تن آن را از ایران به صورت تهاتر با نهاده ‏های دام و طیور وارد کند.  

 ورود 3 فروند کشتی گندم به بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان از ورود 3 فروند کشتی حامل گندم روز گذشته به لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) خبر داد. به گزارش  اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان؛ امید جهان نژادیان افزود: این کشتی‌ها حامل ۲۰۰ هزار تن گندم وارداتی هستند. جهان نژادیان اظهار کرد: در چند روز آینده این کشتی‌ها در اسکله غلات بندر امام خمینی(ره) پهلو خواهند گرفت و محموله‌های گندم پس از تخلیه به سایر نقاط کشور ارسال می‌‌شوند.

اصلاح اسناد ۸.۹۵ میلیون هکتار از اراضی کشور ابلاغ شد

یک مقام مسئول گفت: ۸.۹۵ میلیون هکتار از اراضی کشور برای اصلاح اسناد به ادارات ذی‌ربط ابلاغ شد.
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی شجاعی، رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهار کرد: از ابتدای اجرای مقررات ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور (۱۳۹۴) تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و ۹۲۵ پلاک به مساحت کل حدود ۸.۹۵ میلیون هکتار جهت اصلاح اسناد به ادارات ذی‌ربط (ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها) ابلاغ شد.
وی افزود: از این میزان نزدیک به ۵.۷ میلیون هکتار اراضی ملی و ۲.۹ میلیون هکتار اراضی غیرملی تثبیت شده است و مساحتی نزدیک به ۱.۰۵ میلیون هکتار رفع تداخل انجام شده و اطلاعات آن در سامانه جامع امور اراضی بارگذاری شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7891/9/610387/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها