اخبار


اردیبهشت ماه، بوکس انتخابی المپیک پاریس

مسابقات بوکس انتخابی المپیک 2024 پاریس، اردیبهشت سال 1403 برگزار می‌شود. در حالی که تاریخ این مسابقات مشخص شده است هنوز خبری از میزبان رقابت‌ها نیست تا در آینده میزبان این مسابقات مشخص شود. اگر این مسابقات به هردلیلی لغو شود سهمیه حضور در المپیک به بوکسورهایی که رنکینگ بالاتری دارند، تعلق خواهد گرفت. قبل از این کمیته بین‌المللی المپیک تعداد سهمیه‌های اختصاص یافته به رشته بوکس در المپیک پاریس را مشحص کرده بود که بر همین اساس 248 بوکسور مرد و زن در 6 وزن در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.

عسکری در اردوهای کاراته بعد از یک سال

بهمن عسکری کاراته کای پرافتخار تیم ملی 2 ماه قبل از پایان محرومیتش در اردوهای تیم ملی حضور پیدا کرد. در حالی که از 2 روز پیش سومین اردوی تیم ملی کاراته در آکادمی ملی المپیک شروع شده است، بهمن عسکری بعد از 1 سال دوری به روی تاتامی اردوی تیم ملی بازگشت.عسکری سال گذشته به خاطر مصرف دارو طبق تجویز پزشک خود، ناخواسته دوپینگش مثبت شد. حالا طبق قانون از 2 ماه قبل از پایان محرومیتش تمرینات خود را زیر نظر شهرام هروی سرمربی تیم ملی شروع کرد. عسکری وزن 75 کیلوگرم در المپیک توکیو سهمیه کسب کرده بود اما به‌دلیل مثبت شدن تست دوپینگش، حضور در المپیک توکیو را از دست داد.

معرفی ترکیب کمانداران کامپوند

کمانداران کامپوند اعزامی به جام جهانی کره جنوبی و بازی‌های آسیایی هانگژو مشخص شدند. گیسا بایبوردی، راحله فارسی، ویدا حلیمیان، کوثر خشنودی‌کیا، محمدصالح پالیزبان، امیر کاظم‌پور، حمزه نکویی و حسام‌الدین کوثر نفرات حاضر در اردوی تیم ملی کامپوند هستند که در رکوردگیری‌های اخیر بهترین رکوردها را از خود به جای گذاشته و برای حضور در جام جهانی کره جنوبی و بازی‌های آسیایی هانگژو انتخاب شدند.

۴ سهمیه ورلدگیمز برای تالوی ایران

با اعلام فدراسیون جهانی ووشو، 4 نماینده تالوی ایران موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات «ورلد گیمز» در «بیرمنگام» امریکا شدند. این سهمیه‌بندی بر اساس عملکرد تالوکاران در آخرین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان صورت گرفت و 2 نماینده تالوی مردان و 2 نماینده تالوی بانوان ایران موفق به کسب سهمیه‌ها شدند. البته سهمیه‌ها به اسم ورزشکاران نیست و مسئولان فدراسیون ووشو بزودی نمایندگان را معرفی می‌کنند. یازدهمین دوره مسابقات «ورلد گیمز» از 16 تا 26 تیرماه در «بیرمنگام» امریکا برگزار و مسابقات تالو نیز در روزهای 21 و 22 تیرماه برگزار می‌شود.

نایب قهرمانی کورناکیا؛ سهم والیبال نوجوانان دختر

تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران در اولین تجربه بین‌المللی، نایب قهرمان جام کورناکیای ایتالیا شد. دختران نوجوانان ایران پس از 5 برد متوالی دور مقدماتی، یک چهارم نهایی و نیمه‌نهایی جام کورناکیا، عصر دوشنبه در فینال این رقابت‌ها به مصاف وربانیای ایتالیا رفت و 3-1 باخت و نایب قهرمان شد.در پایان این رقابت‌ها درسا فلاح و سید نگار هاشمی به ترتیب به عنوان بهترین پاسور و بهترین لیبرو در تیم رؤیایی دختران زیر 17 سال جام کورناکیا قرار گرفتند.

باخت فنرباغچه با معروف در نیمه نهایی

تیم والیبال فنرباغچه، با پاسور ایرانی‌اش در بازی اول مرحله نیمه نهایی لیگ برتر ترکیه، مقابل زراعت بانک با نتیجه 3- صفر باخت. فنرباغچه که در این بازی سعید معروف پاسور ایرانی‌اش را داشت در سه ست متوالی با امتیازات 25 - 22، 25 - 21 و 25 - 18 باخت. سعید معروف 3 امتیاز برای تیمش گرفت.تیم آرکاس اسپور هم در 3 ست با امتیازات 27 - 25، 27 - 25 و 25 - 22 از سد هالک بانک گذشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7891/18/610429/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها