خداحافظی ملی‌پوش وزنه‌برداری از دنیای قهرمانی

چراغی: 15 سال از بهترین دوران زندگی‌ام رفت


صالح چراغی، ملی‌پوش سابق وزنه‌برداری که در اردوی تیم‌ملی اعزامی به مسابقات جهانی ازبکستان، زانویش دچار مصدومیت شدید شده بود، پس از عمل جراحی، دیگر قصد بازگشت به این رشته ورزشی را ندارد.
این وزنه‌بردار درحالی سخن از خداحافظی‌اش از دنیای قهرمانی می‌گوید که پیش از اعزام تیم به مسابقات جهانی در اردوی بابلسر با رسیدن به حدنصاب ۳۸۶کیلوگرم به رکورد جهانی دسته ۸۹کیلوگرم نزدیک شده بود.او می‌گوید: «برای خودم متأسفم که بیش از ۱۵سال از بهترین دوران زندگی‌ام را در رشته‌ای که به ورزشکاران آن هیچ بهایی نمی‌دهند، گذاشتم.» او به دلایل کناره‌گیری‌اش از دنیای قهرمانی هم اشاره می‌کند: «با اینکه در اردوی تیم‌ملی خودم را آماده می‌کردم دچار مصدومیت شدم ولی مسئولان هیچ حمایتی نکردند. با چه انگیزه و روحیه‌ای بار دیگر به روی تخته برگردم و تصمیم گرفتم که از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم.»
او چگونگی مصدومیتش را هم توضیح می‌دهد: «بعد از مصدومیتم طبق نظر کادرفنی تیم‌ملی اول به فیزیوتراپی پرداختم اما فدراسیون یک ریال هم هزینه نکرد. پس از چند روز کادرفنی از من خواست اردو را ترک کنم  و بیرون از اردو به مداوای خود بپردازم. آنها حتی خودرویی هم برای من کرایه نکردند تا من را به کرج برسانند و من مجبور شدم با آن وضعیت با اتوبوس به زادگاهم برگردم. در این مدت تنها یک‌بار دکتر باقری نایب‌رئیس و رئیس کمیته پزشکی با من تماس گرفت، اما از کادرفنی و رئیس خبری نبود، در ضمن هزینه‌های جراحی را نیز خودم پرداختم.» برای این وزنه‌بردار این آخرین بدشانسی نبود بلکه تیم باشگاهی‌اش نیز قرارداد وی را ملغی کرد: «در آن زمان من در تیم‌ملی حفاری‌اهواز عضویت داشتم و به خاطر این مصدومیت نتوانستم برای این تیم در لیگ شرکت کنم به همین خاطر قرارداد من ملغی شد و نه تنها مبلغی به من پرداخت نشد بلکه هزینه معالجه را نیز خودم پرداخت کردم. با توجه به چنین شرایطی اولین وزنه‌برداری نیستم که به علت ناملایمات کناره‌گیری می‌کنم واگر ادامه داشته باشد، وزنه‌برداری از نفرات مستعد خالی خواهد شد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7891/18/610428/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها