یک شب تلخ دیگر برای بارسلونا

تیمی که مدعی هیچ جامی نیست


گروه ورزشی/ بارسلونا یک شکست عجیب را در لالیگا متحمل شد. آنها مقابل کادیز در نوکمپ با یک گل مغلوب شدند. از نظر خیلی‌ها بازی خانگی بارسلونا مقابل کادیز چیزی نبود جز یک 3 امتیاز دیگر برای تیم کاتالان و حفظ فاصله 12 امتیازی با رئال مادرید صدرنشین آن هم با یک بازی کمتر که می‌توانست فاصله را حتی به 9 امتیاز کاهش دهد. واقعیت امر اما چیز دیگری بود. بارسلونا در نوکمپ باخت و فاصله‌اش با رئال مادرید نسبت به هفته قبل به 15 امتیاز رسید. این عملاً به معنای پایان امیدهای قهرمانی کاتالان‌ها بود. در ثبت این شکست خانگی اما 5 بازیکن نقش‌ پررنگ‌تری داشتند.
خط دفاعی متزلزل
ژاوی برای پوشش قلب خط دفاعی تیمش به اریک گارسیا و کلمن لنگله اعتماد کرد، لنگله‌ای که از آغاز سال 2022 حتی یک بار هم در لالیگا در ترکیب اصلی بارسا قرار نگرفته بود. همین هم شد که او زیر فشار حریف مرتکب اشتباهی شد که تنها گل بازی را به همراه داشت. او در صحنه به ثمر رسیدن گل کادیز تنها نظاره‌گر ورود توپ به دروازه بود و کار خاصی برای دفع آن از محوطه جریمه نکرد.
اریک گارسیا هم مانند لنگله در رقم خوردن این گل مقصر بود. او نیز در صحنه گل زودهنگام حریف در ابتدای نیمه دوم محو بود در حالی که می‌توانست تلاش به مراتب بیشتری برای کمک به دروازه‌بان تیمش انجام بدهد بخصوص که تراشتگن قبل از آن صحنه دو مهار عالی هم داشته بود. آمار توزیع توپ گارسیا خوب بود و نقش پررنگی در بازیسازی بارسلونا از خط دفاعی داشت.
ردپای ناامیدکننده
در غیاب پدری، گاوی سمت چپ خط میانی بارسلونا را پر کرد و ژاوی امید داشت که این بازیکن جوان بتواند فران تورس را از آن ناحیه تغذیه کند. دقت پاس‌های گاوی اگرچه بالا (52 پاس با دقت 92.2 درصد) بود اما هیچ یک از آنها برای خلق یک موقعیت خطرناک کافی نبود. گاوی در تمام طول بازی فقط یک شوت زد که آن هم خیلی راحت توسط مدافعان حریف بلوکه شد. از زمان اضافه شدن پیر امریک اوبامیانگ به بازیکنان بارسلونا در ماه، ممفیس دپای به یک گزینه تعویضی در این تیم تبدیل شد. شاید به زعم آسان‌تر بودن کار مقابل تیم هجدهم جدول، ژاوی تصمیم گرفت دپای را در ترکیب اصلی قرار دهد و این فرصت خوبی برای بال هلندی بود تا خودی نشان دهد اما او مقابل دروازه حریف ناامید کننده ظاهر شد و هیچ کاری برای متقاعد کردن ژاوی برای برگرداندن او به ترکیب اصلی انجام نداد.

برش

ژاوی؛ با قهرمانی در لالیگا خداحافظی کردیم

ژاوی هرناندز سرمربی بارسلونا پس از شکست تیمش مقابل کادیز کاملاً عصبانی بود و در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی این موضوع را به صراحت گفت: «عصبانی هستیم. یک فرصت طلایی را از دست دادیم تا در کورس برای قهرمانی در لیگ فاصله بگیریم. ما تقریباً از قهرمانی در لالیگا خداحافظی کردیم.» سرمربی بارسلونا که شاگردانش در حال حاضر با 15 امتیاز اختلاف و یک بازی کمتر نسبت به رئال مادریدِ صدرنشین در رده دوم جدول رده‌بندی هستند، در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «تیم باید میل و اشتیاق بیشتری برای پیروزی نشان می‌داد. بحث نگرش بازیکنانم نیست چون آنها می‌خواهند این کار را انجام دهند، اما ما باید یک شخصیت رقابتی داشته باشیم. بازیکنان کادیز طوری دفاع می‌کردند که انگار آخرین بازی‌شان است.» ژاوی که شاگردانش در ادامه بازی‌های سختی با تیم‌های رئال سوسیه‌داد و ویارئال در پیش دارند و این می‌تواند جایگاه آنها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را حتی به خطر بیندازد، تصریح کرد: وقتی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو پیروز می‌شوید، منطقی است که می‌گویید ما به روزهای خوبمان برگشتیم، اما حالا ما هم مرتکب اشتباه می‌شویم. ما باید خودمان را نقد کنیم و برای رسیدن به لیگ قهرمانان واکنش نشان دهیم. باید کار کنیم تا بارسلونای بزرگ بتواند به روزهای اوجش بازگردد. ما رئال مادرید و سویا را با همین تیم و کادرفنی شکست دادیم. اگر این کار را در گذشته کرده‌ایم، می‌توانیم دوباره آن را انجام دهیم.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7891/17/610416/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها