در باب اهمیت حذف تدریجی ارز ترجیحی


ادامه از صفحه 7
همچنین در شرایط فعلی نرخ کامودیتی‌ها در دنیا افزایش می‌‌یابد.  بخشی به خاطر جنگ روسیه و اوکراین است و بخشی دیگر هم به دلیل تورم عمومی است که در سطح دنیا به واسطه سیاست‌های انبساطی که طی چند سال گذشته کشورها اتخاذ کردند، اتفاق افتاده است. در داخل و از منظر اقتصاد داخلی هم شرایط تورمی که در سال گذشته تجربه کردیم ایجاب می‌‌کند ارز 4200 تومانی یکباره به سمت نرخ نیما حرکت نکند این یعنی شیب اصلاح قیمت ارز باید به صورت ملایم در سال 1401 تعریف شود. مجموع این عوامل سبب شده تا ضرورت تدوین برنامه دقیق و زمانبندی شده برای اصلاح قیمت ارز ایجاد شود و این موضوع در سخنان آقای خاندوزی هم هویدا بود.
در مجموع به دلایلی که مطرح شد امکان پیش‌بینی دقیقی از تغییر قیمت ارز وجود ندارد اما آنچه مسلم است، این است که در حذف این ارز در سال 1401 نباید عجله کرد بلکه باید به صورت ملایم در دستور کار قرار بگیرد.
این موضوع در رابطه با طیف کارمندان و بازنشستگان که میانگین دستمزد آنها حدود 10 درصد افزایش یافته از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا تعداد اقلامی که باقی مانده و همچنان ارز 4200 تومانی که به آن تعلق می‌‌گیرد با قوت غالب مردم ارتباط تنگاتنگ دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7891/12/610405/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها